Scandalul emisiilor nu afectează Volkswagen: vânzările din România au depăşit în octombrie nivelul de dinainte de declanşarea problemelor
0Volkswagen a revenit în octombrie pe poziţia a doua în topul mărcilor auto pe piaţa românească, în funcţie de vânzări, cu 1.021 maşini livrate, în creştere cu 42,6% faţă de septembrie, când brandul german coborâse pe locul al treilea, cu un declin de 30,6%, după scandalul emisiilor.
Pe locul al treilea se află altă marcă a grupului Volkswagen - Skoda, cu 981 unităţi livrate, mai multe cu 28,7% faţă de septembrie. Topul este condus de Dacia (3.444 unităţi, avans de 24,6%).
Ordinea mărcilor se păstrează şi în funcţie de vânzările înregistrate de la începutul anului - Dacia 27.986 unităţi (creştere de 24,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014), Volkswagen 7.960 unităţi (10,2%), Skoda 7.245 unităţi (10,6%).
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a anunţat, marţi, că în primele zece luni livrările totale de autovehicule pe ansamblul pieţei (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat un avans de 17,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Doar pentru autoturisme, majorarea este de 15,9%.
În octombrie s-au produs 30.421 de autovehicule, cu 27,6% mai puţin decât în luna similară din 2014.
„Cu aceasta cifră, care este cea mai mică din acest an (dar cu o lună anterioară care a fost un maxim pentru acest an), se înregistrează în primele 10 luni ale anului 2015 o producţie totală de 328.776 unităţi, în scădere cu 0,2% comparativ cu perioada similară din anul trecut. Dintre acestea, 286.789 au fost produse de către Dacia şi 41.987 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care, în aceste 10 luni din 2015 au fost fabricate 141.278 unităţi (cu 0,8% mai mult puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014), urmat de Dacia Logan (62.277 unităţi, în scădere cu 9,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014), Dacia Sandero (48.436 unităţi, cu 29,5% mai mult decât in 2014), Ford B-MAX (41.987 unităţi, cu 8,5% mai puţin decât în 2014), şi Dacia Logan MCV (34.798 unităţi, cu 0,3% mai puţin decât în 2014)“, arată APIA, într-un comunicat.
Exporturile au însumat la zece luni 301.580 unităţi, cu o scădere nesemnificativă faţă de 2014, de 0,1%. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (135.155 unităţi, respectiv +1,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unităţi, în scădere cu 16,6% faţă de 2014), Dacia Sandero (43.760 unităţi, +33,7%), Ford B-MAX (41.804 unităţi, -8,7%) şi Logan MCV (32.670 unităţi, +1,1%).
Aproape 92% din producţie a fost exportată
Astfel, 92% din producţia naţională realizată în primele zece luni a fost exportată, procent similar celui din 2014.
Piaţa auto a crescut în acest an cu 17,7%. Autoturismele au înregistrat un avans de 15,9%, la 79.739 unităţi, iar vehiculele comerciale de 27,6%.
Pe modele, cu cele 13.379 unităţi livrate, Dacia Logan este cea mai bine vândută maşină, urmată de Dacia Duster, cu 5.366 unităţi, Dacia Sandero, cu 4.926 unităţi, Skoda Octavia, 3.298 unitaţi şi Dacia Logan MCV, cu 2.612 unităţi.
Motorina pierde teren în faţa benzinei
„Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că două sunt segmentele care la 10 luni înregistrează scăderi, respectiv Clasa A (-4,3%) şi Clasa E (-3.3%). Toate celelalte consemnează creşteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +45,7%; SUV +29,6%; Clasa C, care reprezintă aproape jumătate din piaţă +16,9%; Clasa F +12,6%). În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, în continuă scădere, însă, de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decât cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%). Situaţia din piaţă ne arată faptul că 8 mărci şi respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (53,3%)“, notează APIA.
De la începutul anului au fost vândute 411 autoturisme noi hibride sau electrice, din care 25 electrice 100%.
În funcţie de culoarea preferată, cele mai multe autoturisme noi vândute au fost de culoare albă (35,1%), urmate de cele gri (22,2%) şi cele albastre (17,4%).
După clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă, 33,1% dintre maşini sunt de provenienţă autohtonă, 17,4% sunt import Germania, 10% din Cehia, 7,8% din Spania şi 7,4% din Franţa.