Unul dintre cele mai mari hoteluri din Sibiu, vândut la preț de penthouse în București FOTO

0
Publicat:

Pentru un hotel de șase niveluri, cu o suprafață de peste 12.000 mp construiți, din județul Sibiu, se cer 3 milioane de euro, prețul cu care se poate cumpăra un penthouse într-o zonă selectă a Capitalei.

Complexul turistic din Bradu, Avrig, Sibiu, scos la vânzare Foto captură video oradesibiu ro
Complexul turistic din Bradu, Avrig, Sibiu, scos la vânzare Foto captură video oradesibiu ro

O clădire impozantă precum un palat (vezi galeria foto) tronează de mai bine de un deceniu pe o colină din apropierea (400 metri) drumului național care leagă municipiile Sibiu și Brașov (DN1), în localitatea Bradu - zonă componentă orașului Avrig, Sibiu, fiind ridicat la 45 de metri înălțime față de nivelul drumului.

De ani de zile se încearcă vinderea colosului cu demisol, parter, două etaje, două mansarde și punct de observare, unul dintre cele mai mari hoteluri din Sibiu.

O nouă licitație publică pe această temă are loc vineri, 20 ianuarie, prețul de pornire fiind de 15,9 milioane de lei, plus TVA, la jumătatea sumei propusă inițial (30,5 milioane de lei, fără TVA).

Reducerea prețului a fost decisă în urmă cu doi ani de către lichidatorii judiciari (MRL Iaşi SPRL), când s-a încercat din nou vânzarea acestui complex turistic Bradu Avrig, amplasat, pe o proprietate de peste 8,5 hectare, cu o amprentă la sol de mai bine de 2.200 mp la sol și o panoramă de 360 grade.

Cu aceeași bani s-ar putea cumpăra, prin comparație, un penthouse de lux de 357 mp în cartierul Primăverii din București. 

Complexul turistic Morar devenit Ramada Avrig Resort

Revenind la investiția de la Avrig Sibiu, aceasta a fost demarată în 2007, de către un fost președinte al Consiliului Județean Sibiu (2001 - 2004), Constantin Morar (fost chelner, șef de sală, șef de unitate în final la Împăratul Romanilor pe vremea comunismului), prin intermediul firmei pe care o deținea în cote egale cu fiul său, SC Tina SRL.

Familiei Morar i se atribuie și prima pensiune de lux (un hotel de patru stele) privată din municipiul reședință de județ, de după Revoluție.

De altfel, din cauza acestei megainvestiții pe care mulți o cunosc după denumirea de „hotelul din vârful dealului” sau cum i-au spus alții „palatul din mijlocul deșertului” făcând referire la faptul că nu are vecini în apropiere, familia Morar avea să-și și piardă ulterior întreaga avere.

Pentru finanțarea proiectului din Avrig s-a pornit la drum cu un credit de 7,4 milioane de euro, prin Piraeus Bank. Ulterior, finanțatorul a solicitat afilierea hotelului la un lanț internațional, motiv pentru care în 2010 apărea sub franciza lanțului internațional Day’s Hotel. Contractul cu Trend Hospitality SRL, reprezentantul în România al lanțului hotelier internațional Wyndham Hotel Group (deținător al brandurilor Howard Johnson, Ramada, Day’s Hotel, Day’s Inn, Dolce, Travelodge etc), a prevăzut trecerea de la afilierea Day’s Hotel la Ramada Resort.

Ar fi trebuit să fie hotel-școală pentru lanțul hotelier WindHam

Hotelul ar fi trebuit finalizat parțial în decembrie 2012. Se spera că va oferi 120 de locuri de muncă și va deveni un hotel-școală pentru lanțul hotelier WindHam.

Doar că între timp, au început să crească și cheltuielile de finalizare ale imensei construcții, motiv pentru care trei ani mai târziu, familia Morar cerea intrarea în insolvență a SC Tina SRL, pentru datorii de 43,2 milioane de lei, admise în instanță, cea mai mare parte către Piraeus Bank (37,3 milioane de lei) și Volksbank (preluată între timp de Banca Transilvania – 1,9 milioane de lei).

5 milioane de euro pentru finalizare, necesare în 2014

În 2014, a fost conceput un plan de reorganizare prin care se intenționa finalizarea investiției cu ajutorul a 5 milioane de euro. Fondurile erau necesare atât pentru dotări cât și pentru a termina ultimele 55 de camere, de la etajele superioare.

Zona de Spa & Wellness urma să includă o plajă cu 120 de locuri pentru bazinul exterior, în interior se prevăzuse o piscină de 8x24 de ml cu sistem de înot împotriva curentului, un vitamin bar cu 25 de locuri, saune umede și uscate și bazine cu apă sărată.

O capelă urma să fie amenajată în spatele hotelului, pentru ceremonii religioase, alături de un teatru de vară, teren de fotbal, terenuri de tenis cu zgură, golf driving range. Toate acestea și multe altele, urmau să fie realizate în cadrul complexului., precum amenajările peisagistice, dotările bucătăriei, echipamentele de întreținere, drumul de acces ori parcarea complexului. 

Doar că în 2015, planul de reorganizare a fost respins de Tribunalul Sibiu. Curtea de Apel Alba Iulia a admis ulterior apelul și a cerut rejudecarea cauzei la Sibiu.

Finalizat în proporție de 70%

La momentul în care a fost scos la vânzare de către lichidatorii judiciari, impozantul hotel Sibiu, conceput pentru a avea o capacitate de cazare de 274 de locuri, era finalizat în proporție de 70%: demisolul era finisat 60%, parterul în proporție de 80 - 90%, primele două etaje 100%, iar etajele trei și patru doar 30%.

Complexul a fost proiectat să ofere cazare în peste 100 de camere duble, 12 single, cinci apartamente și patru garsoniere, cu suprafețe cuprinse între 18 și 70 de mp; și să dețină: două săli de conferință cu capacitate de 220 locuri, respectiv 160 locuri, două restaurante de 280 locuri, respectiv 180 locuri - finisate 100%, o altă sală de conferință secundară, zone pentru coffee break, depozitare frigorifică, vestiare personal, spălătorie și călcătorie, zonă tehnică, recepție, business corner  etc., precum și două lifturi panoramice pentru clienți, având în vedere splendida vedere pe care o are asupra Oltului.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite