Aproape niciuna dintre instituțiile publice orădene nu a făcut donații sau sponsorizări anul acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Singura companie de interes local care s-a implicat în activități caritabile a fost Compania de Apă Oradea
Singura companie de interes local care s-a implicat în activități caritabile a fost Compania de Apă Oradea

Bate vântul în conturile pentru donaţii, sponsorizări sau ajutoare ale instituţiilor publice orădene. Lipsa de generozitate a acestora este compensată, în unele cazuri, de dărnicia angajaţilor, care au donat din buzunarul propriu.

În afară de Compania de Apă Oradea (CAO), celelalte instituţii şi societăţi locale nu au avut pe agenda din acest an activităţi sociale sau caritabile. „Am sponsorizat un bal mascat, împreună cu Direcţia pentru Protecţia Copilului şi Asistenţă Socială, am organizat mai multe evenimente pentru copii, de 1 Martie, de 1 iunie, cât şi de Ziua Universală a Drepturilor Copilului", spune directorul economic al CAO, Kuntz Aniko.

Totuşi, nu toate acţiunile au fost finanţate din fonduri proprii. „Noi suntem un fel de intermediar. Când am fost implicaţi în donaţia a opt maşini de spălat către niște case de tip familial, nu noi am dat banii, ci patru bănci. Fondurile noastre nefiind foarte mari pe partea de activitate socială, încercăm să-i convingem pe alţii să doneze", adaugă Kuntz Aniko. Totuşi, celelalte companii locale orădene nu au făcut nici măcar atât...

Investiţii, nu donaţii

Conducerea Administraţiei Domeniului Public (ADP) spune că anul viitor se vor revanșa pentru lipsa de dărnicie din acest an. În ceea ce priveşte acţiunile sociale sau caritabile desfăşurate de ADP de-a lungul anului, acestea nu au fost pe lista de priorităţi. „Principalul obiectiv anul acesta a fost aducerea societăţii pe linia de plutire, chiar dacă situaţia economică generală nu ne-a ajutat. Iar acum că am reuşit acest lucru, vom face investiţii, în defavoarea donaţiilor şi ajutoarelor", explică directorul ADP, Liviu Andrica. Cei de la regia locală de transport, Oradea Transport Local (OTL) nu au sărit nici ei în ajutorul vreunui caz social. „Nu ne permitem să organizăm evenimente caritabile sau să sprijinim cazuri sociale, pentru că nu avem bani", spune Csuzi Istavn, directorul OTL. Fiind una dintre companiile locale care mai mult merge pe minus, Oradea Transport Local se păzeşte de a arunca bani pe donații și sponsorizări. „Acesta este contextul economic. Dacă am avea de unde să dăm, atunci am da, dar nu avem posibilităţi financiare. Dacă OTL ar merge pe profit, am putea sprijini şi noi acţiuni caritabile", explică directorul Oradea Transport Local.

Electrocentrale, una dintre cele mai sărace companii orădene sprijinită din bani publici, nu a avut fonduri nici măcar cât să doneze cei 20% din impozitul pe profit. Din cauza pierderilor majore de pe rețea, CET-ul înregistrând mai mult de 40% pierderi din agentul termic furnizat, compania nu a înregistrat nici un leu profit anul acesta, mergând numai în pierdere. „Din păcate n-am  înregistrat profit. Drept urmare nu am avut nici acţiuni de donaţii, sponsorizări sau ajutoare sociale. Nu am avut nici fonduri de unde să direcţionăm cota de impozit pe venit", spune purtătorul de cuvânt al Electrocentrale, Eustafie Ilisei.        

Contextul economic și lipsa unor fonduri special destinate pentru sprijinirea unor acțiuni caritabile, le fac pe instituțiile locale orădene codașe la donații. Totuși, multe dintre acestea își vor spăla păcatele cu o portocală și o ciocolată, puse în pachetele colindătorilor de la final de an. Nu mai mult, că Moșul e și el în criză!

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite