Circulaţia în zona Drajna, încurcată de o barieră. Şoferii sunt obligaţi să aştepte zeci de minute pentru a traversa calea ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bariera de la trecerea peste calea ferată Bucureşti – Constanţa din zona localităţii Drajna este un adevărat iad pentru şoferi. Conducătorii auto reclamă faptul că trebuie să stea minute bune pentru a tranzita zona. Autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat. În acest sens se încearcă demararea unei iniţiative civice, prin care să se ceară construcţia respectivului pasaj.

Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult.

Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti. 

La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici. 

„Eu vin săptămânal spre Brăila şi am mereu baftă să prind câte trei trenuri care trec unul după altul. Ultima dată am stat o oră ca să trec bariera. În spatele meu era o coadă de peste un kilometru” sesizează situaţia Marian Aldea (35 de ani),  şofer la o firmă de curierat din Bucureşti.

Situaţie fără soluţii

Reprezentanţii administraţiei judeţene din Ialomiţa au făcut demersuri pe lângă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru construcţia unui pasaj rutier, peste această cale ferată. 

Încercările oficialilor ialomiţeni au fost sortite eşecului, susţin aceştia. Singurul răspuns pe care l-au primit din partea CNADNR a fost acela că priorităţile instituţiei din punct de vedere al investiţiilor sunt cu totul altele. 

„Ni s-a explicat elegant că în actuala conjunctură masterplanul privind dezvoltarea transporturilor, adică ceea ce se finanţează în următorii 5 ani, nu prevede un pasaj în zona Drajna” susţine Ioan Martin, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa. 

Reprezentanţii CJI le-au cerut celor de la CNADNR să le dea în administrare pasajul, iar construcţia ar fi fost suportată din bugetul CJI, însă oficialii de la Bucureşti au refuzat acest lucru. Primele estimări arată că un pasaj peste calea ferată de la Drajna costă aproximativ 10 milioane de lei.

Iniţiativă civică 

În ciuda eforturilor administrative eşuate, speranţe pentru construcţia unui pasaj la Drajna există. Invocând Legea petiţiilor, reprezentanţii PNL Ialomiţa vor să strângă semnături de la şoferii care tranzitează zona, în care aceştia să-şi exprime nemulţumirea faţă de condiţiile de trafic.

Semnăturile ar urma să ajungă pe masa directorului general al CNADNR care, potrivit legii, trebuie să răspundă fiecărui petiţionar. Dreapta ialomiţeană are în plan strângerea a peste 10.000 de semnături.

„Am făcut un formular pe care îl distribuim şi pe internet. El poate fi completat online şi trimis pe adresa electronică a CNADNR, contact@cnadnr.ro. De asemenea, formularele pot fi predate la sediul PNL Ialomiţa, urmând ca noi să le ducem la CNADNR mai departe. Iar în cazul în care petiţionarii nu vor primi răspuns, directorul general al instituţiei va răspunde penal” a spus Ioan Martin, în calitate de preşedinte al PNL Ialomiţa. 

Citiţi şi:

Cum a reuşit un român să bage un milion de lei din propriul buzunar în primul teatru din Ialomiţa. Superba clădire a apărut dintr-o veche centrală termică

Apa de la Slobozia este otrăvită. Ultimele analize au scos la iveală prezenţa unor compuşi cancerigeni

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite