„Regele chior”, debutul dramaturgului spaniol Marc Crehuet în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Premiera spectacolului va avea loc marţi, de la ora 19.30 FOTO: Teatrul Naţional Târgu-Mureş
Premiera spectacolului va avea loc marţi, de la ora 19.30 FOTO: Teatrul Naţional Târgu-Mureş

Piesa “Regle chior” care se joacă deja la Madrid sau Barcelona este pusă în scenă şi la Teatrul Naţional din Târgu-Mureş. Dramaturgul spaniol Marc Crehuet va lua parte la premieră.

Premiera spectacolului „Regele chior” scrisă de Marc Crehuet va avea loc marţi, 24 februarie. Momentul înseamnă şi  debutul internaţional al dramaturgului spaniol, care va fi prezent la premieră, dar şi la avanpremiera de luni, a anunţat ieri, Alina Nelega, directorul artistic al Companiei Liviu Rebreanu a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, într-o conferinţă de presă.

„Este o piesă care se joacă la Madrid cu sala plină de multă vreme, e o piesă de mare succes, iar Marc Crehuet este un dramaturg  pe val”, a declarat Alina Nelega. Aceasta mai spune că piesa a fost adusă în atenţia teatrului mureşean de traducătoarea Luminiţa Voinea-Răuţ.

Piesa este regizată de Kincses Elemer: „Este o trupă extrem de talentată, media de vârstă este de 27 de ani şi timp de cinci săptămâni în fiecare zi m-am dus acasă mai tânăr, fiindcă când petreci trei-patru ore cu nişte copii foarte talentaţi, punctuali, cumsecade şi nebuni după meserie, e ca o cură de întinerire (…)Se va râde, dar nu e o scriitură la care să râzi în hohote, e o scriitură la care te uiţi cu zâmbetul pe buze”, a susţinut regizorul.

Mures

Dramaturgul Marc Crehuet Foto: Mariano Herrera

Scriitorul spaniol în vârstă de 36 de ani, a declarat într-un interviu realizat de secretara literară a teatrului târgumureşean, Florentina Vary, că “acum e prima dată când una din lucrările mele trece graniţele ceea ce mă face foarte nerăbdător, dar şi fericit (…) Am scris-o inspirându-mă dintr-un caz real, petrecut la Barcelona, caz care m-a îngrijorat. Iar mie îmi place să scriu despre lucruri care mă obligă să-mi pun întrebări”.

 Subiectul de la care a pornit a fost cazul unui băiat italian, care a rămas fără un ochi în timpul unei revolte, eveniment trecut sub tăcere de media. “În timp ce repetam, un incident de acest gen a avut loc din nou la Barcelona: o fată pe nume Esther Quintana a fost rănită într-un protest de stradă şi a rămas chioară. Ne-a fost teamă că publicul va critica tonul comic pe care l-am folosit în abordarea unui incident atât de recent şi tragic, dar, dimpotrivă, le-a plăcut enorm. Ce încerc eu să spun, de fapt, e că genul comic are foarte multă putere şi că uneori e subestimat, stârnind în oameni nevoia de a reflecta asupra unor subiecte importante”, mai spune autorul piesei.
 

Citiţi şi

CRONICĂ DE TEATRU. Visând la Portugalia cu aripile frânte

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite