Părintele consumerismului. Primul om care a manipulat o naţiune întreagă. A schimbat obiceiurile a milioane de oameni şi a detronat un şef de stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un nepot al celebrului psihanalist Sigmund Freud a fost prima persoană care a manipulat o naţiune întreagă, acţiunile lui schimbând obiceiurile a milioane de oameni. A detronat un preşedinte de ţară şi a fost supranumit drept „Machiavelli al timpurilor noastre“.

Numele său este Edward Bernays, fiind creditat drept „părintele“ relaţiilor publice din lumea întreagă şi cel care a pus bazele consumerismului aşa cum îl ştim astăzi. Mai mult, el susţinea în „Propaganda“, în anul 1928, că manipularea opiniei publice este o parte necesară a democraţiei.

Micul dejun „bogat“ în şuncă

Una dintre cele mai de succes campanii ale sale a fost cea prin care a determinat cetăţenii din SUA să consume mai multă şuncă la micul dejun, pe motiv că ar fi mai sănătos.

Ziarul american „Washington Post“ arăta la finele lunii trecute că, de-a lungul SUA, cetăţenii au cumpărat anul trecut şuncă (bacon) în valoare de patru miliarde de dolari. Dar acest lucru nu a fost valabil întotdeauna. De fapt, când majoritatea populaţiei din SUA trăia în comunităţi rurale, în ferme de la ţară, şunca era între preferinţele americanilor pentru mâncare. Dar acest lucru nu s-a mai întâmplat după Revoluţia Industrială, atunci când populaţia a început să se grupeze în marile oraşe. Mai mult, trendul era fix invers, iar americanii preferau un mic dejun frugal, cu cereale şi lapte sau beau cafea ori suc de fructe.

Aşa că vânzările de şuncă au scăzut puternic. Astfel intră în scenă Edward Bernays. 

Citiţi mai departe continuarea pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite