Cum a ajuns aeroportul internaţional din Suceava să fie internaţional doar când e ceaţă la Iaşi?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mult lăudatul aeroport internaţional de la Salcea, din judeţul Suceava, despre care autorităţile locale spun că este cel mai modern din provincie, până în prezent a operat curse doar pe ruta Suceava – Bucureşti şi retur. Singurele ocazii, când renumele de internaţional a fost respectat, au fost cele când la Iaşi ceaţa era prea densă, iar avioanele venite din străinătate nu puteau ateriza pe aeroportul ieşean şi au ajuns la Suceava.

Mult lăudatul aeroport internaţional „Ştefan cel Mare” de la Salcea, din judeţul Suceava, despre care autorităţile locale spun că este cel mai modern din provincie a fost redeschis în toamna acestui an, după ce a fost supus unor lucrări ample de modernizare.

Chiar dacă numele Aeroportul internaţional ”Ştefan cel Mare” Suceava arată că pe acest aeroport ar trebuie să fie operate curse internaţionale, până în prezent aici se fac curse doar pe ruta Suceava – Bucureşti şi retur.

Singurele ocazii, când renumele de internaţional a fost respectat, au fost cele când la Iaşi ceaţa era prea densă, iar avioanele venite din străinătate nu puteau ateriza pe aeroportul ieşean şi astfel că au venit la Suceava.

Aeroportul de la Salcea a fost dat spre folosinţă la data de 25 octombrie 2015, însă finalizarea proiectului de modernizarea la care a fost supus s-a produs abia la finele acestui an.

La aeroportul Suceava a fost implementat proiectul european „Modernizare suprafaţă de mişcare şi balizaj, turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS” la Regia Autonomă Aeroportul „Ştefan cel Mare”. Valoarea totală a proiectului de modernizare a Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava a fost de 32,5 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene, guvernamentale şi de la bugetul judeţului.

Proiectul de modernizare a Aeroportului a vizat mărirea pistei de decolare – aterizare la 2.460 de metri, cu o lăţime de 45 de metri cu acostamente aferente; modernizarea căilor de rulare care au acum o lungime de 142 de metri şi o lăţime de 23 de metri, cu acostamente; modernizarea platformei de îmbarcare, pe o lungime de 275 de metri, cu lăţimea de 113,5 metri, cu portanţa aferentă, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui nou turn de control dar şi amenajarea terenului privind amplasarea sistemului de navigaţie aeriană ILS.

Concret, de la punerea în funcţiune a Aeroportului “Ştefan cel Mare” de la Salcea – Suceava, de la data de 25 octombrie 2015, au fost în total înregistrate 134 de mişcări de aeronave, cu 1.139 de pasageri. Singurele curse la care se efectuează în mod regulat pe aeroportul sucevean sunt cele Suceava – Bucureşti şi retur.

Doar în intervalul 19 – 20 decembrie 2015, din cauza condiţiilor atmosferice de pe Aeroportul Iaşi (vizibilitate scăzută datorată ceţii), au aterizat la Suceava o aeronavă ATR 42 plecată de pe Aeroportul Bucureşti – Otopeni, pe 19 decembrie la ora 19.07, ce trebuia să aterizeze la Iaşi cu 44 pasageri la bord. dar şi o a doua aeronavă Boeing 737, plecată de la Bologna, cu 133 pasageri la bord. Toţi pasagerii au fost preluaţi în deplină siguranţă de pe aeroportul sucevean.

Din cauza aceloraşi condiţii meteorologice  – vizibilitate scăzută din cauza ceţii pe Aeroportul Iaşi, în data de 20 decembrie au mai aterizat la Salcea – Suceava alte patru aeronave, două Boeing-uri cu 132 respectiv 125 de pasageri la bord venite din Roma – Italia şi Munchen – Germania, precum şi două aeronave ATR 72, cu 68, respectiv 57 pasageri la bord, dinspre Bucureşti, ce ar fi trebuit să aterizeze la Iaşi.

Concluzia ar fi aceea că aeroportul din Suceava, deşi este considerat internaţional, până în prezent a „beneficiat” de astfel de curse, doar când ceaţa s-a aşezat pe zona Iaşiului şi nu a permis aeronavelor venite din străinătate să aterizeze pe aeroportul ieşean.

Autorităţile locale, care s-au lăudat încă de la reinaugurare că Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare” de la Salcea – Suceava este cel mai modern din provincie, speră ca din primăvara anului 2016 să reuşească să aducă un operator low – cost, fiind lansate unele zvonuri cum că compania Ryanair ar urma să opereze curse internaţionale pe aeroportul din Suceava.

Alte ştiri pe această temă:

Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare“ din Suceava va fi cel mai bine dotat şi echipat aeroport din România, după Otopeni

Aeroportul din Suceava va fi cel mai modern din ţară

Constructorii de la Aeroportul din Suceava trebuie să realizeze, în mai puţin de trei luni, ce nu au făcut într-un an şi opt luni de şantier

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite