Feerie în prima zi de vară pe Transfăgărășan. Cât e stratul de zăpadă și când se va deschide drumul VIDEO

0
Publicat:

În ciuda faptului că a început vara, un alt anotimp nu se dă plecat din „ținuturile zăpezii” de la noi. O dovedesc stratul de omăt de pe Transfăgărășan și lupta drumarilor cu nămeții de aici.

Imaginile spectaculoase surprinse de drumarii din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov, care acționează pe cel mai cunoscut drum din România, pentru deszăpezire, arată cât de mare este, încă, stratul de zăpadă pe Transfăgărășan, în ciuda a ceea ce ne indică data din calendar.

Acest lucru nu-i împiedică, însă, să fie optimiști în privința deschiderii acestui drum montan, înainte de termenul obișnuit de 1 iulie. De altfel, și anul trecut s-a deschis circulației auto tot pe 15 iunie, la presiunea hotelierilor, nemulțumiți de perioada scurtă de exploatare a acestei atracții.

„Mult a fost, puțin a rămas. Cu toate că lucrăm în condiții vitrege, cu temperaturi scăzute, între nămeți de peste 3-4 metri, rămânem optimiști că vom putea deschide drumul până la mijlocul acestei luni. Alte detalii despre condițiile actuale de pe Transfăgărășan puteți afla din filmulețul atașat (video)”, au anunțat reprezentanții DRDP Brașov.

Nămeții de pe Transfăgărășan în prima zi de vară 2023 Foto captură video DRDP Brașov jpg
Nămeții de pe Transfăgărășan în prima zi de vară 2023 Foto captură video DRDP Brașov jpg

„Foarte greu, frig afară, iar zăpada este foarte tare”

În urmă cu doar o săptămână, stratul de zăpadă era dublu, de aproximativ 5-6 metri, motiv pentru care utilajele obișnuite nu au putut face față și a fost nevoie să fie adus un excavator în ajutorul descărcătoarelor frontale, a frezelor și altor dotări specifice.

„Frig afară, zăpada este foarte tare... Mai avem vreo doi kilometri și de sus. Foarte greu. Alaltăieri o nins, o dat câțiva stropi... lapoviță, foarte urâtă vremea”, a menționat Mihai Budac, deservent de utilaje la Districtul Bâlea, unul dintre cei care acționează pentru deszăpezire Transfăgărășan Sibiu. 

Tunelul Bâlea va fi întrecut de tunelurile de pe Autostrada Sibiu - Pitești

Descris de către cei de la „Top Gear” drept „cel mai frumos drum montan din lume”, Transfăgărășanul este închis cam două treimi din an, pe cea mai spectaculoasă porțiune a sa, de aproximativ 27 de kilometri, între Piscul Negru (Argeș) și Cabana Bâlea Cascadă (Sibiu). 

DN 7C, care este denumirea sa tehnică, începe din comuna Arefu - Argeș și se termină la intersecția cu DN1, în comuna Cârțișoara - Sibiu.

Reprezintă unul dintre cele mai importante, și prin urmare mai vizitate, obiective turistice din România. Este al doilea cel mai înalt drum montan din țara noastră, după Transalpina. Urcă până la cota 2.042 m în Căldarea Glaciară Bâlea, din Munții Făgăraș, față de fratele său care atinge 2.145 m în Pasul Urdele, din Munții Parâng. Ambele drumuri se află în Carpații Meridionali.

Pe traseul Transfăgărășanului se află, deocamdată, cel mai lung tunel din România - 887 metri, Tunelul Bâlea, din Masivul Paltinu. Deocamdată, pentru că va fi întrecut în următorii ani de tunelurile montane de pe Autostrada Sibiu - Pitești

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite