Cum a ajuns Calafatul să concureze cu îndârjire Caracalul la capitolul „prostii edilitare“. Istoria zebrelor care dau în gardul vecinului sau a bălţii fără apă VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii oraşului doljean Calafat se plâng că, în ultimii ani, s-au înmulţit proiectele edilitare ilogice şi inutile puse în aplicare de municipalitate.

Un clasament ad-hoc realizat de localnici indică pe locul 3 o baltă fără apă şi peşti, amenajată de oficialii de la primărie din fonduri europene. Pe locul 2 în topul investiţiilor prosteşti s-ar situa terenul de sport construit într-o zonă inundabilă, iar primul loc este ocupat de trecerile de pietoni care dau în gardurile oamenilor şi în stâlpii de electricitate. Ultima investiţie a fost realizată în 2006 tot pe banii Uniunii Europene.
 

„Nu văd rostul acestor treceri de pietoni. Cea care a fost amenajată la 200 de metri de casă mea se termină exact în gardul vecinului. Mai bine o ocolesc şi ajung liniştit la mine acasă. Noi vrem să batem recordurul minunilor din Caracal, dar peste câţiva ani cu siguranţă aşa o să fie. În zonă mai avem o baltă fără peşti şi fără apă şi un teren construit într-o zonă inundabilă pe malul Dunării. Credeţi că interesează pe cineva că aceste investiţii au fost făcute fără cap? Autorităţile au încasat banii şi la revedere pe mai departe“, se arată convins Florin Matei, un locuitor în oraşul Calafat.

image

„S-a lucrat după proiect“

Autorităţile din oraşul Calafat nu văd absolut nimic în neregulă legat de zebrele oraşului. „Trecerile de pietoni au fost realizate conform unui proiect şi aceste marcaje, din punctul nostru de vedere, au fost făcute unde trebuie. Aşa sunt făcute străzile în zona respectivă“, a spus Gheorghe Pîrvan (foto dreapta), şeful Direcţiei Serviciului de Utilităţi Publice din cadrul Primăriei Calafat.

Oamenii din Calafat se plâng, totuşi, că este o adevărată aventură să circuli prin oraşul Calafat. Străzile sunt pline de gropi, iar trecerile de pietoni sunt făcute fără avizul vreunui specialist. „Din câte se pare, în ultimii doi ani am început să stabilim noi recorduri negative pe partea de infrastructură şi administraţie. Nu văd rostul acestor treceri de pietoni pentru că nu servesc la absolut nimic“, este de părere Mădălin Chipirlin, preşedinte al unui grup local de iniţiativă, intitulat Asociaţia Legal Drives.  

Cu ce „concurează“ Caracalul

Unii locuitori din Calafat se arată convinşi că vor depăşi în curând „minunile“ din Caracal, oraşul din judeţul vecin, Olt. „În Caracal vorbim despre nişte mituri, dar la noi le vedeţi cu ochii dumneavoastră. La Calafat totul este posibil. Pe nimeni nu interesează că lucrurile sunt făcute aşa, doar de dragul să fie făcute. Eu le-am spus de la bun început că aceste treceri de pietoni sunt doar să fie, dar ei mi-au spus că aşa este proiectul şi trebuie respectat. Dacă unul ne spune că trebuie să ne aruncăm în fântână, noi chiar aşa facem? Puteau să spună exact cum stă treaba de anul trecut şi acum nu mai vorbeam despre această situaţie“, a mai spus Adrian Mateescu.     

În topul poveştilor care au făcut celebru Caracalul se află căruţă cu proşti care s-ar fi răsturnat în centrul oraşului, bornele care indicau parcurgerea distanţei de 1 kilometru, după doar 800 de metri, incendiul de la cazarma pompierilor sau puşcăria situată pe strada Libertăţii.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite