Cum arată bloggerul din România?

Mare, păros, frumuşel, frustrat, deştept, femeie, micuţ, amuzant, enervat, idiot, elevat, cocalar, genial, informat, cu patru clase, amator de muzică clasică, emo…

Nu există bloggeri, există doar oameni care se exprimă vizavi de ceea ce îi interesează, iar oamenii ăştia sunt de toate vârstele, sexele şi naţionalităţile.

Ăsta e motivul pentru care credem că emisiunea asta are toate şansele să fie dinamică. Ne bazăm pe vitalitatea şi energia unui grup foarte divers de oameni.

Tu cum ai devenit blogger?

M-a îndemnat nevoia. Atunci când mi-am dat seama că destul de mulţi oameni dintre cei care veneau la show-uri ne ştiau de pe internet, a devenit evident că trebuie să comunic cu oamenii ăştia. Blogul era cea mai bună soluţie.

Acolo pot să vărs nervi şi draci adunaţi pe stradă sau prin mall, dar pot să anunţ şi spectacole sau să public bucăţi de stand-up comedy din afară, pe care cred că oamenii ar trebui să le vadă.

În plus, e un mod plăcut de a mă lăsa înjurat, pentru că, atunci când cineva te înjură creativ, e mai greu să-l pui să repete ca să prinzi toate nuanţele, pe când scrisul rămâne şi mă pot bucura de o înjurătură bine compusă mult după ce creatorul ei a dispărut din viaţa mea.

Care sunt trăsăturile comune la un blogger şi la un stand-up comedian?

Nevoia de exprimare şi de confirmare. Dacă îţi fierbe oala cu presiune, de draci sau de bucurie, trebuie să dai din abur afară şi pentru asta trebuie să te exprimi. E destul de greu să faci asta de unul singur, aşa că îţi trebuie public. Noi îl avem în faţa scenei, bloggerii îl au în faţa monitoarelor.

E normal să cauţi şi aprobare pentru ce crezi şi din cauza asta există comentarii atât pe bloguri, cât şi în stand-up. Diferenţa e că noi nu prea avem bodyguarzi în sală, pe când orice blogger are un buton de „delete comment“.

În prima ediţie a emisiunii, unul dintre invitaţi este Cristian Tudor Popescu, care nu are blog. De ce v-aţi gândit la el?

Pentru că nu are blog. CTP e invitat la rubrica „Offline“, unde discutăm în fiecare săptămână cu o personalitate, care, ori nu are încă blog, ori nu ar vrea să aibă vreodată.

Asta se întâmplă pentru că nu vrem să ridicăm nimic în slăvi şi ne dorim să vedem blogurile din toate unghiurile, ceea ce înseamnă să vorbim şi cu oamenii care sunt anti-blog sau doar cu totul pe lângă fenomen. CTP e invitatul perfect atunci când se pune problema să combată ceva, deci interviul a ieşit excelent.

Pe ceilalţi, care au blog, pe ce criterii îi alegeţi? 

Ca şi merele, după mărime, formă şi culoare. La început, ne-am îndreptat spre bloggeri cu o notorietate mai mare şi spre cei care aveau legătura cea mai puternică cu subiectul pe care voiam să îl discutăm.

Având în vedere că vrem să acoperim foarte multe subiecte, probabil că vom avea destui bloggeri în emisiune, de la ionatane coapte la pădureţe stricate.

De ce crezi că era nevoie de un astfel de format?

Blogosfera românească e în continuă creştere, pe de o parte foarte multe vedete din media clasică şi-au făcut blog, pe de altă parte unii dintre bloggeri au ajuns deja vedete în media clasică.

Toate astea înseamnă că există un canal care devine din ce în ce mai puternic, pentru că din ce în ce mai mulţi oameni îşi exprimă opiniile într-un mod din ce în ce mai interesant - şi asta merită prezentat la TV. În plus, “Dansez pentru tine” a început să scadă în audienţă şi Valeriu Lazarov e plecat în vacanţă.

Online

Fanii emisiunii vor putea intra pe site-ul www.dupabloguri.ro, unde vor vedea tot ceea ce televizorul nu poate arăta: imagini din timpul filmărilor, topuri cu şi despre bloguri, forumuri pentru cele mai fierbinţi subiecte din blogosferă, revista blogurilor pe domenii.

Subiecte care au făcut carieră pe internet

Noul program va folosi ca sursă zecile de mii de bloguri şi site-uri care alcătuiesc internetul românesc. „În cele 30 de minute ale show-ului se vor aduna subiectele care au facut carieră pe internet, tot ce e amuzant, scandalos, ciudat, important.

«După bloguri» adună spuma internetului românesc, succesele de pe YouTube, vedetele de pe trilulilu, nemulţumiţii care comentează în subsoluri, intelectuali de frunte, politicieni multimedia, superstaruri de hi5“, spune Ana Maria Caia, producătoarea emisiunii.