Florin Tincescu, multiplu campion naţional de raliu
0A debutat în lumea competiţiilor automobilistice cu o victorie, semn că viitorul îi rezervă mari surprize. În acest an, el a intrat în „competiţia greilor” chiar în ziua în care împlinea 18 ani.
Florin a fost pasionat de mic de maşini şi cum se putea altfel, din moment ce tatăl său i-a inspirat această dragoste încă de când s-a născut?
„Tata este mecanic auto de ani buni. Pot spune că de mic l-am admirat când lucra şi el este responsabil pentru faptul că am ajuns să iubesc maşinile”, povesteşte el.
Din şcoala generală, Florin a început să-şi urmeze părintele peste tot prin ţară, acolo unde acesta se ducea pentru diverse concursuri de raliu.
Descoperit de Bogdan Marişca
Florin spune că a fost descoperit de celebrul pilot de raliuri Bogdan Marişca, moment în care viaţa lui s-a schimbat radical.
„Prin Bogdan Marişca am ajuns la domnul Marco Tempestini, care de doi ani este sponsorul meu, după ce l-am convins când m-a văzut cum merg şi m-a luat la dânsul în echipa Napoca Rally Academy, din care fac parte şase echipaje”, explică el.
La numai 12 ani, Florin a considerat că este momentul să debuteze şi a făcut-o la Rallycrossul de la Piteşti, la care s-au înscris 30 de tineri piloţi. Imediat avea să simtă gustul victoriei, pentru că s-a impus în faţa tuturor şi a obţinut locul 1.
„A fost nemaipomenit. Atunci mi-am dat seama că o să fac ceva în sportul acesta”, mărturiseşte tânărul.
Chiar dacă un mic accident avea să se întâmple în cea de-a doua etapă, şi anume s-a răsturnat cu Nova pe care o conducea, nimic nu l-a tras înapoi din calea împlinirii unui vis.
La toate concursurile la care a participat a ieşit învingător, el devenind campion naţional la juniori, apoi campion naţional la seniori, clasa 1400, în 2009 – campion naţional la general, tot la rallycross şi, în acelaşi an, vicecampion naţional la slalom în paralel.
O performanţă notabilă a reuşit chiar anul trecut, când a ocupat locul unu la seniori în campionatul naţional de rallycross.
Cadou de majorat: debut în Cupa Dacia
Cadoul cel mai frumos avea însă să-l primească la aniversare.
Chiar pe 8 aprilie, ziua în care împlinea 18 ani, el şi-a făcut debutul în “competiţia greilor”, Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop, la Cupa Dacia.
Sponsorul său se ocupase între timp să-i echipeze Dacia Logan, bineînţeles prin intermediul mecanicului, nimeni altul decât tatăl lui Florin.
“La prima etapă am mers fără permis, la etapa a doua l-am obţinut, iar în a treia deja mă obişnuisem cu ideea. Este cel mai înalt nivel de competiţie automobilistică din România. Pot să spun că am furat meserie de la tata şi de la Bogdan Marişca. Sunt pregătit pentru mai mult”, spune Florin.
Cu toate că este un pilot dedicat, Florin nu uită de şcoală.
“Am primit avertismente de la tata şi de la domnul Tempestini, ca dacă nu mă ţin de carte, nu mai particip. Dar eu învăţ foarte bine, am avut în fiecare an media peste 9.20”, spune mândru tânărul pilot.
Florin Tincescu visează la Campionatul Mondial de raliuri, deşi este conştient că e nevoie de muncă multă şi de susţinere financiară serioasă.
PROFIL:
Născut. La 8 aprilie 1993, în Piteşti
Studii. Este elev în clasa a XI-a, la Colegiul Naţional „Alexandru Odobescu” din Piteşti
Familie. Are o soră mai mică
Ce îi place. „Sunt mai multe lucruri care îmi plac, dar categoric pe primele locuri sunt raliul şi automobilismul, în general. Mai îmi plac şi fotbalul de performanţă şi mecanica”.
Ce nu îi place. „Cred că niciodată nu am suportat ca cineva să mă cicălească. De asemenea, nu îmi place pescuitul, mi se pare plictisitor sa-ţi petreci atâta timp degeaba”.
Întrebări şi răspunsuri.
Cum e să-l ai ca mecanic pe tatăl tău?
Tatăl meu este foarte mândru de mine, iar eu simt acelaşi lucru faţă de el. Bineînţeles că am încredere maximă în maşină, ştiind că este pregătită de el. Pot spune că este pe mâini bune, atât maşina mea, cât şi cea a lui Bogdan Marişca, pentru că şi de a lui tot tata se ocupă.
Ce maşină te visezi conducând peste ani?
Eu zic că toate lucrurile se fac cu paşi mărunţi. Acum sunt mulţumit de Dacia Logan pe care o conduc, nu aş sări într-o maşină foarte mare. Dar, dacă ar fi să fie una la volanul căreia m-aş vedea, ar fi un Mitsubishi. Dar până acolo mă mulţumesc cu ce am şi nu mă avânt la altceva.