STUDIU Românii se uită la televizor între trei şi cinci ore pe zi şi sunt influenţati de reclamele TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:
80% din telespectatorii din România consideră că
absenţa reclamelor ar conduce la scăderea calităţii programelor TVFOTO Shutterstock
80% din telespectatorii din România consideră că absenţa reclamelor ar conduce la scăderea calităţii programelor TVFOTO Shutterstock

Reclamele TV difuzate pe canalele în care telespectatorii au încredere au un impact mai puternic asupra acestora, potrivit unui studiu realizat de Discovery Networks. Acelaşi chestionar a relevat faptul aproape jumătate dintre telespectatorii români continuă să petreacă în faţa televizorului între trei şi cinci ore pe zi.

Un brand TV în care telespectatorii au încredere este un bun indicator al calităţii programelor pe care le vor urmări, sunt de părere 60% din telespectatorii din România care au participat la cel mai recent studiu Discovery.

Acest efect se extinde şi la materialele publicitare, iar consumatorii admit că reclamele TV difuzate pe canalele în care au încredere au un impact mai puternic. Noul studiu regional realizat de Discovery Networks în parteneriat cu The Future Foundation îşi propune să furnizeze o viziune de ansamblu asupra industriei publicităţii TV, investigând modul în care publicitarii se pot conecta cu consumatorii dincolo de metodele tradiţionale, dar şi ce tehnici vor fi cele mai eficiente în viitor.

Studiul are la bază o componentă cantitativă, constând într-un eşantion de 3.000 de respondenţi din zece ţări din regiunea Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa (CEEMEA): România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina şi Emiratele Arabe Unite – şi o componentă calitativă, prin intermediul unor interviuri în profunzime cu experţi din industrie din această regiune.

Potrivit rezultatelor studiului, vizionarea de conţinut video pe ecrane multiple, disponibilitatea serviciilor on-demand şi capacitatea din ce în ce mai mare a telespectatorilor de a controla ceea ce vizionează sunt câteva dintre dintre cele mai importante tendinţe care influenţează configurarea pieţei media în prezent. În acelaşi timp, participanţii la studiu au demonstrat că înţeleg foarte clar relaţia dintre conţinutul de calitate, accesibil în orice moment, şi publicitate ca sursă de finanţare a acestuia. De altfel, 80% dintre români consideră că absenţa publicităţii ar putea conduce la scăderea calităţii programelor TV.

Iată principalele concluzii ale studiului

Reclamele TV sunt eficiente

  • 80% din telespectatorii din România consideră că absenţa reclamelor ar conduce la scăderea calităţii programelor TV, în contextul în care 40% din aceştia petrec zilnic între trei şi cinci ore în faţa televizorului.
  • Trei telespectatori din zece la nivelul regiunii sunt de acord că plasarea de produse în timpul unui program îi convinge mai uşor să achiziţioneze acel produs.

Încă nu a fost găsită durata optimă a pauzelor publicitare

  • În general, consumatorii din regiunea CEEMEA ar prefera ca pauzele publicitare să fie mai lungi şi mai puţin frecvente.
  • Furnizorii de conţinut TV trebuie să găsească un echilibru între ce îşi doresc consumatorii şi ce e util pentru branduri. Acest aspect este cu atât mai important cu cât raportul arată că 70% din consumatori îşi amintesc cel mult cinci reclame într-o zi.

Brandurile TV de încredere sporesc gradul de implicare a publicului

  • Aproape 60% din consumatorii din regiunea CEEMEA sunt de acord că brandul canalului TV este un bun indicator al calităţii conţinutului oferit.
  • Un telespectator din trei este de acord că materialele publicitare difuzate pe canalele în care publicul are încredere au un impact mai puternic.

Publicitatea TV este mai eficientă dacă este difuzată pe mai multe ecrane

  • 70% din români consideră că difuzarea spoturilor publicitare pe mai multe canale în acelaşi timp are un impact mai mare.
  • 50% din telespectatorii chestionaţi au intrat online să caute un anumit produs sau serviciu imediat după ce văzuseră reclama respectivă la televizor.

Viitorul este personalizat

  • 80% din participanţii la studiu şi-ar dori să poată sări peste anumite reclame, pentru a alege să le vizioneze pe cele pe care le consideră relevante.
  • 60% din români sunt interesaţi să urmărească reclame adaptate profilului lor personal, tendinţă confirmată la nivelul întregii regiuni.
  • Jumătate dintre repondenţi şi-ar dori să poată acţiona imediat după ce au văzut o reclamă TV, prin intermediul unui buton de pe telecomandă care să le permită să achiziţioneze direct produsul sau serviciul promovat.  
TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite