Articol publicitar

5 reţete pentru familii deştepte – idei excelente pentru un meniu gustos, uşor şi săţios!

5 reţete pentru familii deştepte – idei excelente pentru un
meniu gustos, uşor şi săţios!

FOTO Hepta

Nu mai ştii ce să mănânci gustos, uşor, dar şi săţios? Dacă încă nu ai găsit „reţetele câştigătoare”, îţi venim în ajutor! Iată mai jos un posibil meniu pe care să îl aplici şi tu, în special acum, în zilele toride de vară.

Variantele nu sunt nicidecum atât de puţine pe cât te-ai fi aşteptat! Nimic prea greu, scump sau complicat de preparat, aşa că vezi propunerile noastre ce îţi vor face ziua mai frumoasă, dar şi mai sănătoasă!

Omletă cu brânză de capră şi sparanghel

Începe-ţi ziua cu o omletă ceva mai neconvenţională, dar foarte gustoasă! Pentru acest preparat ai nevoie de 5 ouă, 100 g spanac, ½ legătură pătrunjel, 100 g brânză de capră, 20 g unt, 2 linguri ulei , 2-3 tulpini de sparanghel, sare şi piper după gust.

Ingredientul cheie aici este sparanghelul, aşa că prepară-l întâi pe el. Curăţă sparanghelul la capete, spală-l şi lasă-l deoparte. Pune apă la fiert şi adaugă un vârf de cuţit de sare. Când dă în clocot, adaugă sparanghelul şi lasă-l să fiarbă 7 minute, după care dă de pe foc.

Într-un bol mai mare, bate ouăle.

Spală şi rupe fâşii spanacul. Într-o tigaie întinsă, pe foc, pune untul la încins şi căleşte puţin spanacul şi pătrunjelul tocat mărunt. Scoate, scurge bine şi adaugă-le în aluatul de ouă. Sărează şi piperează. Făramiţează sau taie brânza în bucăţele şi adaugă peste compoziţia de ouă, alături de sparanghelul tăiat bucăţele.

Poţi pregăti omleta atât pe aragaz, cât şi la cuptor, cum doreşti.

Pe lângă preparatele gustoase şi sănătoase, hidratarea este foarte importantă atât pentru tonus, cât şi pentru performanţele personale. Aşadar, ai nevoie de minerale, vitamine, dar şi de apă!

Cu ajutorul cănii fill&enjoy Marella de la BRITA vei avea întotdeauna apă proaspătă, cu gust minunat, secretul de a trăi din plin chiar şi o zi toridă de vară.

Cana Marella la 3.5 l permite ca întreaga familie să se bucure de proprietăţile apei proaspăt filtrate. Cu un aspect modern şi design inteligent, cana are încorporate filtrele BRITA MAXTRA, iar calendarul BRITA Memo îţi reaminteşte când e timpul să schimbi filtrul. Aşadar, un device nu doar util, ci şi uşor de folosit!

Salată cu năut şi avocado

Să recunoaştem! Vara, salatele sunt în topul preferinţelor noastre, iar dacă mai găsim şi o reţetă ca cea de jos, cu o sursă de proteine (năut), grăsimi bune (avocado) şi multe alte legume sănătoase, e clar că ne-am asigurat o masă cu adevărat savuroasă!

Pentru această reţetă ai nevoie de 150 g năut sau 1 conservă de năut, 1 avocado, 1 ardei gras roşu, 1 roşie, câteva frunze spanac, ulei de măsline, sare şi piper.

Dacă nu foloseşti năut din conservă, înmoaie 1 cană de năut într-un vas cu 5-6 căni de apă. Adaugă tot aici 1 linguriţă de bicarbonat şi lasă peste noapte. A doua zi, clăteşte bine, scurge şi pune la fiert în apă cât să îi acopere de 3 ori volumul. Năutul trebuie să fiarbă la foc, mic, 1-2 ore, luând între timp spuma care se formează.

Când este gata şi s-a răcit, amestecă într-un castron mare boabele de năut, fâşiile de ardei gras, avocado tăiat bucăţi, feliile de roşii, spanacul, ulei de măsline, sare şi piper.

Recomandăm folosirea apei filtrate în pregătirea şi prepararea retetei. Clorul şi metalele grele prezente în apă influenţează atât proprietăţile, cât şi gustul apei pe care o folosim la gătit. Insă cu ajutorul apei filtrate din cana Marella vei putea spăla, înmuia sau fierbe ingredientele salatelor pentru a beneficia de toate avantajele  unor preparate nu doar gustoase, ci şi sănătoase.

Frigărui mixte cu salată de quinoa

Dacă e vară, e vremea grătarelor, aşa că, ori de câte ori te vezi cu prietenii sau ai poftă de ceva gustos şi rapid, pregăteşte câteva frigărui mixte, asezonate cu o delicioasă salată de quinoa.

Pentru frigărui ai nevoie de bucăţele de muşchi de porc sau piept de pui, ciuperci, castraveţi, dovlecei, ardei gras, rosii, ulei de  măsline, sare şi piper.

Aşadar, spală şi porţionează legumele şi carnea. Alternează-le pe beţele de frigărui, dă-le cu sare, piper şi stropeşte-le cu puţin ulei de măsline. Aşază-le pe grătar şi lasă-le până se rumenesc.


Între timp, prepară salata de quinoa: clăteşte în 2-3 ape o ceaşcă de quinoa, după care pune-o la fiert cu 3 ceşti de apă. Lasă pe foc până se umflă şi absoarbe toată apa. Când s-a răcit, amestecă quinoa cu un cartof dulce sau alb, tăiat în bucăţele (fiert sau pus şi el pe grătar), salată verde, ceapă roşie tăiată mărunt, sare piper şi zeamă de lămâie.

Şi pentru această reţetă foloseşte apă filtrată pentru spălarea şi fierberea alimentelor, eliminând astfel gustul de clor, impurităţile şi metale grele.

Smoothie verde

Pentru gustările de peste zi, un smoothie verde şi revigorant este tot ce ai nevoie. Reţeta asta e foarte simplă! Spală, taie în bucăţele şi “aruncă” în blender sau robotul de bucătărie 1 castravete, câteva frunze de mentă, 1-2 linguriţe de miere, ½-1 avocado şi câteva cuburi de gheaţă cu apă filtrată. (opţional).

Cam de atât ai nevoie pentru o sursă importantă de minerale şi vitamine!

Bomboabe raw vegane

Pe lângă îngheţata din comerţ, ai la dispoziţie şi un delicios desert rapid şi, bineînţeles, sănătos.

Amestecă într-un robot de bucătărie (sau blender) 1 ceaşcă nuci măcinate în prealabil, ½ ceaşcă curmale fără sâmburi, înmuiate câteva ore în apă filtrată, câteva stafide, arome (scorţişoară, esenţă de rom, de vanilie etc.), 3 linguri pudră de cacao sau de roşcove, 2 linguri lapte de cocos. Mixează bine.

Din acest aluat formează biluţe în interiorul cărora poţi pune o migdală sau o vişină. Pentru un plus de efect, dă bomboanele prin cacao sau nucă de cocos. 

citeste totul despre: