Podul vechi de aproximativ 40 ani care nu există în acte. „Trebuie reparat sau dărâmat şi făcut altul“
0Un drum de aproximativ 4 kilometri şi un pod peste un contracanal, în apropiere de municipiul Slatina, nu pot fi reparate pentru că deocamdată autorităţile nu au putut stabili cu documente ce deţine fiecare. Repararea podului i-ar scuti pe şoferi de un ocol de aproximativ 10 kilometri.
Un pod de cel mult 15 metri lungime, situat în apropiere de Slatina, în zona hidrocentralei Arceşti de pe râul Olt, nu poate fi găsit în documentele autorităţilor pentru a fi reparat.
Dacă acest pod ar putea fi folosit, şoferii ar salva un drum de aproximativ 10 km pe care sunt nevoiţi să-l facă trecând prin muncipiul Slatina.
Podul a fost construit odată cu barajul de la Arceşti ( anii ’80) şi ar fi trebuit să se regăsească fie în documentele Hidroelectrica, instituţia care are în administrare barajul, fie în proprietatea primăriei pe raza căreia este înregistrată acea porţiune de drum.
Hidroelectrica nu-l are, iar şefii instituţiei şi-au dat seama de asta prin anii 2007-2008, când şi-au pus în plan să-l repare pentru că nu mai prezenta siguranţă pentru circulaţie. Au făcut un studiu, însă s-au împotmolit când şefii de la Bucureşti le-au pus întrebarea: „Dar e al nostru?“. De atunci, pentru a nu risca accidente, pur şi simplu s-a blocat trecerea, investiţia nefiind aprobată.
„Nu l-am găsit în niciun inventar“
La zece ani de când traficul a fost oprit pe acel pod, Consiliul Judeţean Olt a studiat posibilitatea de a folosi drumul care lega localitatea Curtişoara de localitatea Găneasa ca variantă pentru devierea traficului de pe podul peste Olt. Podul de fier reprezentativ pentru Slatina (este primul pod de fier construit peste un râu în ţară, la sfârşitul secolului al XIX-lea) urma să intre în reparaţii capitale şi era necesară o variantă ocolitoare. Aşa s-a aflat că pe barajul de la Arceşti traficul nu poate fi deviat, pentru că nu se poate repara în timp util podul de nici 15 metri, din cauza faptului că nu există documente de proprietate.
Între timp, constructorul italian care a câştigat licitaţia pentru reparaţia podului de fier a lăsat baltă contractul, aşa că pentru alţi câţiva ani reparaţiile s-au amânat, iar de a face posibilă trecerea barajului Arceşti către Găneasa nu s-a mai interesat nimeni.
În şedinţa de consiliu de miercuri, 30 martie 2022, consilierul judeţean Viorel Dumitrescu a ridicat, însă, problema reparării podului din vecinătatea barajului Arceşti, preşedintele CJ Olt, Marius Oprescu, explicând de ce acest lucru nu este posibil.
„Iniţiativa am avut-o încă de acum trei ani de zile, când chiar se ţinuse licitaţia pentru podul de peste Olt, care între timp s-a anulat din cauza faptului că, după cum ştiţi, constructorul care a câştigat a renunţat la lucrare. Am vrut să facem ca variantă ocolitoare, pentru că şi astăzi sunt banii prinşi, 5 miliarde (n. red. - lei vechi). (...) Din păcate podul acela care încurcă, şi am înţeles că din cauza lui este închisă circulaţia, nu l-am găsit în niciun inventar la nimeni. Am schimbat corespondenţă cu Hidroconstrucţia, cu Hidroelectrica, cu primăriile din zonă, nu l-am găsit nicăieri. Dacă ar fi fost să-l luăm prin transfer, trebuia să-l iau de la cineva, nu pot să mi-l însuşesc. Nu l-am găsit într-un inventar, drept pentru care am suspendat treaba asta“, a explicat Oprescu în şedinţă.
Ulterior şeful CJ Olt le-a declarat jurnaliştilor că nu s-a renunţat la idee şi că în continuare se colaborează cu diversele instituţii pentru a se descâlci iţele birocratice.
„Trebuie reparat, sau dărâmat şi făcut altul. Una dintre soluţii trebuie să fie, şi în momentul de faţă nu am găsit proprietarul acelui pod astfel încât să-l cerem la Consiliul Judeţean şi să putem să-l reparăm sau să construim altul pe amplasamentul lui. (...) Am căutat, am făcut corespondenţă cu Hidroelectrica, se ştia (n. red. - că s-ar afla în proprietatea Hidroelectrica), dar se ştia nescriptic, pe vorbe. Noi am schimbat corespondenţă cu Hidroelectrica şi din păcate Hidroelectrica nu l-a găsit în inventarul lor“, a mai spus Oprescu.
Nici drumul nu este al CJ Olt, ci îl împart patru primării
Drumul pe care Consiliul Judeţean de asemenea vrea să-l repare are aproximativ patru kilometri. Acest drum ar putea face legătura, aşa cum se întâmpla până la blocarea trecerii pe pod, între drumul judeţean DJ 546 Slatina - Poganu şi DJ 677 Pleşoiu - Salcia - Piatra Olt.
Acest segment de drum îl împart patru localităţi. Dinspre Slatina, prima porţiune de drum este în inventarul municipiului, iar aproape de intrarea pe podul peste baraj aparţine comunei Curtişoara. Segmentul peste baraj, dar şi porţiunea din care face parte podul care traversează contracanalul (podul care trebuie reparat) s-ar afla pe raza comunei Pleşoiu, iar ultima porţiune de drum, care face legătura cu DJ 677, aparţine comunei Găneasa, conform explicaţiilor directorului Direcţiei Tehnice din cadrul CJ Olt, Cornel Motoi.
Răspunsul aşteptat ar putea fi găsit în documentele localităţii Pleşoiu, mai speră autorităţile judeţene.
Vă recomandăm să citiţi şi: