Autostrada a ajuns la Timișoara. Se circulă pe patru benzi de pe A1 până în oraș. Lucrare făcută în timp record VIDEO
0Compania austriacă Strabag a făcut în câteva luni ceea ce trebuiau să facă alții în patru ani și jumătate, semn că se poate construi infrastructură ca-n occident și în România. Se poate deja circula pe patru benzi la Timișoara până pe autostradă.

Cel mai mare proiect al Consiliului Județean Timiș pe vechiul Program Operaţional Regional (20, în valoare de 20 de milioane de euro, se apropie de final. Cel mai circulat drum din județ, cel care leagă Timișoara de Autostrada Vestului, a fost modernizat. Se poate circula din Timișoara până pe autostradă pe patru benzi!
La vremea când s-a realizat Autostrada Vestului, între Arad și Timișoara (dat în folosință în anul 2011) aceasta era la o distanță de 15 kilometri de capitala Banatului.
Până să ajungă la Timișoara șoferii traversau două comune, Giarmata și Dumbrăvița, pe drum județean, cu două benzi, extrem de aglomerat. Cozile erau mereu lungi, nu mai vorbim de timpii petrecuți în trafic.

Agentia pentru Dezvoltare Regionala Vest (ADR Vest) şi Consiliul Judeţean Timiş au semnat contractul de finanţare pentru proiectul lărgirii drumului care face legătura între Autostrada Vestului şi Centura Timişoarei încă din 2018. Călin Dobra, fostul șef al CJ Timiș, a anunțat, în vara anului 2019, că poate începe lucrările. Implementarea proiectului trebuia să se facă pe parcursul a 56 de luni.

Adică mai bine de patru și jumătate! Doar că la începutul anului 2022, Consiliul Județean Timiș a reziliat contractul inițal cu constructorul care a lucrat pe sectorul 2 din proiectul de modernizare a drumului care leagă Timișoara de autostradă: DJ 691, între Centura Nord - Sud (de ieşirea din Dumbrăviţa) şi A1.

Motivul era întârzierile mari. În acest timp, pe tronsonul 1, în localitate Dumbrăvița, nu s-a făcut nicio lucrare.
S-a făcut o nouă licitație pentru drumul de patru benzi, iar câștigători au fost cei de la Strabag. Grupul austriac de construcții a intrat rapid pe șantier, iar în câteva luni drumul a fost terminat. În octombrie 2023 s-a putut circula pe patru benzi (cu excepția unei trecere de cale ferată, unde s-a întârziat din cauza avizelor de la CFR, dar acum și acea zonă e aproape finalizată).

CJ Timiș era condiționat de finalizarea ambelor tronsoane, pentru a nu pierde banii europeni, până la finalul lui 2023.

Și tot într-o viteză neobișnuită, cei de la Strabag au intrat în Dumbrăvița, la sfârșitul lunii august, iar în nici patru luni se poate deja circula pe patru benzi și în localitatea periurbană. Mai rămâne să se termine lucrările la noile girații, unele lucrări pe marginea drumului și să se facă marcajele.

Întregul proiect include realizarea unui drum pe patru benzi pe o distanță de 10,25 de kilometri. Proiectul mai implică reabilitarea trecerii peste calea ferată din Giarmata, realizarea a șase sensuri giratorii noi și reamenajarea a încă șase existente, montarea a 181 de indicatoare de circulație, a 11 borne kilometrice, relocarea a 12 stații pentru mijloacele de transport și construirea unui refugiu auto.




























