Calea ferată pe care s-a produs cel mai grav accident feroviar intră în reparaţii. Problemele semnalate în zona unde a deraiat „marfarul morţii”
0Compania Naţională Căile Ferate Române investeşte o sumă importantă pentru restaurarea unui sector al magistralei Simeria - Petroşani, în zona în care a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani.
Magistrala de cale ferată Simeria – Petroşani va fi reabilitată în zona din imediata vecinătate a locului unde în urmă cu doi ani un marfar a deraiat, iar doi oameni au murit.
„Cu ocazia verificării liniilor Sucursalei Regionale CF Timişoara în conformitate cu instrucţiile în vigoare inclusiv cu vagonul şi căruciorul de măsurat calea, s-au constatat porţiuni de linie cu probleme de ecartament datorită stării necorespunzătoare a traverselor de lemn normale. În vederea eliminării problemelor de ecartament, pentru aducerea liniilor în limita toleranţelor admise pentru circulaţia materialului rulant în condiţii de siguranţă, este necesară contractarea lucrării “Ridicare restricţii de viteză linii curente Merişor-Crivadia fir 1 şi fir 2 km 59+000-57+185”. Lucrările constau în înlocuirea traverselor de lemn normale necorespunzătoare cu traverse lemn noi, un număr total de 5.179 bucăţi, între staţiile Merişor - Crivadia fir 1 şi 2, pe porţiunile de linii în curbe, între km 59+000 - 57+185, în vederea asigurării condiţiilor de siguranţă în exploatare a liniei”, se arată în documentaţia proiectului, scos la licitaţie publică.
Investiţia finanţată de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR“ – SA este estimată la peste 2,1 milioane de lei. Recent compania a scos la licitaţie publică şi lucrările de reparaţii la tunelul feroviar de la Băniţa, aflat în aceeaşi zonă, cheltuielile fiind estimate la peste 5 milioane de lei. Principalele lucrări sunt etanşarea zonelor cu infiltraţii din câmpul inelelor cu produse de cristalizare, injecţii cu răşini în masa căptuşelii pe zonele unde apa curge, drenarea rosturilor dintre inele, curăţirea canalelor existente, refacerea zonelor de beton degradat şi a bolţii interioare, curăţirea rigolelor la intrarea şi ieşirea din tunel ori repararea aripii în zona portalului de intrare, se arată în anunţul de participare.
Mecanicii, băuţi, au scăpat marfarul de sub control
În 8 aprilie 2017, în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, între staţia CFR Băniţa şi halta de mişcare Merişor, pe firul I, la km 62+940, în apropiere de Petroşani, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit, o societate înregistrată în Ilfov. Trenul a plecat din staţia CFR Slatina, în 8 aprilie 2017, la ora 00:10, cu destinaţia Curtici. La scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani şi înainte de a intra în staţia Merişor, mecanicul trenului a anunţat defecţiuni la sistemul de frânare. A alertat impiegatul din următoarea gară, Merişor, că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat.
Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666, iar cele mai multe dintre vagoane, care transportau deşeuri siderurgice, s-au răsturnat. Mecanicii au murit pe loc. Mecanicii ar fi scăpat trenul de sub control, iar viteza acestuia a crescut în câteva minute, de la 29 km/h la peste 90 km/h. Consumul de băuturi alcoolice şi oboseala acumulată de mecanicul în vârstă de 67 de ani au contribuit la producerea tragediei, potrivit investigatorilor.
Vă recomandăm să citiţi şi: