Cum alegi ghiozdanul potrivit pentru copilul tău la început de şcoală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kinetoterapeutul Daniel Irimia FOTO: Oana Şlemco
Kinetoterapeutul Daniel Irimia FOTO: Oana Şlemco

Mai sunt doar câteva zile până începe şcoala. Aşa se explică de ce marile magazine s-au transformat în nişte furnicare în care părinţii păşesc cu grabă ca să găsească cele mai potrivite rechizite pentru copiii lor. Atenţie, însă, nu întotdeauana produsele la modă sunt şi benefice pentru elevi.

Marile şi micile magazine s-au aprovizionat din timp cu rechizite şcolare pentru a satisface uriaşa cerere a părinţilor, cu atât mai mult cu cât ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu, a anunţat că pe 13 septembrie elevii se vor întoarce în bănci.

 Altfel spus, între altele, vor avea nevoie şi de ghiozdane. Aceste obiecte nu se aleg la voia întâmplării, atrage atenţia kinetoterapeutul sucevean Daniel Irimia. 

Dimpotrivă, între altele, se aleg în funcţie de înălţimea copilului. Cu tot cu rechizite, ghiozdanul nu trebuie să depăşească 10% din greutatea elevului, mai ales dacă cel care îl cară are vârsta între trei şi cinci ani.

„Bretelele trebuie să fie late ca să distribuie în mod egal greutatea pe suprafaţa spatelui. Ghiozdanul trebuie să aibă un spate cât se poate de dur ca să nu cadă greutatea foarte tare pe zona lombară. (...) Dacă avem un copil de 20 de kilograme, ghiozdanul trebuie să cântărească cel mult două kilograme. Nu se lasă rucsacul mai jos de curea. Rucsacul trebuie să fie lipit de spate. 

Bretelele nu se lasă la maximum în aşa fel încât rucsacul să cadă peste fesieri. Dacă rucsacul cade peste şezut, copilul trebuie să vină cu o compensare şi începe să-şi aplece corpul în faţă. Apare o tensiune în zona umerilor, un disconfort pe care copilul nu îl percepe la început, dar care contribuie la deviere de coloană, de musculatură”, a arătat Daniel Irimia.

inceput de an scolar daniel irimia Suceava kinetoterapeut

FOTO: Oana Şlemco

Rechizitele se aşează în funcţie de greutatea lor

El a explicat că rechizitele se pun în rucsac în funcţie de greutatea acestora. Cărţile şi caietele cele mai grele trebuie să stea cât mai lipite de coloana vertebrală, iar obiectele uşoare se aşază în buzunarele din faţă. Sticla cu apă a elevului nu trebuie să stea în buzunarele laterale, ci în interiorul rucsacului.

Daniel Irimia a spus că, din păcate, elevii stau din ce în ce mai mult în poziţii cifotice, care, în timp, provoacă probleme de sănătate.

 „Dimineaţa, copilul se trezeşte şi îşi pune ghiozdanul, care este greu şi stă astfel în postură cifotică, merge la şcoală şi stă tot în postură cifotică în bancă, deşi nu mai are în spate rucsacul. Vine acasă şi la teme are tot o poziţie cifotică. Din 12 ore/zi, copilul stă opt în postură cifotică. Copilul fiind în creştere, toate cumulate, deteriorează forma normală a coloanei vertebrale şi afectează cutia toracică. Nu se mai face deschiderea grilajului costal şi a musculaturii. Respiraţia devine hipotonă şi avem copii cu anemii, cu dureri de cap, care au probleme de concentrare din cauza diminuării volumului de aer inspirat”, a explicat sursa citată.

Vă mai recomandăm şi:

Înjunghiat într-o altercaţie între clanuri, un copil a rămas cu lama unui pumnal înfiptă în coloana vertebrală. Opt persoane reţinute

UPDATE Trafic reluat pe DN 1 după patru ore. Coliziune între un autocar cu 20 de persoane şi un autoturism

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite