Lucrările la drumul Craiova-Calafat, finanţate cu zero lei pe un tronson. Constructorul trebuie să lucreze pe banii lui
0Lucrările de reabilitare a drumului naţional Craiova-Calafat, care trebuie să preia traficul de pe podul Calafat-Vidin, şi pentru care premierul Ponta a avertizat cu rezilieri de contracte dacă ritmul de execuţie scade, au fost finanţate cu zero lei de la buget pe un tronson şi doar 5 milioane lei pentru al doilea, scrie Mediafax.
Proiectul este finanţat în proporţie de 50% de Banca Europeană petru Investiţii (BEI), dar din bugetul naţional nu a fost alocat niciun ban pe acest an pentru execuţia de lucrări la contractele finanţate din împrumutul BEI pentru etapa V de reabilitare a drumurilor naţionale.
Autorităţile au redactat un act adiţional la contract prin care antreprenorul să accepte să execute lucrarea pe tronsonul Craiova-Galicia Mare din surse proprii şi să îşi recupereze banii ulterior.
Lucrările la drumul naţional Craiova-Calafat au fost împărţite în două secţiuni, respectiv Craiova-Galicea Mare, unde constructor este firma Delta ACM 93, şi Galicia Mare-Calafat, unde lucrează firma grecească Mochlos.
Pentru tronsonul Galicia Mare-Calafat, Guvernul a alocat o sumă infimă, de 5 milioane lei, iar lucrările sunt efectuate în proporţie de 2%.
Cele două tronsoane ale DN 56 Craiova-Calafat au o lungime de 84 kilometri.
În urmă cu zece zile, la inaugurarea noului pod între România şi Bulgaria, Calafat-Vidin, premierul Victor Ponta a declarat că a convocat conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) pentru discuţii privind stadiul lucrărilor la drumul naţional Craiova-Calafat. Ponta spunea că, dacă firmele de construcţie nu păstrează ritmul, contractele vor fi reziliate.