Centru de promovare şi informare turistică din oraşul fără turism, abandonat după inaugurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilitatea unui proiect cu fonduri europene accesat de Primăria Bârlad pare a fi pusă la îndoială chiar de cei care au accesat proiectul. Peste 600.000 de lei au fost investiţi într-o clădire ce stă nefolosită

Un proiect cu fonduri europene pe care marile oraşe ale României s-au ferit să-l acceseze negăsindu-I utilitatea, a fost accesat la Bârlad şi zace nefolosit. Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bârlad, pentru ridicarea căruia s-au investit 629.467 lei, din care 515.042 lei reprezintă fonduri europene, stă cu lacătul pe uşă de luni în şir. Panglica inaugurală a fost tăiată la jumătatea lunii decembrie, cu două luni întârziere faţă de termenul de predare a lucrării. Panglica inaugurală a fost tătată de staful PSD, prezentând celor prezenţi şi importanţa investiţiei.

Oraşul Bârlad are aproximativ 55.000 de locuitori şi poate fi străbătut la pas dintr-un capăt la altul în aproximativ o oră. Infrastructura reprezintă una din marile probleme nerezolvate de edilii din ultimii 25 de ani şi obiectivele care ar putea stârni interesul turiştilor pot fi numărate pe degete: Grădina Zoologică, Observatorul Astronomic, Planetariul, Muzeul “Vasile Pârvan”, Centrul “Mihai Eminescu”. Alte obiecte cu potenţial turistic nu pot fi vizitate pentru că le-a fost schimbată destinaţia. De exemplu, Casa “Cuza”, obiectiv inclus în lista Patrimoniului Naţional, are destinaţie de locuinţă socială şi este împărţită de mai multe familii. Casa Gheorghiu Dej, alt obiectiv care ar putea stârni interesul turiştilor, are destinaţie de grădiniţă.

Proiectul a fost accesat pe motiv că în Bârlad ar veni anual în municipiu 7.000 de turişti. Infochioşcul de 600.000 de lei, situat în partea de nord a oraşului (nu în centru cum ar fi fost normal) ar trebui să le ofere miilor de turişti care se înghesuie să vadă Bârladul informaţii precum: locuri de cazare în oraş şi împrejurimi, mijloace de transport, obiectivele de vizitat, monumente şi atracţii turistice, oferte ale operatorilor locali de turism, evenimente ale comunităţii. To în acest chioşc ar trebui să se găsească hărţi, pliante şi broşuri.

La începutul lunii ianuarie ar fi trebuit să fie scoase la concurs cele două posturi prevăzute în proiect (un inspector specialitate cu studii superiuoare şi un refent cu studii medii), lucru care nu s-a mai întâmplat. Ca orice casă nelocuită şi neîncălzită, mai ales că e construcţie nouă, chioşcul aflat la intrarea în Grădina Publică începe să se degradeze.

Cei aproape 600.000 lei au fost folosiţi pentru a ridica un chioşc cu suprafaţă utilă de 51,28 mp, crearea unui website şi o parcare cu câteva locuri (o modernizare căci tot centurl a fost ridicat pe o parcare).

De la bugetul local a fost asigurată 2,02% din finanţare, adică 71.053 lei, iar Guvernul României a participat cu 43.371 lei.

Citeşte şi:

Culmea investiţiilor la polul sărăciei: 629.000 lei pentru un info chioşc turistic în oraşul fără potenţial turistic

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite