Studiu Orange: Ce fac românii cu telefoanele pe care nu le mai folosesc? Campanie de conştientizare şi soluţii

Studiu Orange: Ce fac românii cu telefoanele pe care nu le mai folosesc? Campanie de conştientizare şi soluţii

Infografic campanie Orange: buy-back, reciclare, recondiţionare, reparare.

Iniţiativa Orange îndeamnă consumatorii să valorifice telefoanele vechi pe care nu le mai folosesc, să le repare, să le recicleze sau să cumpere telefoane recondiţionate, în condiţiile în care un studiu arată că 50% dintre români declară că le depozitează în casă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Orange a lansat în România o campanie de conştientizare cu privire la impactul echipamentelor digitale asupra mediului. Odată cu noua strategie Engage 2025, Grupul Orange pune în centrul operaţiunilor sale grija faţă de resursele naturale ale planetei şi incluziunea digitală. 

În condiţiile în care un procent semnificativ din emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale industriei digitale sunt legate de procesele de producţie a echipamentelor, respectiv a telefoanelor, Orange invită clienţii să reflecteze asupra modului în care pot acţiona în mod concret pentru a reduce din impactul asupra mediului, prin obiceiurile lor de zi cu zi, prin modul în care se raportează la obiectele, produsele şi serviciile pe care le utilizează.

Campania este construită în jurul unor programe şi iniţiative concrete pentru a oferi telefoanelor o nouă viaţă, încurajând returnarea acestora prin programele de Buy-Back, reciclarea sau repararea acestora precum şi achiziţionarea de telefoane recondiţionate. Pe lângă acestea, Orange oferă mai multă vizibilitate şi altor iniţiative ecologice existente în companie, precum maşinile electrice şi bicicletele la care au acces angajaţii, sau soluţii digitale disponibile clienţilor, precum factura electronică sau eSIM. 

Pe lângă invitaţia de a apela la unul dintre cele patru programe care respectă principiile economiei circulare, Orange propune iubitorilor de mediu să îşi testeze cunoştinţele prin participarea la un concurs cu premii. Toate detaliile se regăsesc pe pagina campaniei www.orange.ro/pentrumaine

Ce fac românii cu telefoanele pe care nu le mai folosesc?

Oportunitatea realizării unei campanii de conştientizare şi educare cu privire la modul în care pot fi valorificate telefoanele pe care nu le mai folosim a reieşit şi dintr-un scurt sondaj realizat în cursul lunii iunie la nivel naţional. Astfel, aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani conectaţi la Internet sunt mai degrabă înclinaţi să depoziteze în casă telefoanele mobile pe care nu le mai folosesc, uitate prin vreun sertar sau dulap. 49,9% dintre cei care au răspuns la chestionar au declarat acest lucru. În mod surprinzător, această tendinţă este mai crescută în rândul tinerilor. Ce fac ceilallţi români:

  • 3 din 10 dau dispozitivul mobil prietenilor sau rudelor
  • 1/4 îl duc la reciclare
  • 4% îl aruncă la gunoi
  • 1/4 îl folosesc la achiziţionarea de telefoane noi, prin metoda Buy-Back

 

 

Campania se desfăşoară simultan în opt ţări europene unde Grupul Orange este prezent - Franţa, Belgia, Spania, Luxemburg, Moldova, Polonia, România şi Slovacia - şi este construită în jurul unor programe şi iniţiative concrete adresate mediului pe care operatorul le implementează. 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările