George Butunoiu

Consultant HR

În fiecare zi sunt informat de către cei cu care stau de vorbă că managerii, în general, şi cei români, în special, sunt proşti, nu au viziune, nu au strategie, iau decizii impulsive, de moment, pe care le schimbă radical peste câteva zile sau peste câteva săptămâni, că firmele în cauză ar putea să meargă mult, mult mai bine fără acei manageri, nici nu vă imaginaţi cât de bine.

Am mers cu multe aşteptări la Ivan Pescar & Scrumbia Bar, dar mâncarea nu a fost atât de bună pe cât am crezut. Am fost trei oameni acolo, toţi trei am strâmbat din nas, deci domnul Ivan & co. mai au încă de lucru la nou deschisul lor restaurant. La bucătărie, cu siguranţă, însă poate că nu ar strica să-şi arunce un ochi şi pe la servicii...

Ipocrizie fără margini în reacţiile din jurul ştirii de „breaking news“ apărute zilele trecute prin mass-media cum că la Aeroportul Otopeni nu s-au mai făcut reparaţii şi investiţii la pistă şi la instalaţii, ca toţi banii se duc pe prime, sporuri şi team-building-uri în Australia şi Noua Zeelandă şi că, da, în curând un avion va ateriza în bot pe acele piste.

La insistenţele şi la presiunile pe faţă ale Băncii Mondiale, ale FMI şi ale Bruxelles-ului, guvernul a început în august 2012 să pună în practică prevederile faimoasei legi 109 (OUG, mai precis spus) privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Care lege 109, tot la insistenţele şi la presiunile pe faţă venite din străinătate, fusese adoptată cu un an mai înainte.

De ce în cele mai multe restaurante nu sunt respectate reguli elementare de igienă? Răspund tot eu: nu fiindcă nu vor, ci pentru că oamenii de acolo nu gândesc, nu îşi pun capul la contribuţie. Nimic din ce o să scriu mai jos nu e de învăţat în şcoală, la liceele de alimentaţie publică sau la trainingurile din industria ospitalităţii.

Vezi mai multe