A demarat cea mai mare investiţie în drumuri judeţene. Cum va arăta şoseaua Hunedoara - Călan după modernizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoseaua Hunedoara - Călan, la ieşire din Hunedoara. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Şoseaua Hunedoara - Călan, la ieşire din Hunedoara. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Contractul pentru modernizarea Drumului Judeţean 687 Hunedoara – Călan a fost semnat, iar în următoarele săptămâni şoseaua de circa zece kilometri va intra în şantier.

Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat, marţi, contractul de investiţii privind modernizarea şoselei Hunedoara – Călan, în lungime de zece kilometri. Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional  2014 – 2020, şi are o valoare de 36,4 milioane de lei, din care UE va asigura 28,22 milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara, de 2 la sută, va fi de 664,12 mii lei, iar din fonduri guvernamentale va fi asigurată suma de 4,31 milioane lei. Consiliul Judeţean Hunedoara va mai adăuga 3,13 milioane lei pentru construirea podului peste calea ferată de la intrarea în Călan.

Modernizarea DJ 687, între Hunedoara şi Călan, este proiectată pe o lungime de 9,7 km de carosabil.

Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. „Se vor construi de asemnea şanţuri pereate cu beton, drenuri şi rigole carosabile ranforsate pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului în caz de precipitaţii. Investiţia prevede construcţia a şase podeţe dalate, iar pentru siguranţa traficului, în porţiunile de risc se vor realiza ziduri de sprijin şi parapeţi. Pasajul peste calea ferată Simeria-Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara. Durata de execuţie a lucrării este de 23 de luni, la care se adaugă o perioadă de trei luni necesară proiectării.

sosea hunedoara calan foto daniel guta

Pentru lărgirea drumului la ieşire din Hunedoara, va fi necesară tăierea a circa 60 de arbori, majoritatea tei, de pe Bulavardul Decebal (DJ 687). În locul lor vor fi plantaţi alţi copaci. Drumul judeţean nu va beneficia de piste de biciclete, acestea nefiind menţionate în studiul de fezabilitate realizat înainte de anul 2016, când a fost depus proiectul pentru a primi finanţare. Declivitatea terenului a fost motivul pentru care s-a renunţat la piste de biciclete, susţin reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Cea mai spectaculoasă şosea din Parâng a intrat în şantier. Drumul va urca la peste 1.500 de metri în staţiunea montană

Cea mai mare reţea de piste de biciclete va fi construită în centrul municipiului. Investiţia va fi realizată pe fonduri UE

Mega-proiectele de transport ale epocii Ceauşescu. Povestea celor 3.200 de kilometri de autostradă plănuiţi în anii '60 şi a celui mai mare canal fluvial

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite