CNAIR: UMB lucrează acum pe aproape toate şantierele. Excepţie fac şantierele de pe Autostrada Transilvaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: CNAIR
sursa: CNAIR

Cel mai mare constructor de drumuri din România-UMB, lucrează pe aproape toate şantierele, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În urmă cu o săptămână, UMB a lăsat de înţeles că va opri total activitatea pe toate şantierele, nemulţumit de creşterea preţurilor la materiale.

„UMB lucrează pe următoarele şantiere: DEx Craiova-Piteşti- Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt-Valea Mare)-Tronson 3 (Valea Mare-Coloneşti)- DEx Brăila- Galaţi. Excepţie fac şantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădăşelu-Mihăieşti şi Mihăieşti-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă”, a transmis CNAIR, într-o postare pe Facebook.

De asemenea, UMB mai desfăşoară la ora actuală activităţi de proiectare pentru următoarele obiective: Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor- Poarta Sălajului, A0 Nord, lotul 2 şi 4, DEx Craiova-Piteşti, Tronson 4 (Coloneşti – Oarja – Piteşti), Podul Cosmeşti şi VO Galaţi. 

UMB, contracte de 6,11 miliarde de lei cu CNAIR

UMB are constracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA) şi este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte. Pe de altă parte, a început să înregistreze o absenţă masivă a muncitorilor din două şantiere, reclamă reprezentanţii CNAIR. 

„De altfel, cele două şantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipseşte nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni. Creşterea preţurilor provocate de situaţia geopolitică actuală este resimţită de toţi constructorii care lucrează pe şantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în şantier”, susţine CNAIR. 

Potrivit sursei citate, România a iniţiat în premieră o legislaţie care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceştia să resimtă cât mai puţin şocul scumpirii materialelor de construcţie.

Astfel, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează a sprijinit Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a preţurilor la materialele de construcţie. De asemenea au sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea preţurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern.

 „În ceea ce priveşte contractele semnate cu CNAIR, în afară de şantierele UMB şi ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise încă 20 şantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia şi Grecia care nu au întrerupt lucrările”, a precizat CNAIR. 

Vă recomandăm şi: 

Orban, la podul peste Dunăre de la Brăila: Eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite