Teatru îmbrăcat lejer

Teatru  îmbrăcat lejer

„Pijamale” este un spectacol uşor, antrenant, fără mari ambiţii estetice şi care are o singură ţintă: divertismentul. Prea puţin surprinzător, dar cu mare priză la public, spectacolul „Pijamale”, regizat de Emanuel Pârvu la Teatrul Metropolis din Bucureşti, are o mare calitate: este onest în intenţii.

Stiri pe scurt

Stiri pe scurt

Teatrul „Tamási Áron“ din Sfântu Gheorghe organizează, în perioada 17 - 29 martie, Bienala Internaţională de Teatru „REFLEX“, ediţia I, un proiect ce va aduce pe scenă spectacole de teatru susţinute atât de artişti din România, cât şi din Ungaria, Polonia, Cehia sau Germania.

Stiri pe scurt

Stiri pe scurt

Spectacolul “Ultima oră”, cu Marin Moraru, Mircea Albulescu şi Claudiu Bleonţ, reintră în stagiunea Teatrului Naţional Bucureşti, din 12 martie, de la ora 19.00, la Sala Mare.

Mitraliera cu platitudini

Mitraliera  cu platitudini

Dacă v-a păcălit cineva şi v-a dus la „Rinocerul îndrăgostit”, asiguraţi-vă că aveţi locuri în ultimul rând şi o lanternă, ca să puteţi găsi ieşirea. Spectacolul Teatrului Nottara este suma unor banalităţi agresive, care nu te adorm, ci te muşcă din scaun, îţi dau ameţeli şi te determină să-ţi pui o întrebare esenţială – ce rău ai făcut ca să fii atât de crunt pedepsit?

Aceeasi piesa, alti regizori

Aceeasi piesa, alti regizori

Chaikin a fost unul dintre primii oameni de teatru americani care a căutat o alternativă la realismul de factură psihologică, metoda lui Stanislavski fiind, la acea vreme, calea cea mai bătătorită în teatrul american.

Dumnezeu scapă de glonţ

Dumnezeu scapă de glonţ

Patru cuvinte despre „Un duel”: regie inteligentă, actori fermecători. Ciorbă de varză şi curcan, peşte tăvălit prin piper verde, cremă de zahăr ars, ceai, vin şi vodcă. Un festin. Un pretext pentru întâlnirea unor prieteni. Vieţile lor rămân amare, oricât de mult le-ar îndulci cu delicatese.

Pe scurt

Pe scurt

Bucureşti Oana Pellea revine “Buzunarul cu pâine”, cu Oana Pellea şi Mihai Gruia Sandu, se reia la Teatrul Metropolis, pe 30 şi 31 ianuarie, de la ora 19.00. Biletele la spectacolul

Atunci când „noua critică“ şi-a propus ca temă recitirea/revizitarea scrierilor lăsate de veacul al XVII-lea, scrieri până prin anii ’60 ai secolului al XX-lea drastic şi aparent „definitiv“ interpretate, clasificate, ordonate (dar ce înseamnă definitivul în literatură?) de critica universitară sub semnul clasicismului parcă pe vecie în floare, totul a fost pus sub semnul întrebării.

acum 2 zile · comentarii (0)

Un spectacol curajos, aşa aş caracteriza cu un unic atribut „Hedda Gabler“ de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ (TNRS) din Sibiu realizat de Botond Nagy. Regizorul are abia 24 de ani, a terminat şcoala la Tg. Mureş, la clasa lui Bocsardi Laszlo şi a atras atenţia în special prin „All Over Your Face“, teatru performativ produs la Reactor de creaţie şi experiment din Cluj, în 2016.

acum 10 zile · comentarii (0)

„Omul cel bun din Sîciuan“, de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu, a fost, iniţial, o producţie a Secţiei de Teatru de la Facultatea de Litere şi Arte a Universităţii sibiene. Regizoarea Anca Bradu, cadru didactic la respectiva facultate, nu şi-a dorit punerea în scenă a întregului text al piesei, nu şi-a fixat drept obiectiv o reprezentare  strict riguroasă a atât de dificilei scrieri a lui Bertolt Brecht.

acum 27 zile · comentarii (1)

Istoria a consemnat povestea celebrului mausoleu de la Taj Mahal construit în statul Agra din India ca urmare a unui înalt ordin al împăratului Shaj Jahan. Cu gândul de a-i servi drept mausoleu celei mai iubite dintre soţiile sale, Mumtaz Mahal. 20 000 de muncitori au lucrat la respectiva construcţie, una colosală, socotită a face parte dintre cele 7 minuni ale Lumii, preţ de mai bine de 20 de ani.

acum 30 zile · comentarii (2)

Critica literară - indiferent că este vorba despre cea „tradiţională” zisă şi „universitară” ori despre „noua critică”, aceea care în primele decenii ale celei de-a doua jumătăţi a secolului al XX-lea lua cu asalt redutele până atunci cvasi-sacrosancte ale secolului al XVII-lea francez - recunoscuse construcţia scenică desăvârşită, scenicitatea ireproşabilă a piesei Tartuffe.

luna trecuta · comentarii (0)

Vestea îndepărtării dlui Lucian Vărşăndan de la conducerea Teatrului German de Stat din Timişoara a stupefiat opinia publică teatrală cunoscătoare a activităţii acestei instituţii. Se spune că de vină e o lege care i-ar fi interzis acestui apreciat germanist să mai continue în ciuda faptului că evaluarea sfârşitului de mandat  a fost una pe măsura performanţelor sale.

luna trecuta · comentarii (1)

Oricine ar avea curiozitatea de a cerceta colecţia mai vechii reviste “Teatrul” va fi, cu siguranţă, surprins de prezenţa în sumar a unei rubrici ce se chema „Cronica cronicii teatrale”. Surprins nu doar de aciditatea observaţiilor conţinute ăn textele semnate cu pseudonimul” Myosotis”, ci şi că cineva se gândise în anii 80 ai secolului trecut la crearea unui spaţiu editorial anume dedicat reflecţiei asupra comentariului teatral.

acum 2 luni · comentarii (2)

Într-un oraş cenuşiu în care ploaia sporea masiv melancolia dusul la teatru devine cu adevărat o sărbătoare. Cei ce-l păstoresc cunosc fenomenul, iar mai nou mizează pe  cartea asta şi edilii. Cârcotaşii zic că Galaţiul îşi trăieşte ultimele ceasuri de fost oraş industrial, combinatul privatizat fiind pe cale să devină un paradis al jocurilor de noroc.

acum 2 luni · comentarii (1)

Sincer să fiu, nu voi înţelege probabil niciodată cum de atât de orgoliosul Jean-Paul Sartre, la judecata de apoi a istoriei una dintre cele mai controversate personalităţi ale secolului al XX-lea, s-a decis să rescrie, în cheie modernă, mă rog, în sensul în care era înţeleasă modernitate la începutul celei de-a doua jumătăţi a secolului al XX-lea, “Kean ou Désordre” et Génie, o piesă datând din anul 1836 semnată de Alexandre Dumas.

acum 2 luni · comentarii (0)
Postari Recente