Secretul Facebook. Cum a reuşit un tânăr clujean să creeze un brand de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colaj de poze I Love Cluj: FOTO: Sergiu Păltineanu, Danny Pop, Robert Torok
Colaj de poze I Love Cluj: FOTO: Sergiu Păltineanu, Danny Pop, Robert Torok

„Viaţa noastră s-a schimbat foarte mult datorită internetului şi marele lui avantaj este accesul la informaţie, comunicarea cu alţi oameni şi multitudinea de lucruri pe care le poţi face“, spune Andrei Mutu, tânărul antreprenor care a creat, în urmă cu cinci ani, brandul I Love Cluj.

Pe 22 ianuarie 2011, un absolvent de ştiinţe economice din Cluj crea o pagină de Facebook numită I Love Cluj. Pe atunci, ceva nou care te ducea cu gândul la oraşul din inima Ardealului. Azi, o comunitate online de circa 150.000 de oameni.

”Aparent ai spune că e o simplă pagină de Facebook, însă avem un trafic foarte mare şi am reuşit să scoatem în fiecare zi multe lucruri în faţă însă păstrăm discret acest lucru pentru că e important. De la început mi-am propus să nu facem politica pe pagină. Am respectat acesta regulă, deşi au mai fost postări, însă erau mai mult lucruri sociale care ne privesc pe toţi. În ultimul timp, am început să mai luăm atitudine legată de unele lucruri care se întâmplă în oraş şi am văzut că există şi un interes din partea clujenilor”, spune Andrei Mutu (foto mai jos, credit foto: La Galleria).

De ce pe Facebook? Costurile erau foarte scăzute. Era şi un test dacă prinde conceptul la public.

”În 2010, Facebook-ul din România nu avea un aşa mare impact cum îl are acum. Însă erau şi atunci mulţi oameni care aveau profile şi erau active. Brandurile erau foarte sceptice, nu ştiau ce să facă pe această platformă”, consideră Andrei.

Mărturiseşte că a „mirosit” expansiunea acestei reţele deoarece oamenii au mereu nevoie să comunice şi să socializeze.

andrei mutu cluj foto
”Mi-am dat seama că o să fie ceva de viitor pentru că oameni au nevoie de socializare şi comunicare. Consumul de internet creştea, au apărut smartphone-urile, iar oameni au început să facă conţinut. A fost o trecere de la hi5 şi forumurile clasice ce erau atunci active. Mi-am dat seama că fiecare e capabil să creeze conţinut şi că oamenii vor fi interesaţi să vadă ce mai face prietenul, vecinul, colegul. Şi dacă te uitai la compania Facebook, vedeai că oamenii ştiu ce fac, au un set de reguli, au investitori şi au început în zona în care trebuie: Silicon Valley. Facebook a reinventat noţiunea de socializare şi a construit la început o platforma simplă, curată care punea accent pe ceea ce publică fiecare. Cred că de asta a prins aşa de bine”, explică el.

Cum vede puterea online-ului? Clujeanul crede că vieţile ni s-au schimbat enorm datorită internetului care, ”practic, ne-a adus toată lumea la picioare”.

”Avantajul pe care îl avem noi că tineri este că avem aproape acelaşi acces la know how (n. r cunoştinţe) că şi în ţările dezvoltate. Cred că e cel mai bun lucru care s-a întâmplă în ultimii 20 de ani. Însă că şi cu vinul, depinde de noi cât de mult şi cum îl consumăm astfel încât să ne fie sănătos şi să ne ajute să ne dezvoltăm”, este de părere Andrei Mutu.

Vrea să dezvolte şi mai mult produsele pe care le are deja brandul şi asociaţia (cu acelaşi nume): revista, magazinul online, harta, card bancar, parteneriatele cu branduri cunoscute din Cluj. Andrei Mutu că îşi doreşte ca I Love Cluj să aibă o contribuţie şi mai puternică pentru Cluj, să se implice în mai multe proiecte inteligente pentru oraş, atât în ceea ce priveşte turismul, cât şi în acele lucruri ce fac viaţă mai bună locuitorilor.

Mai puteţi citi:

De ce nu ştim să ne promovăm ţara. „Prinţul Charles face o promovare fără precedent pentru Transilvania şi nu profităm suficient de mult de ea“

Cum poţi promova un oraş cu ajutorul lumânărilor. Proiectul a două branduri clujene, I love Cluj şi Lumânăresele

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite