Încă trei coborâri de pe Autostrada Vestului, în Timiș și Hunedoara. Au fost avizate studiile de fezabilitate

0
Publicat:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat joi, 22 februarie 2024, studiile de fezabilitate necesare construcției a trei noi noduri rutiere pe autostrada A1: două în județele Timiș și unul în Hunedoara.

Trei noi noduri rutiere în Timiș și Hunedoara FOTO 130km.ro
Trei noi noduri rutiere în Timiș și Hunedoara FOTO 130km.ro

Locuitorii din zona Bethausen și Recaș (din județul Timiș) și Sântuhalm (în județul Hunedoara) vor avea un acces mai facil pe autostradă. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să construiască trei noi noduri rutiere pe A1.

Primul pas a fost avizarea studiile de fezabilitate necesare construcției nodurilor, ceea ce a fost făcut de CNAIR joi, 22 februarie.

Noodul rutier Bethausen este amplasat la intersecția autostrăzii A1 (km 450+210) cu drumul județean DJ 609, în județul Timiș.

Nodul rutier Recaș este amplasat la intersecția autostrăzii A1 (km 485+030) cu drumul județean DJ 609 E, în județul Timiș.

Nodul rutier Sântuhalm este amplasat la intersecția autostrăzii A1 (km 362+813) cu drumul comunal DC 129, în județul Hunedoara.

Valoarea totală estimată a celor trei contracte este de 290,7 milioane lei (fără TVA) din fonduri europene nerambursabile”, a anunțat Cristian Pistol, directorul Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

După finalizarea și avizarea ProiectuluiTehnic și a Proiectului Tehnic de Execuție va începe elaborarea documentațiilor tehnice pentru lansarea licitațiilor în vederea încheierii contractelor pentru construcția celor trei noduri rutiere.

Noile noduri rutiere de pe autostradă

Vă reamintim, tronsonul Timișoara-Lugoj, de 35 de kilometri, a avut două etape: primul lot a fost deschis în octombrie 2012, iar lotul 2 în decembrie 2015. Pe acest tronson se află și Recaș, localitate spre care se va construi un nod rutier.

Nodul de la Recaș FOTO CNAIR
Nodul de la Recaș FOTO CNAIR

A urmat drumul rapid între Lugoj și Deva (județul Hunedoara), în lungime de 99 de kilometri, care a fost înpărțit în patru loturi.

În decembrie 2013 a fost deschis lotul 1, de 17 kilometri, între Traian Vuia și Balinț, iar în 2015 s-a dat în expoatare încă o bucată de autostradă, de 10 kilometri, între Balinț și Șanovița.

Primul drum din Lotul 2, între Coașavița și Traian Vuia, de 15 kilometri, este în exploatare din martie 2017. Pe acest tronson se află Bethausen –unde este al doilea proiect de nod rutier.

Nodul de la Bethausen FOTO CNAIR
Nodul de la Bethausen FOTO CNAIR

Pentru celălalt traseu, de 13 kilometri, între Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), așa numita „autostradă cu tuneluri pentru urși”, a urmat un blocaj. De abia în octombrie 2022 a fost semnat contratul cu un constructor, iar acum se lucrează. Segmentul urmează să fie dat în exploatare în 2026.

Lotul 3 și 4, Ilia-Cosevița și Șimuș-Ilia sunt deja în județul Hunedoara.

Sântuhalm  - unde există al treilea proiect de nod rutier, este lângă Deva.

Nodul de la Sântuhalm FOTO CNAIR
Nodul de la Sântuhalm FOTO CNAIR

În Timiș mai există un traseu de 10,5 kilometri din autostrada A6 Lugoj - Calafat face legatura între Autostrada A1 (la Balinț) și centura Lugojului.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite