Portalul pentru antreprenoare realizat de o româncă din Belgia. „Vrem să construim un mall virtual pentru femeile cu afaceri mici în România“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alina Bota
Alina Bota

O platformă online care reuneşte zeci de femei pornite pe drumul antreprenoriatului a fost creată de Alina Bota, o româncă stabilită în Belgia.

Alina Bota a gândit mamprenoare.eu pentru a susţine afacerile mici în această perioadă când, spune ea, este esenţial să rămână în online, în atenţia publicului, chiar dacă multe dintre ele şi-au închis porţile temporar. Portalul a fost realizat în primul rând pentru a sprijini comerţul online şi pentru a promova si stimula cumpărăturile de la micii întreprinzători.

„Ne dorim să construim un mall virtual pentru femeile antreprenor din România, unde să găseşti la un loc servicii, evenimente, produse, dar şi specialişti pe anumite domenii. Astfel, vom putea să susţinem mii de firme atât promovându-le, cât şi facilitând parteneriatele, schimbul de experienţă şi cumpărăturile reciproce. Totodată, am decis să oferim gratuit până la data de 30 aprilie profilul VIP tuturor femeilor antreprenor care au nevoie de prezenţă online în această perioadă grea pentru micii antreprenori”, a explicat Alina Bota, care este economist de meserie şi consultant de business şi personal branding. 

După cunoştinţa noastră, nu mai există un portal similar. Evident, există site-uri de business listing, există site-uri de interacţiune socială, există site-uri de e-learning. Site-uri unde utilizatorii să îşi poată posta atât evenimente, cât şi produse promoţionale, membrii echipei, să îşi poată modifica singuri conţinuturile, să îşi poată schimba pozele (logo, imaginea reprezentativă, galeria de imagini) -- nu toate la un loc. În plus, există o nouă funcţionalitate care este foarte utilă: posibilitatea de a afişa (sau nu) orarul de funcţionare. În cazul în care un utilizator alege să o facă, există posibilitatea ca acesta să fie contactat direct, telefonic, de către orice vizitator al site-ului prin simpla apăsare a unui buton care este afişat doar în timpul orelor de program (care pot fi oricând modificate de către deţinătorul profilului respectiv) Alina Bota economist şi consultant de business

Platforma oferă şi alte surprize şi o serie workshopuri şi întâlniri online cu specialişti în diverse domenii. Astfel, antreprenoarele pot profita de timpul petrecut acasă în această perioadă şi se pot chiar autoperfecţiona şi pot să afle o serie de informaţii utile pentru afacerile lor.

Lecţii de antreprenoriat şi business management online

În plus, Alina Bota a dorit să le ofere acestora o platformă de e-learning axată pe lecţii de antreprenoriat, business management şi  orice alt subiect conex. Toate acestea sunt disponibile publicului larg, adică oricui care accesează platforma, nu doar membrilor.

„Pentru antreprenorii aflaţi pe platformă vom oferi o serie de întâlniri online de brainstorming (în fiecare luni şi joi la 10:30) şi o serie de workshopuri pe diverse teme oferite de către Mentorii comunităţii noastre, pe care îi găsiţi la categoria „Specialişti”.Credem că este o perioadă în care e nevoie să strângem rândurile şi să ne gândim cu toţii cum putem să ne susţinem reciproc pentru a trece această criză cu pierderi minime”, spune Alina.

Site-ul e unul complex şi le oferă antreprenoarelor posibilitatea de a publica şi edita şi altceva decât un simplu profil de firmă: evenimente, produse, oferte promoţionale, anunţuri de angajare. Totodată, scopul este acela de a face membrele să aibă discuţii între ele, să schimbe idei antreprenoriale şi de a stabili colaborări” a mai afirmat Alina Bota.

Ce avantaje oferă

Deşi proiectul a demarat la finele lunii ianuarie, în acest moment pe platformă sunt deja afişate în jur de 70 de profile de companie, iar un număr de 44 de utilizatori au ales să îşi creeze şi un profil personal. Afişarea unui profil personal are avantajul că, pe lângă domeniul de activitate al firmei, utilizatorul are ocazia să îşi anunţe şi un domeniu de expertiză, care poate fi  - şi este, în cele mai multe cazuri - diferit de domeniul de activitate al firmei sale.

„În primul rând, pentru a posta un profil este nevoie să completezi un formular care te va ajuta să-ţi faci o prezentare profesionistă a firmei: logo, descriere scurtă, viziune, descriere detaliată, program, descriere produse şi evenimente, poze, galerie video. Toate acestea vor aduna într-un singur loc informaţiile cele mai relevante despre firmă şi vor ajuta astfel la construirea brandului în online. În al doilea rând, ai vizibiltate într-o comunitate deja existentă de mame antreprenor din toată ţara cu care te poţi conecta în interiorul platformei, pe o platformă proprie de social media. Foarte multe afaceri au crescut la noi în comunitate datorită ecosistemului construit în cadrul comunităţii. Antreprenoarele se cunosc între ele, încep să comande una de la cealaltă, să facă parteneriate şi să se recomande mai departe. Se construieşte un cerc de încredere şi se generează acel val de recomandări "din gură în gură" care ştim că este cel mai eficient mod de promovare.

În al treilea rând, vizitatorii platformei găsesc într-un singur loc afacerile mamelor antreprenor şi le pot căuta după domeniu sau oraş. Singura şansă de a găsi acum afacerile mamelor este să întrebi pe grupurile de mămici existente dacă există cineva care fabrică produsul X sau oferă serviciu Y şi ţi se recomanda un nume. Acum, poţi căuta singur pe platformă şi găsi firma care oferă produsul/serviciul respectiv, cu informaţii relevante, precum şi antreprenorul care stă în spatele afacerii”, a completat Alina Bota. 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite