Teatru - Recomandări

Teatru - Recomandări

Nu rataţi! Timişoara Teatrul German de Stat Hamlet de William Shakespeare, producţie a Teatrului Radu Stanca din Sibiu Regia: Radu Alexandru Nica Muzica: Vlaicu Golcea Cu: Ofelia Popii,

De ieri, de azi

De ieri, de azi

De ieri Georgy Tovstonogov Relaţia dintre Georgy Tovstonogov şi Kama Ginkas este un exemplu cât se poate de sugestiv pentru ceea ce înseamnă raportul maestru - discipol (analog prin

Învăţământ politic

Învăţământ politic

Spectacolul „Karl Marx: Capitalul, vol. 1” s-a jucat în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. Karl Marx, autor care practic nu prea mai interesează pe nimeni la Bucureşti, revine pe afiş printr-un spectacol realizat în coproducţie de trupe din Germania şi Elveţia.

Teatrul ca lume

Teatrul ca lume

Nu rataţi! Iaşi Teatrul Naţional Macbeth de William Shakespeare Regia: Mihai Măniuţiu Mişcarea scenică: Vava Ştefănescu Cu: Doru Aftanasiu, Tatiana Ionesi, Liviu Manoliu, Călin

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu rataţi! Cluj Teatrul Maghiar de Stat Unchiul Vania de A.P. Cehov Regia: Andrei Şerban Cu: József Bíró, Imola Kézdi, Zsolt Bogdán, András Hatházi Joi, 6 noiembrie, ora

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Erwin Piscator Deşi în teatrul românesc proiecţiile par a fi încă nişte excentricităţi, în teatrul german ele ţin, în mod paradoxal, de tradiţie. În 1924, Piscator folosea montaje

Crimele de lîngă noi

Crimele de lîngă noi

Un adulter, un copil obraznic şi o echipă de pompieri disfuncţională. La Constanţa, spectacolul „Terorism” se joacă pe scenă, cu spectatorii lângă actori. Nu e un capriciu, ci un avertisment.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Gordon Craig Atunci când Craig recunoştea că n-a citit toate piesele lui Shakespeare, nu o făcea doar să şocheze. În spatele acestei mărturisiri stă de fapt crezul „eretic” al unui

Teatru exploziv

Teatru exploziv

Festivalul Naţional de Teatru va oferi o imagine efervescentă a pieţei de teatru contemporan. Festivalul Naţional de Teatru aduce în Bucureşti în perioada 1-10 noiembrie 40 de spectacole de teatru, 6 spectacole de dans, 11 conferinţe şi întâlniri, 14 lansări de carte şi o expoziţie de afiş de teatru.

Sfârşitul bolii

Sfârşitul bolii

Momentul în care tot ce avea importanţă – averea, succesul, iubirea – nu mai are niciun sens. Iniţial o nuvelă, "Un caz clinic" este o dramatizare făcută de  Buzzati la sugestia lui Giorgio Strehler, montată de acesta şi apoi tradusă în franceză de Albert Camus.

Brutalitate şi ritual

Brutalitate  şi ritual

Un spectacol în care trei surori nu reuşesc să plece la Moscova, împart palme şi manevrează arme. Teatrul Naţional din Timişoara iese din condiţia mediocrităţii prin administrare de şocuri. Ultimul dintre ele a fost spectacolul cu „Trei surori” de Cehov.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Max Reinhardt Până la Max Reinhardt, teatrul german (un teatru cu o lungă tradiţie elitistă) nu se confruntase cu masele mari de spectatori. Fusese un forum moral, aşa cum îl visase

Scena recomandari

Scena recomandari

Nu ratati! Bucureşti Teatrul Naţional Aşteptând la arlechin de Noel Coward Regia: Ion Cojar Cu: Tamara Buciuceanu Botez, Sanda Toma, Ioana Bulcă, Simona Bondoc, Olga Delia Mateescu Sala

Dragoste cu oase rupte

Dragoste  cu oase rupte

Un dramaturg ungur, György Schwajda, şi piesa sa nonconformistă, „Ajutor (Imnul)”, la Teatrul Metropolis. Directorul Teatrului Metropolis, George Ivaşcu, se ţine de cuvânt: proiectele devin spectacole şi spectacolele merită investiţia de îndrăzneală.

De ieri, de azi

De ieri, de azi

Paul Gusty Ca şi Alexandru Davila, Paul Gusty a fost un adversar al formalismului şi un  promotor al unui teatru realist, centrat exclusiv pe actor şi pliat în totalitate pe structura

Jean Giraudoux se dovedea extrem de sigur atunci când, în 1929, afirma că propune  o a treizecişiopta versiune scenică a unuia dintre cele mai celebre mituri ale Antichităţii. În schimb, maghiaro-austriacul Ödōn von Horvath era considerabil mai prudent atunci când, în 1936, revenea la donjuanismul lui Tirso de Molino, ajuns la o culme a celebrităţii graţie penei lui Molière şi scria “Don Juan se întoarce de la război”.

acum 1 ora · comentarii (0)

Absolut lăudabilă ideea regizorului Vlad Massaci de a propune destoinicei conduceri a Teatrului Mic introducerea în repertoriu a piesei americanului Tracy Letts Ţinutul din miezul verii. Între paranteze fie spus, Gelu Colceag merită elogiile noastre pentru faptul că din ianuarie încoace, deşi instituţia pe care o conduce de puţină vreme se confruntă cu condiţii de joc nu tocmai favorabile, a izbutit cel puţin trei premiere remarcabile.

acum 27 zile · comentarii (1)

În acest decembrie, la Roma, Premiul Europa pentru Teatru, iniţiat ca program pilot al Comisiei Europene prezidată de Jacques Delors de Alessandro Martinez, ca secretar general, în 1986, la Taormina, cu sprijinul lui Jack Lang, pe atunci ministrul Culturii al Franţei, împreună cu Mellina Mercuri, ministrul Culturii al Greciei, a împlinit 16 ediţii.

luna trecuta · comentarii (1)

De curând, la Teatrul Naţional din Iaşi a coborât pe scena Salii Mari, de pe c al, ca întotdeauna, Coana Chiriţa. Este cea de-a treia întâlnire dintre regizorul Ion Sapdaru şi legendarul personaj al lui Vasile Alecsandri. De data aceasta sarcina dificilă, dar onorantă, de a o interpreta pe vajnica amazoană de Moldova i-a revenit actorului Horia Veriveş.

luna trecuta · comentarii (0)

E greu să scrii despre Victor Rebengiuc. E şi mai greu să scrii despre Mariana Mihuţ, mai ales când face un rol asemănător ca forţă celui din „Îngropaţi-mă pe după plintă“, de la Bulandra, în regia lui Korsonkyi. E foarte greu să scrii despre cei doi împreună, când se întâlnesc şi îşi dau replica unuia altuia într-un text tulburător. Şi vorbesc aici despre spectacolul „Regele moare“, după Ionesco, în regia lui Andrei şi Andreea Grosu de la TNB.

acum 2 luni · comentarii (3)

Teatrul pentru copii şi tineret Colibri din Craiova şi regizorul Cristian Pepino au avut ideea inspirată de a-l invita pe Marcel Iureş în spectacolul Furtuna după Shakespeare realizat pentru cei mici pe această scenă. Mizând pe farmecul recunoscut al vedetei regizorul a concept montarea în maniera teatrului în teatru dând ocazia interpretului lui Prospero să acţioneze ca un magician seducător şi dincolo de miza textului.

acum 2 luni · comentarii (0)
Postari Recente