Inspectoratul Şcolar din Argeş, sesizat după ce o şcoală din Curtea de Argeş a respins o elevă cu Sindrom Down

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii cu sindrom Down au o dezvoltare cognitivă mai lentă
Copiii cu sindrom Down au o dezvoltare cognitivă mai lentă

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat luni Inspectoratul Şcolar al Judeţului Argeş cu privire la refuzul cadrelor didactice din Şcoala Gimnazială „Carol I”, din Curtea de Argeş, de a primi la cursuri o elevă cu Sindrom Down, deşi avea avizul de specialitate pentru a merge la o şcoală de masă.

Reprezentanţii CEDCD au precizat că Maria are nouă ani, Sindrom Down şi o uşoară turlburare de limbaj. Cu toate acestea, copilul are orientare şcolară emisă de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Argeş către şcoala de masă, respectiv Şcoala Gimnazială „Carol I” din Curtea de Argeş. Însă nu a fost primită la clasă şi ca atare asociaţia a sesizat Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş.

"Luni 15 septembrie 2014, mama şi fetiţa s-au prezentat la deschiderea anului şcolar de unde au fost trimise acasă de către învăţător. Atât directorul şcolii, cât şi învăţătorul i-au comunicat mamei că fetiţa nu are ce să caute în şcoală pentru ca are Sindrom Down şi îi pune în pericol pe ceilalţi copii. Totodată, s-au făcut presiuni asupra mamei să-şi înscrie copilul la şcoala specială deoarece, potrivit reprezentanţilor şcolii: «nu va face faţă, nu vrem probleme....nu vrem mâine, poimâine să se dezbrace în faţa altor copii sau cine ştie ce să mai facă!»", se arată în comunicatul CEDCD.

Discriminarea, încă prezentă în şcoli

Reprezentanţii ONG-ului precizează că Sindromul Down este o formă de dizabilitate intelectuală, caracterizată prin dezvoltarea cognitivă mai lentă a copilului, şi avertizează că, dacă conducerea şcolii şi ISJ Argeş nu vor lua măsurile necesare respectării dreptului la educaţie al copilului cu dizabilităţi, va face demersurile legale necesare pentru denunţarea şi sancţionarea faptei de discriminare, conform normelor legale în vigoare.

"Este inadmisibil ca, după atâtea precedente în instanţă şi în faţa Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, cu privire la încălcarea dreptului la educaţie al copiilor cu dizabilităţi, discriminarea este încă la cote alarmante în şcolile din România. Atragem atenţia reprezentanţilor unităţilor de învăţământ că încălcarea dreptului la educaţie şi discriminarea reprezintă două fapte extrem de grave prevăzute şi pedepsite de legislaţia în vigoare. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie, au dreptul să înveţe în şcoli, alături de ceilalţi copii", a declarat preşedintele CEDCD, Mădălina Turza.


Pe aceeaşi temă:

CNCD a fost sesizat privind declaraţii considerate discriminatorii la adresa copiilor cu dizabilităţi din şcoli

Mai puţin de o treime dintre copiii cu dizabilităţi frecventează şcoala

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite