Omul aflat în spatele campaniei #deletefacebook. Cum a devenit Brian Acton o legendă a Silicon Valley-ului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Postarea de pe Twitter a lui Brian Acton, fondatorul WhatsApp, prin care le cere utilizatorilor să-şi şteargă conturilor de Facebook, aşa-zisa campanie #deletefacebook, a devenit un curent care prinde proporţii.

În 2014, Facebook a achiziţionat compania WhatsApp pentru 16 miliarde de dolari, făcându-i pe co-fondatorii săi - Jan Koum şi Brian Acton oameni foarte bogaţi. Koum continuă să conducă compania, dar Acton a renunţat la colaborarea cu Facebook pentru a-şi începe propria fundaţie. 

Într-o postare pe Twitter, pe 20 martie, după izbucnirea scandalului Cambridge Analytica, Acton a scris: „Este timpul”, adăugând hashtag #deletefacebook. Luna trecuta, Acton a investit 50 de milioane de dolari în „Signal”, o alternativă independentă la WhatsApp.

„Nimeni nu voia să-l angajeze”

La mijlocul anului 2009, Brian Acton a fost inginerul de software pe care nimeni nu a vrut să îl angajeze. În ciuda unei duzini de ani de experienţă la Yahoo şi la Apple, el a fost refuzat de două dintre cele mai strălucitoare stele ale Internetului la vremea respectivă. Prima dată, Twitter l-a refuzat în luna mai. Apoi, Facebook l-a respins în august, relatează Forbes.
 

Când Acton nu şi-a găsit locul de muncă la o altă companie mare, şi-a încercat norocul cu un start-up. Făcând echipă cu un alt IT-ist cu experienţă de la Yahoo, Jan Koum, Acton a pus pe picioare compania WhatsApp, un start-up din Silicon Valley, care a devenit „regele” mesageriei bazate pe cloud. În februarie 2014, WhatsApp era cumpărat de Facebook cu suma de 16 miliarde de dolari, în numerar şi în acţiuni, împreună cu 3 miliarde de dolari în acţiuni restrânse pentru fondatori. Deţinând cel puţin 20% din acţiunile companiei, Acton a ajuns să câştige 3 miliarde de dolari odată cu închiderea tranzacţiei. 

Lecţia lui Acton 

„Această revenire nu este doar o veste bună pentru el. Este sigur că va deveni o poveste legendară despre noroc şi persistenţă care-i va inspira pe căutătorii de locuri de muncă din întreaga lume. De asemenea, povestea poate cauza nelinişte angajatorilor şi agenţiilor de recrutare. Angajarea persoanelor potrivite este un exerciţiu riscant, chiar şi în cele mai bune condiţii. Dar nimeni nu va vrea să devină celebru pentru că a lăsat <<un alt Brian Acton>> să scape”, relatează Fobres. 
 

Lecţia pe care Acton a dat-o nu se rezumă doar la atât. Mai există un detaliu despre comportamentul său care merită să fie amintit. În loc să-şi exprime frustrarea faţă de incapacitatea Facebook de a-şi da seama de valoarea sa, Acton a scris, în august 2009: „A fost o mare oportunitate de a intra în contact cu nişte oameni fantastici. Aştept cu nerăbdare următoarea aventură a vieţii". A durat ceva timp, dar în cele din urmă optimismul său a dat roade. 

Citeşte şi

Zece statistici neştiute despre Facebook. Cum e transformat în miliarde de dolari timpul petrecut de utilizatori în reţea

Ce informaţii conţine profilul din umbră, pe care algoritmul Facebook îl face tuturor utilizatorilor reţelei sociale

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite