„Aici se moare!”, mesajul şoferilor suceveni care vor să demoleze Zidul Morţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste două mii de suceveni au anunţat că vor participa la un amplu protest în zona "Zidului Morţii", aşa cum este supranumit pilonul construit în mijlocul DN17, la intersecţia cu şoseaua de centură a Sucevei. Oamenii sunt nemulţumiţi şi cer demolarea piciorului de pod construit în mijlocul drumului. Două accidente mortale, cu patru victime, şi numeroase accidente mai uşoare s-au produs deja în acel loc.

Şoferii suceveni reacţionează după accidentul mortal care s-a produs pe DN17, în zona intersecţiei cu viitoarea şosea de centură a municipiului Suceava, la piciorul de pod cunoscut ca „tânăr de 21 de ani a murit, pe 3 ianurie, după ce s-a izbit în pilonul construit în mijlocul drumului. Alte trei persoane au murit în acelaşi loc în nopiembrie 2012, după ce camionul în care se aflau s-a izbit în „Zidul Morţii”

Un protest împotriva soluţiei aleasă de autorităţi va avea loc vineri, 10 ianuarie, la ora 20.00, la „Zidul Morţii”.

Şoferii s-au organizat pe Facebook, unde peste două mii  au anunţat, virtual, că vor participa la protest.

„Câţi oameni trebuie să mai moară pentru a lua atitudine? Începând cu orele 20.00 vom fi cât mai mulţi şi vom bloca trecerea în dreptul zidului în semn de respect şi solidaritate pentru cei care au murit până acum, nu din cauza "neadaptării vitezei la condiţiile de drum" ci pentru că este singurul zid trântit efectiv în mijlocul unui drum european!”, a scris Lucian, iniţiatorul protestului, pe pagina de Facebook a evenimentului.

„Factorul decisiv în accidentele de acolo îl reprezinta poziţionarea zidului în mijlocul unui drum european”, a mai scris Lucian într-o altă postare.

Sute de persoane au criticat pe reţeaua de socializare construirea pilonului în mijlocul drumului naţional.

image

„Salut cu drag şi respect iniţiativa. Trebuie să aflam, explicit, care sunt cretinii vinovaţi de acest lanţ de CRIME: cine e cretinul care a proiectat, care cretin a autorizat construcţia, care cretin de MILIŢIAN a avizat această nenorocire. M-am saturat de toţi cretinii care de 60 de ani îmi mănâncă viaţa. Mai grav e ca îi lăsam sa ia efectiv vieţi. Nu mă las pâna nu-i văd în pârnaia care li se cuvine”, a scris jurnalistul Doru Octavian Popovici pe pagina de Facebook a evenimentului.

Protestul a fost autorizat de Primăria comunei Şcheia. Participanţii se vor întâlni în parcarea unui hypermarket din Şcheia şi vor merge pe jos până la Zidul Morţii, pe un traseu de peste un kilometru.

image

Fost comisar şef de poliţie: "Soluţia aleasă de arhitecţi este inadecvată. Accidentele grave nu vor dispărea"

"Drumul european fiind drept şi cum în afara localităţii se circula cu viteza, mai ales dinspre Gura Humorului, din punct de vedere al fluidizării şi siguranţei traficului rutier soluţia aleasă de arhitecţi şi acceptată de constructori, de a pune un pilon de pod în mijlocul şoselei europene, este total inadecvată. Cu actualele presemnalizari pericolul unor accidente grave nu va dispărea. Ar mai trebui de la 200 până la 50 de metri de locul respectiv să mai pună denivelări ca la trecerea de pietoni pentru a micşora viteza, curba dublă periculoasă, intersecţie obligatoriu la stânga-dreapta, pe pod semnale luminoase de avertizare care ar preveni şi reduce evenimentele grave. Chiar şi eu, care cunosc şosesele din judeţ, mai ales pe cele europene, dacă nu eram atent era sa intru noaptea în pilon", a scris Vasile Vargan, fost comisar şef de poliţie în cadrul IPJ Suceava, specialist în domeniul rutier.

„Soluţia adoptată prin proiect nu răspunde nici unei norme elementare de securitate rutieră. Nu poţi plasa un asemenea pilon pe un drum european, cu bretele de ocolire la 90 grade. S-a instalat la constructor şi la beneficiar un dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate adecvate unei asemenea aberante soluţii tehnice. Balizele plasate în zona sunt operaţionale doar câteva zile dupa producerea unui accident mortal. Ulterior lămpile sunt fie furate, fie se ard, la care se adaugă viaţa scurta a acumulatorilor, starea acestora nefiind verificată zilnic. Am trecut în seara aceasta la ora 19 în zona respectivă, venind de la Dorna, şi erau în funcţiune doar trei sau patru lămpi şi acelea cu un flux luminos infim”, a scris Adrian Graur, fostul rector al Universităţii Ştefan cel Mare Suceava.

„Acum jumătate de oră am trecut pe acolo şi era o ceaţă foarte deasă. Daca nu cunoşti zona nu ai nici o şansă...”, a completat Mihai Iulian Romas.

„Curba aceea dinaintea zidului e prea periculoasă şi dintr-o dată. Trebuia ca ocolirea să se facă pe o distanţă de cel puţin 1 km, să fie o ocolire fină nu una dintr-o dată, şi nu cred că mai erau probleme sau morţi şi răniţi, ca e anormal să mergi 10 km în linie dreapta şi să te trezeşti deodată cu un zid în faţă, parcă pus acolo de un copil prost care se joacă”, a confirmat un alt internaut.

„Ar fi timpul să fie auzit şi glasul şoferilor”, a scris Sami.

Pilon din mijlocul drumului, "monument de prostie" unic în lume 

Internauţii au făcut şi comparaţii între pilonul construit în mijlocul drumul european la Suceava şi modul în care au fost tratate intersecţii similar în alte ţări din Europa. EI au ajuns la concluzia că pilonul pe care l-au denumit "monument de prostie" este unic în lume.

Într-un colaj de fotografii publicat de utilizatorul Oaky Cristi sunt incluse imagini cu poduri din Ungaria, Austria şi Germania. În fotografii se poate observa că toate drumurile sunt drepte, fără să fie întrerupte de piloni pentru susţinerea viaductelor.

image

Proiectantul îşi apără "opera"

Inginerul Florin Vasile Jula, şeful echipei care a proiectat Zidul Morţii, pilon unde au avut loc două accidente mortale cu patru victime, a explicat cum a fost aleasă controversata soluţie tehnică. Jula a explicat că accidentele s-au produs din cauza faptului că lucrarea nu a fost finalizată şi a neatenţiei şoferilor, dar că intersecţia va fi foarte sigură după închiderea şantierului pentru că vor fi evitate coliziunile între maşini.

„Practic, niciunul dintre cele două evenimente nu a fost provocat din cauze tehnice, adică în urma unor ciocniri, coliziuni între participanţii la trafic. Soluţiile tehnice în cazul unor astfel de intersecţii vizează tocmai eliminarea unor astfel de puncte negre. Acolo, conform proiectului, este o reducere graduală a vitezei, cu benzi rezonatoare, este un complex de măsuri de amenajare şi semnalizare rutieră care să ducă la eliminarea unor coliziuni. Din păcate lucrările nu au fost finalizate. Prezenţa şantierului, virajul nefiresc la stânga şi nerespectarea condiţiilor de circulaţie au fost probabil cauzele care au dus la producerea celor două accidente rutiere. Dacă nu construiam sensul giratoriu, apăreau de-a lungul timpului mult mai multe accidente în care se ciocneau maşini între ele. Soluţia tehnică folosită acum duce exact la imposibilitatea de a se lovi maşini între ele. Toate nodurile de la varianta de ocolire a municipiului Suceava, nu doar cel de la DN17, sunt gândite şi au trebuit să respecte aceste cerinţe”, a explicat Florin Vasile Jula.

Zidul Morţii a luat patru suflete: doi adulţi, un tânăr şi un copil

Vineri, 3 ianuarie, un tânăr de 21 de ani a murit după ce maşina în care se afla s-a izbit frontal în pilonul construit în mijlocul DN17 (E576). Accidentul s-a produs pe fondul neadaptării vitezei la ceaţa densă şi carosabilul acoperit cu mâzgă. În noiembrie 2012, doi adulţi şi un copil au murit striviţi în cabina unui camion încărcat cu lemne care s-a izbit frontal în Zidul Morţii. Alte câteva zeci de accidente uşoare au avut loc de-a lungul timpului în acea zonă.

În 2013, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, a afirmat în mai multe rânduri că în zonă va fi asigurat iluminat public iar accesul în intersecţie va fi făcut de la o distanţă mai mare faţă de pilonul construit în mijlocul drumului, dar aceste declaraţii nu au fost încă respectate.

Alte ştiri din Suceava:

Măsurile luate de autorităţi la "zidul morţii": benzi rezonatoare şi lămpi luminoase suplimentare

EXCLUSIV Proiectantul Zidului Morţii îşi apără „opera“: „Intersecţia este sigură. Şoferii sunt vinovaţi pentru accidente!“

Tragediile de la Zidul Morţii, pasate între CNADNR, constructor şi Poliţie. Cum vor acum autorităţile să evite alte nenorociri

FOTO VIDEO Cum a apărut cea mai mare aberaţie rutieră din România: "Zidul Morţii" din Suceava, pilonul-capcană din mijlocul drumului

Fostul rector USV desfiinţează autorităţile în cazul Zidului Morţii: „Dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate”

VIDEO „Zidul morţii” a mai luat un suflet. Un tânăr a murit strivit de pilonul construit în mijlocul drumului

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite