Şosea de centură construită la Comarnic. Cât va ajuta viitorul drum la fluidizarea traficului de coşmar de pe Valea Prahovei
0Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat, la începutul acestei săptămâni, contractul de proiectare şi execuţie pentru varianta de ocolire a oraşului Comarnic.
Conform proiectului, durata execuţiei este de 31 de luni, astfel că şoferii care tranzitează DN1 spre staţiunile montane de pe Valea Prahovei ar putea scăpa de aglomeraţie abia la jumătatea anului 2020, dacă lucrările merg conform graficului.
Proiectul este în valoare de peste 17 milioane de lei, fără TVA, fonduri guvernamentale, iar câştigătorul licitaţiei a fost desemnată o asociere între Next Level Europe SRL — Eurostrade SRL — Groma Societa di Ingegneria — Societa a responsabilita limitata semplificata.
Centura ocolitoare a oraşului Comarnic va avea o lungime de 2,850 kilometri şi va fi amenajată din dreptul intersecţiei unde se află fosta fabrică Vulturul. Aici se are în vedere amenajarea unui sens giratoriu. Se coboară apoi pe lângă magazinul Mega Image, aflat pe partea stângă a DN1, pe sensul de urcare, iar apoi se merge în paralel cu râul Prahova şi ocoleşte tot oraşul. Centura se va uni din nou cu DN1 exact la ieşire din Comarnic, printr-un pasaj subteran pe sub calea ferată.
“Execuţia efectivă va începe anul viitor. Se aşteaptă ordinul de începere a lucrărilor de la CNAIR. Este important că aceast contract s-a semnat în cele din urmă pentru că au existat mai multe discuţii şi nu se mai dorea. Centura ocolitoare se intersectează la un moment dat, la un colţişor cu viitoarea autostradă şi a trebuit schimbat puţin proiectul. Termenul de execuţie este de 31 de luni, dar, din câte am înţeles se doreşte ca lucrarea să fie finalizată în mai puţin de un an”, a declarat Bogdan Toader, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
Punctul de pornire al centurii ocolitoare va începe de la intersecţia Străzilor Republicii (DN1) cu DJ 119 FOTO captură harta satelit Google maps
Întrebat cât de mult va ajuta pentru degrevarea circulaţiei din zonă, Bogdan Toader a precizat că în prezent sunt discuţii cu privire la modul în care vor fi repartizate benzile de circulaţie ale viitoarei centuri.
“Depinde foarte mult cum va fi deviată circulaţia. Fie o bandă va fi rezervată exclusiv traficului greu, camioanelor, fie vor lăsa circulaţia normală. Din studiile realizate reiese că centura va prelua 50 la sută din trafic”, a mai spus Toader.
Pe de altă parte au existat discuţii cu privire la lungimea mult prea mică a centurii care nu va rezolva decât parţial traficul infernal de pe DN1. Preşedintele CJ Prahova a precizat că “s-a considerat” că exact intersecţia din dreptul fabricii Vulturul, dar şi porţiunea de drum din centrul oralului Comarnic reprezintă unele dintre punctele nevralgice unde se aglomerează foarte mult singurul drum care tranzitează Valea Prahovei.
“Au considerat că acolo este zona unde se aglomerează din cauza trecerilor de pietoni şi a pasarelelor pietonale supraterane care nu sunt folosite”, a adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Prahova.
Bogdan Toader a precizat de asemenea că CNAIR va organiza anul viitor şi licitaţia pentru centura ocolitoare a staţiunii Buşteni. Această a doua centură porneşte de la intrare în Buşteni dinspre Bucureşti şi merge în paralel cu DN1, pe partea dreaptă pe sensul de urcare. Conform proiectului, drumul se uneşte din nou cu DN1 la intrare în Azuga, prin spatele Spitalului de Ortopedie.