Cum petrecem sănătos, gustând din toate bunătăţile. Medic: „Două pahare de apă pentru fiecare pahar de vin“

0
0
Alcoolul ne poate face mari probleme. Cum să-l consumăm în siguranţă FOTO: Pixabay
Alcoolul ne poate face mari probleme. Cum să-l consumăm în siguranţă FOTO: Pixabay

Medicul dietetician Mihaela Bilic a oferit o adevărată strategie culinară pentru Sărbători, explicând cum putem să mâncăm tot ce ne pofteşte inima fără să riscăm o indigestie sau chiar probleme mai grave.

Sfaturile Mihaelei Bilic, pe care poate deja le-aţi pus în practică la masa de Crăciun, rămân la fel de valabile şi pentru Revelion. Putem să petrecem fără să ne interzicem mâncărurile care ne fac cu ochiul dacă am avut mare grijă cum le-am preparat. Cât despre consum, măsura este cuvântul de ordine, indiferent că e vorba de mâncare sau de băutură.

„Nu tot la o singură masă!“

Cea mai important condiţie este „temporizarea“ felurilor de mâncare, spune medicul. Putem mânca dimineaţa aperitivele, la prânz ciorba şi sarmalele, iar seara cozonacul şi friptura. „O altă variantă ar fi să vă mulţumiţi cu jumătate de porţie, în felul acesta puteţi gusta din mai multe preparate la o singură masă şi să rămâneţi în acelaşi buget de calorii“, ne sfătuieşte medicul.

Între mese este necesar să lăsăm 2-3 ore, iar dacă în acest răstimp facem şi mişcare, cu atât mai bine. Un alt sfat preţios este acela de a consuma., înaintea unei mese pe care o anticipăm ca fiind îmbelşugată, doar iaurt sau ciorbă.

Preparatele concentrate în gust, grăsime şi calorii (lebăr, caltaboş, afumături) le putem consuma tăiate în felii foarte subţiri şi însoţite nu de pâine, ci de legume. Atenţie şi la prepararea sarmalelor. Bine pentru siluetă este să nu le fierbeţi în grăsime, ci în suc de roşii sau zeamă de varză.

Cât despre dulciuri, cozonacul şi turta dulce sunt variante mai puţin periculoase pentru siluetă decât prăjiturile şi tortul, spune medicul. Bineînţeles, nu uităm nici de data aceasta de mărimea porţiei.
Unul dintre cele mai importante sfaturi ţine de cum consum alcoolul, care de obicei nu lipseşte de la mesele copioase.

„Cele mai sigure variante ca aport de calorii sunt vinul, şampania şi Proseco. Socotiţi 80 calorii pentru fiecare pahar şi consumaţi 2 pahare de apă pentru fiecare pahar de vin, în felul acesta ajutaţi ficatul să elimine alcoolul din circulaţie. Iar dacă aţi exagerat cu cantitatea, tot hidratarea rezolvă mahmureala de a 2-a zi, adică apă, cafea, ciorbă sau zeamă de varză“, mai spune medicul.

Vă recomandăm să:

Şapte recomandări făcute de pompieri în prag de Revelion. E important ca turiştii să identifice planurile de evacuare din clădirile în care vor petrece

Loteria vaccinării. Marele premiu în valoare de un milion de lei va fi acordat de Revelion

Slatina


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri