Doi americani au analizat prețurile din România. Ce i-a impresionat în special pe Carrie și Brian VIDEO

Carrie și Brian, doi americani, au petrecut două luni în România, timp în care au vizitat, printre altele, București, Cluj, Brașov și Sibiu. La final, cei doi și-au făcut calculele și au tras concluziile.

Americanii Carrie și Brian apreciază România FOTO Arhiva personală

Cei doi volggeri au postat un clip în care vorbesc cu plăcere despre cele două luni în România și fac o bună reclamă țării.

Am petrecut două luni în România. Au fost pe departe cele mai plăcute două luni”, mărturisește Carrie, iar Brian îi întărește spusele: „Da, în mod clar. Ne-am plimbat mai mult decât o facem în mod normal, ne bucurăm că am făcut-o, deși a fost extenuant.

Prețuri mari

Totuși, prețurile li s-au părut piperate, în general. Totuși, ei nu uită să spună că a meritat investiția într-un concediu în România. „Chiar dacă vi se va părea că ne-a costat mult, vă spunem că a meritat, pentru că am făcut multe în aceste două luni”, dau ei asigurări.

Cei doi au făcut și câteva calcule. În primul rând, ei au explicat că la București au preferat să stea la hotel și au enumerat costurile cu cazarea în Capitală și în celelalte orașe.

Prima dată am fost în București, unde am stat 3 nopți. Am ales să stăm la hotel, pentru că e mai ușor decât cu un airbnb, pentru că nu mai trebuie să pierzi timp cu checkin-ul și alte lucruri. București - hotel 3 nopți, 224 dolari, Brașov - airbnb 17 nopți, 740 dolari, Sighișoara - airbnb 3 nopți, 150 dolari, Sibiu - airbnb 14 zile, 660 dolari, Cluj - airbnb 7 zile, 366 dolari, Oradea - airbnb 3 nopți, 130 dolari, Timișoara - hotel 3 nopți, 132 dolari”, au enumerat ei.

Concluzia e una singură. Cei doi spun că au avut costuri mai mari cu cazarea în România decât în alte locuri. „Cost total cu cazarea pentru două luni în România: 2.403 dolari. În mod clar, mai mult decât cheltuim de obicei la acest capitol”, adaugă ei.

România la superlativ, dar și cu prețuri mari

Tinerii au povestit și despre experiențele lor din Cluj, Oradea, București și nu numai.

În Cluj am stat o săptămână și cred că este timp suficient. E drept că am fi putut sta și mai puțin, nu suntem mari amatori de orașe mari, iar Cluj-Napoca este un oraș mare. Dar a fost frumos, la fel și airbnb-ul. De aici am mers în Oradea, care ne-a plăcut fantastic”, au mai spus ei.

În continuare, americanii au vorbit și despre prețurile din magazinele românești.

Alimentele pe care le cumpărăm reprezintă adesea costurile mai mari în călătoriile noastre. Însă în România ne-am plimbat mult, în diferite direcții, și să cumperi produse alimentare și să gătești când ești mai mult plecat este o provocare mult mai mare. Nu întotdeauna ne-a fost ușor să gătim la airbnb, așa că am decis uneori să mâncăm și în oraș. Mâncatul în oraș în România este destul de accesibil, iar porțiile de mâncare sunt mari, astfel că am decis adesea să facem alegerea asta. În final, după două luni, am cheltuit 380 de dolari pe produsele alimentare”, spun ei.

Mâncarea românească a fost pe placul celor doi. „Știam că mâncarea este mai «grea» aici și mă gândeam că nu o să fie tocmai pe placul meu. Ador mâncarea din România. Există variante diferite de restaurante, multe orașe au restaurante cu meniuri tradiționale, dar există și alte opțiuni, cum ar fi restaurante cu meniuri italienești, indiene. În plus, și berea este excelentă. Pentru mâncatul în oraș am cheltuit 1.200 de dolari în două luni. Ceea ce e mult pentru noi”, a spus Carrie.

Însă cele două luni petrecute în România nu au însemnat doar mâncare și cazare. Tinerii s-au distrat, au vizitat obiective turistice și au făcut mai multe excursii.

Am făcut și altceva în afară să mâncăm în oraș. Am fost în excursii, am fost la filme la cinema, am fost cu telecabina în Brașov, am fost la Castelul Peleș, la Castelul Bran, la Salina Turda, am vizitat biserici, cetăți și pentru toate a trebuit să plătim. Costul total pentru aceste lucruri a fost 120 de dolari. Ceea ce pentru două luni a fost extrem de accesibil. Ne-a permis astfel să cheltuim mai mulți bani pe mâncarea la restaurant”, au mărturisit ei.

Concluzia finală

Și transportul li s-a părut accesibil, în condițiile în care au apelat la aproape toate mijloacele de transport posibile.

„Ținând cont de cât de mult am folosit transportul, am fost uimiți să vedem la final cât ne-a costat. Transportul a fost 185 de dolari în total pentru două luni. Am folosit trenuri, autobuze și Uber. Închirierea unei mașini nu este foarte costisitoare. În zilele de vară este 25 de dolari pe zi. Am plătit 45 de dolari pentru combustibil. Dată viitoare când vom mai veni vom apela mai mult la această modalitate de transport pentru că în cele câteva zile în care am avut mașină închiriată am reușit să vizităm multe locuri din mediul rural și această este o parte foarte frumoasă a României”, mai spun ei.

La alte costuri, ei au enumerat vizita la frizer, asigurările de sănătate, Netflix și alte câteva cheltuieli.

„Am avut foarte multe cheltuieli conexe, pentru că nu cumpărăm suveniruri. M-am tuns de două ori în două luni și în total am plătit 22 de dolari. Asigurare de sănătate - 540 de dolari, cartelă telefonică - 24 de dolari, abonament Netflix și VPN-ul - 39 de dolari.

Așadar, pentru două luni, în diferite locații, am cheltuit 4.957 de dolari. Cu siguranță, peste bugetul nostru obișnuit, pentru că încercăm să rămânem în jurul a 1.000 de dolari de persoană în fiecare lună, însă de dată această am cheltuit 1.239 de dolari de fiecare pe luna. Dar a meritat. Am avut parte de o experiență grozavă în România și vă recomandăm din suflet să călătoriți în România dacă aveți această oportunitate”, a fost concluzia finală.