Metroul clujean porneşte cu frâna trasă. Problema care poate întârzia semnificativ proiectul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Clujul va fi al doilea oraş din România cu metrou. FOTO Pixabay
Clujul va fi al doilea oraş din România cu metrou. FOTO Pixabay

Poriectul metroului din Cluj ar putea fi întârziat cu cinci ani din cauza unor probleme neprevăzute. Recent, geologii au descoperit o piedică importantă, care le poate da bătăi de cap proiectanţilor.

Clujul ar urma să fie al doilea oraş al României cu metrou, după Bucureşti, însă în mod cert va mai dura până când oraşul va putea fi străbătut în subteran. Recent, geologii au descopert un zăcământ important de sare, în apropierea uneia dintre viitoarele staţii, informează Pro Tv. Mai exact, lângă viitoarea staţie „Pod Ira”, specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare, iar pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.

Experţii vor trebui să găsească acum soluţii noi, iar în caz contrar traseul ar trebui deviat. Iulian Popa, lector în inginerie geologică, explică în ce constă problema. „Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri”, a declarat Popa, conform sursei citate.

Boc îşi păstrează optimismul

Primarul Emil Boc este însă optimist şi şi-a exprimat convingerea că specialiştii vor găsi soluţii în aşa fel încât să nu existe întârzieri sau cheltuieli suplimentare. 

„Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale”, susţine Boc.

Potrivit studiului de prefezabilitate comandat de municipaitatea clujeană, Clujul va avea o primă magistrală de 14,4 kilometri, care va costa aproape un miliard de euro, mai exact 986 de milioane de euro, iar durata de execuţie ar fi de 11 ani. Într-o primă fază, metroul va străbate o parte a oraşului şi va asigura o legătură cu cea mai mare comună din ţară, Floreşti, localitate care are o populaţie estimată de circa 70.000 de locuitori. Ulterior, linia va fi extinsă şi spre alte localităţi din zona metropolitană Cluj.

Zona Metropolitană Cluj şi Cluj-Napoca în special au nevoie ca de aer de metrou din cauza aglomeraţiei. De altfel, DN 1 între Cluj şi Floreşti este de departe cea mai aglomerată şosea din ţară, fiind traversată de peste 70.000 de maşini zilnic. Din această cauză, traficul are serios de suferit, iar ambuteiajele sunt la ordinea zilei. 

Vă mai recomandăm şi:

Autobuze electrice fără şofer, într-un oraş din România. Cât costă vehiculele şi când ar urma să fie livrate

Emil Boc a anunţat cât va costa metroul din Cluj şi cât vor dura lucrările. Comparaţia cu Metroul Drumul Taberei

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite