Cât costă fotoliul de la Cotroceni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şeful statului a cheltuit cel mai mult în campania prezidenţială, aproape 15 milioane de lei. Topul celor mai cheltuitori candidaţi este completat de Mircea Geoană şi de Crin Antonescu, cu 12,5 milioane de lei, respectiv 10,7 milioane de lei.

Traian Băsescu a investit cel mai mult în publicitatea în presă, radio şi TV, potrivit unui raport dat publicităţii ieri de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Mai bine de 7 milioane de lei s-au dus pe astfel de campanii publicitare, în timp ce peste 5 milioane au fost alocate tipăriturilor şi materialelor promoţionale.

Vezi aici cheltuielile politicienilor în campania electorală

Citiţi şi:

Băsescu a cheltuit în campanie cu 2 milioane de lei mai mult decât Geoană

2010 începe cu o rămăşiţă electorală

Cei mai mulţi bani pentru finanţarea campaniei candidatului PDL au provenit din donaţii (5,2 milioane de lei) şi din transferuri de la partid (4,3 milioane de lei).

Materiale promoţionale de milioane

Contracandidatul lui Băsescu din turul al doilea, Mircea Geoană (PSD+PC), a investit cel mai mult în tipărituri şi alte materiale promoţionale (6 milioane de lei) şi doar 2,2 milioane pentru publicitate în presă, radio şi TV.

Din cele peste 10,7 milioane de lei cheltuite înaintea alegerilor, liberalul Crin Antonescu a dat cel mai mult pe tipăriturile şi materialele promoţionale (6,2 milioane de lei).

O sumă importantă a fost alocată publicităţii stradale (2,9 milioane de lei), în timp ce la capitolul publicitate în presă, liberalul a investit mai puţin de un milion de lei.

Şi independentul Sorin Oprescu a cheltuit în campanie mai bine de o treime din suma investită de Traian Băsescu (5,3 milioane de lei). Primarul Capitalei a mizat pe publicitatea stradală, alocând în acest scop 3,2 milioane de lei şi a raportat AEP că nu a cheltuit niciun ban pentru deplasări în alte localităţi.

Rezultate slabe, investiţii mai mici

Reprezentantul UDMR, Kelemen Hunor, a avut cheltuieli de aproape 700.000 de lei, din care a alocat aproape o treime publicităţii în presă. Corneliu Vadim Tudor (PRM) a strâns 190.000 de lei din donaţii, din care i-au rămas 541 de lei. Aproape toată suma a fost investită în materiale promoţionale şi tipărituri. Candidatul independent Eduard Manole a raportat cheltuieli totale de 118.408 lei.

Partidul Verde, care l-a avut candidat pe  Remus Cernea, a raportat venituri totale de 15.775 lei şi cheltuieli de 15.918,83 lei. Şi Ovidiu Iane (PER) a cheltuit o sumă similară - 14.869 lei, din cele 15.000 de lei trecute la venituri.

Becali: zero venituri, zero cheltuieli

Candidatul care a investit cel mai puţin la prezidenţiale a fost reprezentantul PAS, Constantin Rotaru, care a raportat venituri şi cheltuieli de 9.282 lei. Au existat şi candidaţi care nu s-au promovat deloc în mass-media: Remus Cernea, Constantin Rotaru şi Gheorghe Manole.

Un caz special este George Becali (PNG-CD), care a raportat zero venituri şi zero cheltuieli. Campionii investiţiilor sunt şi campioni la capitolul restanţe. Potrivit raportului AEP, Băsescu a rămas cu 5,3 milioane de lei neachitate, trecute la cheltuieli angajate restante, în timp ce Geoană a acumulat restanţe de 5,1 milioane de lei. Şi Crin Antonescu a depăşit bugetul cu 6,3 milioane de lei.

Bani pentru deplasări

Actualul şef al statului a  cheltuit pentru deplasări în alte localităţi aproape 240.000 de lei, fiind lider şi la acest capitol. Geoană a alocat deplasărilor doar 14.000 de lei, în timp ce liberalul Crin Antonescu s-a plimbat de 8.000 de lei.

image
Politică



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite