Frumuseţea oamenilor normali

Frumuseţea oamenilor normali

Scriam acum ceva vreme despre cât de greu este să găseşti la televizor oameni cu adevărat frumoşi. După cum ştim, televiziunea este interesată cu precădere de tot ce iese în evidenţă într-un fel sau altul, de ce e ciudat, straniu, senzaţional, catastrofal.

Lumea dincolo de oameni

Lumea dincolo de oameni

Galeria Art Society găzduieşte retrospectiva „Viorel Mărginean“. În eleganta casă din strada Luca Stroici sunt expuse, până la jumătatea lunii martie, 60 de picturi şi desene ale cunoscutului artist.

De pe facebook în sala de concert

De pe facebook  în sala de concert

De ce şi-ar pune atâţia tineri fragmente de muzică clasică pe post de sonerie la telefonul mobil dacă aceasta li s-ar părea complet neinteresantă?Iată o premisă ce poate fi punctul de plecare pentru entuziasmul în a promova concerte de muzică clasică în spaţiul cel mai accesibil acestora, internetul.

Nu rataţi!

Nu rataţi!

Al 8-lea album de studio al trupei britanice Tindersticks a fost lansat la 25 ianuarie 2010 de către casa de discuri Constellation.

De ratat!

De ratat!

Din capul locului, Muse nu sunt o trupă de ratat. Dar, „The Resistance”, al 5-lea album al trupei britanice, lansat în septembrie 2009, este mai mult un plan ultraambiţios decât este unul reuşit.

Agonia vechiului Bucureşti

Agonia vechiului Bucureşti

Clădiri de pe listele de patrimoniu se ruinează lent sub ochii nepăsători ai edililor. Cele mai multe case a căror dărâmare este grăbită de proprietari sau de simpla nepăsare sunt înscrise în categoria B pe listele Patrimoniului Cultural Naţional.

România, prin obiectivul fotografilor

România, prin obiectivul fotografilor

La Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti s-au decernat recent premiile concursului anual de fotografie organizat de Banca Centrală Europeană. Nicu Ilfoveanu, Iosif Király şi Dragoş Lumpan sunt câştigătorii concursului de anul acesta. Fotografiile lor prezintă o viziune transistorică proprie asupra locurilor comune ce compun imaginea României. 

Suvenire şi impresii

Suvenire şi impresii

Casa Sfatului din Braşov a fost iniţial doar un turn de supraveghere. Construcţiei i s-a mai adăugat un etaj în 1420, an în care a primit denumirea actuală.

Adevăruri de altădată: Întunecatul April

Adevăruri de altădată: Întunecatul April

Să cetim poezia d-lui Emil Botta, intitulată „Nuanţe": „Prin al iepurilor somn speriat, / Au trecut ogarii în lung şi 'n lat. / În fruntea lor vânătorul / Împărţea, din belşug, omorul. / Prin somnul profund al stejarilor / Au trecut ca hoardele tătarilor, / O mie de toamne despletite / Şi o mie de ierni, care de care mai cumplite. / Doar prin somnul meu Cel Rău nu aducea / Nici spaimă, nici urgie, nici aprigă nea. / Somnul me

Vă mai amintiţi de...: Ion Ţuculescu

Vă mai amintiţi de...: Ion Ţuculescu

Ion Ţuculescu a rămas în memoria culturii române un pictor foarte apreciat, cu un stil individual foarte uşor identificabil, dar care a activat, de-a lungul vieţii, în mai multe domenii în care s-a remarcat deopotrivă. A fost, de asemenea, profesor, cercetător, biolog şi medic.

Reţetă culturală

Reţetă culturală

Filmul „Apocalipse now“, care are la bază textul volumului „Inima întunericului“, a reunit actori de marcă, precum Marlon Brando, Martin Sheen, Robert Duvall; în ce priveşte respectarea în amănunt a subiectului cărţii, ecranizarea a întrunit mare parte din detaliile poveştii expuse de Joseph Conrad. Dar, în acest caz, cartea bate filmul. „Inima întunericului“ este cea mai influentă carte a lui şi este spusă ca o povest

Este realmente seducător sunetul corzilor Orchestrei Filarmonice din Israel. Iar când la pupitrul dirijoral se află Zubin Mehta, momentul capătă semnificaţii speciale; ce depăşesc sfera strict profesională. Este zona în care s-a împlinit prioritar evoluţia artistică a maestrului; în ultimii zeci de ani! Este o comunicare benefică, stimulatoare, în ambele sensuri.

acum 3 minute · comentarii (0)

În Miercurea uraganului, 20 Septembrie, la Sala Mare a Palatului, Berlioz – La Damnation de FaustCorul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu” (maestru de cor: Ion Iosif Prunner), Dirijor: John Nelson, Director multimedia: Petrika Ionesco, Solişti: Clémentine Margaine (Marguerite), Peter Hoare (Faust), Nicolas Testé (Méphistophélès), Şerban Vasile (Brander)

acum 2 ore · comentarii (0)

9 septembrie a fost un maraton muzical, mi-l amintesc, început la Sala Radio, cu vioara emoţionantă, străvezie, a lui Dmitry Sitkovetsky, şi sfârşit cu un Bruckner – Simfonia a IV-a „Romantica” – plin de viaţă, de corp, în interpretarea minunatei Münchner Philharmoniker, sub bagheta (cu totul minimalistă) a lui Valery Gergiev.

acum 21 ore · comentarii (0)

Doar ascultând, seară de seară, evoluţia în Festival a marilor orchestre, realizezi faptul că fiecare dintre acestea se defineşte asemenea unui organism viu, dinamic; realizezi că fiecare dispune de personalitate proprie, de un colorit timbral dominant, de un anumit tip de acţiune; chiar de o dominantă emoţională. Iar aceasta aproape indiferent de personalitatea şefului de orchestra, de repertoriul abordat.

acum 6 zile · comentarii (0)

Într-o Miercuri, 13 Septembrie, la Sala Mare a Palatului/ Hindemith – Mathis der Maler (variantă concertantă)/ Orchestra Naţională Radio, Corul Academic Radio (maestru de cor: Ciprian Ţuţu), Dirijor: Lawrence Foster/ Torsten Kerl, Stella Gregorian, Norbert Ernst,  Katerina Tretyakova, Martin Snell, Falk Struckmann, Brigitte Pinter, Lester Lynch,  Cosmin Ifrim, Balint Szabo ,  Peter Galliard

acum 6 zile · comentarii (0)

Desigur, fiecare artist se cântă pe sine – dar senzaţia asta e cu atât mai pregnantă dacă îl asculţi pe Valentin Răduţiu. Laureat al Concursului Enescu în anul 2011, Valentin cântă Concertul nr. 1 pentru violoncel şi orchestră de Şostakovici – şi intră cu totul sub mantia lui. Se cântă pe sine, se oferă cu generozitate. E unul cu violoncelul, unul cu Şostakovici, unul cu după-amiaza asta plină, muzicală, a Festivalului Enescu.

acum 8 zile · comentarii (0)

Vi le-amintiţi? Erau dramatice. Şi, pe alocuri, stârneau teamă. Dar şi un soi de dependenţă greu de lecuit. Marea Morevna, Finist Şoimanul, Coşcei cel făr’ de moarte. Şi-aveau un ton anume, un fir, un aer – un ceva separator; într-un cuvânt, erau inconfundabile. Cum a fost, în mintea mea, şi Orchestra Naţională Rusă în cele două seri de festival: mândră şi inconfundabilă. Un corp perfect autonom, funcţionând fără cusur.

acum 9 zile · comentarii (3)

Anna Pavlova era deja o balerină cunoscută a Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg atunci când Mihail Fokin a creat pentru ea, în anul 1905, solo-ul „Moartea lebedei“, pe muzică din „Carnavalul animalelor“ de Camille Saint-Saëns. Iar baletul acesta incredibil de trist, despre viaţă, în ultimele ei clipe, despre moartea căreia i te predai, a devenit emblema Annei. Şi-apoi a devenit etern. Ca şi Pavlova. Balerina cu majuscule.

acum 10 zile · comentarii (1)

O inaugurare cu opera „Oedipe” era mai mult decât necesară. Dacă n-a fost să fie printr-o producţie scenică a oricărui teatru ce o are în repertoriu, preferabil Opera Naţională Bucureşti, binevenit s-a arătat un concert cu susţinere internaţională de prestigiu, mai ales prin prezenţa pe podium a celebrei London Philharmonic Orchestra, condusă de Vladimir Jurowsky.

acum 10 zile · comentarii (1)

Era Duminică, 10 Septembrie, la Sala Mare a Palatului: Enescu – Simfonia nr. 1 în mi bemol major op. 13; Saint-Saëns – Concertul pentru violoncel nr. 1 în la minor op. 33; Rimsky-Korsakov – Suita simfonică op. 35 „Sheherazade“ Münchner Philharmoniker/ Valery Gergiev/ Andrei Ioniţă (violoncel)/ Lorenz Năsturică-Herschcowici (Concert maestru)

acum 10 zile · comentarii (0)

418 Contemporary Art Gallery, prestigioasa şi eleganta galerie de artă din Bucureşti, s-a relocat de-acum înainte, „cu arme şi bagaje“, la Cetate Arts Danube, unde s-a vernisat, sâmbătă, expoziţia „Fluid Networks“ a tânărului artist Petrică Ştefan. Aici, „pe malul stâng al Dunării albastre“, la superba proprietate a Joanei Grevers, curator şi istoric de artă, se pregăteşte un centru cultural care va rivaliza cu cele mai vechi şi consacrate.

acum 11 zile · comentarii (0)

Într-o noapte, Vineri spre Sâmbătă, 8/9 Septembrie 2017, la Ateneul Român/ Mozart – Così fan tutte/ Les Musiciens du Louvre, Opt membri ai Corului Filarmonicii „George Enescu”/ Dirijor: Mark Minkowski/ Ana Maria Labin (Fiordiligi), Serena Malfi (Dorabella), Robert Gleadow (Guglielmo), Anicio Zorzi (Ferrando), Jean-Sebastien Bou (Don Alfonso), Giulia Semenzato (Despina)

acum 12 zile · comentarii (0)

„Numai pentru concertul din seara asta şi pentru cel de-aseară [despre „Oedipe” e vorba], abonamentul la Festival îşi merită toţi banii”, zice, cu ochi sclipitori, doamna de lângă mine. E duminică, 3 septembrie, Joshua Bell şi Academy of St Martin in the Fields tocmai au încheiat Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră în sol minor de Bruch – şi în Sala Mare a Ateneului Român e o energie minunată, bună de pus pe rană.

acum 14 zile · comentarii (2)
Postari Recente