Remus Pricopie: 100.000 de copii cu vârste între 6-16 ani nu merg la şcoală

Remus Pricopie: 100.000 de copii cu vârste între 6-16 ani nu merg la şcoală

A doua ediţie a Congresului Educaţiei se desfăşoară în zilele de 14 şi 15 iunie, la Palatul Naţional al Copiilor din BucureştiFOTO: Adevărul

100.000 de copii cu vârste cuprinse între 6-16 ani nu sunt cuprinşi în sistemul de Educaţie, iar bugetul acordat sistemului de învăţământ românesc din produsul intern brut (PIB) este mult prea mic, a declarat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, vineri, la Congresul Educaţiei de la Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Avem probleme legate de asigurarea egalităţii de şanse. Sunt 100.000 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani în România care nu se află în şcoală. Sigur că atenţia, energia noastră se îndreaptă în primul şi în primul rând către învăţământul obligatoriu, dar nu trebuie să picăm în cursa să considerăm că misiunea noastră e doar în clasă“, a spus Remus Pricopie, vineri, la Congresul Educaţiei.

Acesta a adăugat că sistemul de învăţământ din România are un buget prea mic şi mai are încă de recuperat în ceea ce priveşte relaţia cu mediul social şi economic. 

Rezultate slabe la Capacitate

Ministrul a mai vorbit şi pe seama rezultatelor slabe de la Evaluarea Naţională spunând că atâta timp cât un procent semnificativ de elevi intră la liceu cu note de 2 şi 3 la Capacitate, atunci înseamnă că reformele nu au avut efectul vizat.

„Facem ce trebuie la clasă noi, ca profesori, şi toţi ceilalţi actori să avem rezultate? Dacă ne uităm la rezultatele de la evaluarea clasa a VIII-a şi dacă vedem că avem un procent important de copii care trec mai departe cu note de 2 şi 3 înseamnă că cel puţin pe o anumită componentă a activităţii noastre rezultatele nu sunt la înălţime. S-a tot vorbit despre rezultatele slabe la Bacalaureat. Din nou întreb facem noi tot ceea ce trebuie pentru a acoperi neajunsurile din sistem?“, a pus problema Pricopie.

Principalele declaraţii ale ministrului Educaţiei:

  • „Educaţia nu e un scop în sine, e pentru a-i ajuta pe copii să participe la societatea de mâine, prin urmare educaţia trebuie să fie ancorată în societatea de azi şi în societatea de mâine şi de aici o altă linie importantă unde noi încă avem de recuperat, este vorba despre relaţia cu mediul economic şi social. Sunt lucruri pe care trebuie să le punem la punct, în primul rând o cultură a dialogului cu mediul economic şi social“.
  • „Un alt lucru care se leagă de conceptul educaţiei este că niciodată nu vom putea spune că am terminat, că am implementat reformele şi totul arată foarte bine pentru că, de fapt, deşi educaţia se face în prezent, ea vizează viitorul“.
  • „Uneori trebuie să ieşim în afara clasei şi să îi căutăm pe acei copii care nu sunt în clasă şi să facem tot ceea ce ne stă în putinţă să-i aducem în clasă. Aceasta este garanţia că facem investiţiile corespunzătoare pentru viitor“.
  • „România trebuie să răspundă în 2013 unor întrebări, unele sunt legate de educaţie şi sunt întrebări grele, ca de exemplu cele care vizează accesul şi echitatea în învăţământ, cele care vizează calitatea, conţinuturile educaţionale, cercetarea“.
  • „Avem obligaţia ca pe parcursul acestui an să dăm aceste răspunsuri apropo de ceea ce ne propunem noi să facem până în 2020, până la sfârşitul anului toate domeniile pe care le-am menţionat mai devreme trebuie să îmbrace forma unor strategii pe care Guvernul să şi le asume“.
citeste totul despre: