Psihologul Carmen Iorgulescu: moduri în care îi putem pregăti pe copii pentru o societate în schimbare

Psihologul Carmen Iorgulescu: moduri în care îi putem pregăti pe copii pentru o societate în schimbare

Copii trebuie să conştientizeze că în interiorul lor se află o multitudine de resurse caretrebuie descoperite şi dezvoltate FOTO Ken Academy

Carmen Iorgulescu, psiholog şi trainer de educaţie financiară şi antreprenorială pentru copii, oferă cinci sfaturi care îi pot ajuta pe părinţi să îşi pregătească micuţii pentru o societate în continuă schimbare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ne confruntăm cu globalizarea şi scăderea puterii economice, pieţele de muncă sunt din ce în ce mai dinamice, tehnologizarea este în plină expansiune, apar crize economice, iar viitorul nu mai pare atât de sigur ca până acum. 

Ce pot face părinţii pentru a-i ajuta pe tineri să facă faţă unui asemenea mediu în continuă transformare?

„Răspunsul este simplu: să dezvoltăm în interiorul lor abilităţi antreprenoriale cât mai devreme, chiar începând cu şcoala primară. Antreprenoriatul îi transformă pe copii în adulţi maturi care îşi pot crea vieţi autonome, care au curajul să-şi transforme visurile în proiecte antreprenoriale de succes. 

Misiunea Ken Academy este ca fiecare copil să devină conştient că în interiorul său se află o multitudine de resurse care merită să fie descoperite şi dezvoltate. În cadrul programului, urmărim să îi consolidăm copilului spiritul de iniţiativă şi încrederea că are capacitatea de a dezvolta proiecte de antreprenoriat“, spune Carmen Iorgulescu (foto), coordonator Ken Academy, program complex de educaţie financiară şi antreprenorială pentru copiii cu vârste între 7 şi 13 ani. 

Cum putem sprijini copiii pentru a-şi dezvolta aceste superputeri

1. Inspiră-i să fie creativi

Copiii sunt creativi şi curioşi prin natura lor şi nu le este teamă să întrebe „De ce?“. Fie că îi încurajezi să îşi petreacă mai mult timp inovând modul în care se joacă, fie că îi faci să înţeleagă că nu au de ce să se teamă de eşec, ci mai degrabă să-l folosească pe post de oportunitate de învăţare şi de evoluţie, cei mici trebuie ghidaţi către a-şi hrăni latura creativă.

2. Oferă-le cunoştinţe financiare de bază

Este foarte important pentru copii să poată avea discuţii despre bani acasă, la supermarket sau chiar în faţa unui ATM. În acest fel, vor învăţa care este valoarea lucrurilor din jurul lor. De exemplu, Carmen Iorgulescu are un program de educaţie financiară şi antreprenorială pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 şi 13 ani. Noutatea o reprezintă componenta aplicată a programului – vizitarea unor companii (menită să ajute copiii în înţelegerea noţiunilor de business, dar şi a procesului de producţie), construirea propriile afaceri şi derularea unor evenimente de vânzare; astfel, ei intră în contact direct cu piaţa, ajung să cunoască personal clienţii, să îşi exerseze curajul, abilităţile de vânzare şi învaţă să lucreze în echipă.

3. Încurajează-le pasiunile

Într-un mediu din ce în ce mai tehnologizat, pasiunile copiilor au un cuvânt greu de spus în alegerea unei viitoare cariere. Pentru un copil este foarte important să fie înţeles şi susţinut de părinţii lui pentru a-şi transforma pasiunea în proiect antreprenorial din care să-şi câştige bani. Astfel, poţi cultiva în el spiritul de iniţiativă, gândirea creativă, autonomia şi încrederea că are capacitatea de a dezvolta proiecte de antreprenoriat.

4. Învaţă-i să îşi seteze obiective şi să îşi planifice modul în care vor ajunge să le îndeplinească

Stabilirea obiectivelor şi planificarea sunt părţi integrate ale succesului antreprenorial. Reprezintă obiceiuri pozitive care îi vor fi de ajutor copilului, odată ce au fost asimilate. Cu cât învaţă mai devreme să îşi planifice şi să îşi seteze obiective realiste, cu atât este mai bine. 

5. Munca în echipă joacă un rol important

Este dificil să reuşeşti de unul singur. Cei mai de succes antreprenori au în jurul lor echipe puternice, cu ajutorul cărora schimbă păreri şi construiesc strategii. Copilul trebuie să-şi descopere cât mai devreme superputerile şi să înveţe să lucreze în echipe funcţionale, în care fiecare are un rol important, complementar, în vederea atingerii obiectivelor comune. 

citeste totul despre: