Campionii la raliu au dat „OK”-ul pentru cei 42 km din Autostrada Transilvania (VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marişca a explicat că tronsonul este sigur cât timp nu se depăşesc 140 km/h
Marişca a explicat că tronsonul este sigur cât timp nu se depăşesc 140 km/h

Piloţii Bogdan Marişca şi Marco Tempestini au testat pentru cititorii „Adevărul“ tronsonul de autostradă Turda - Gilău. Cei doi sunt, în general, mulţumiţi de munca făcută de Bechtel, însă au găsit şi puncte slabe.

Transilvania are, la 5 ani de la începerea lucrărilor, primul  tronson de autostradă, care a costat circa 500 de milioane de euro. Cei 42 de kilometri dintre localităţile clujene Turda şi Gilău au fost inauguraţi ieri, iar şoferii s-au înghesuit să încerce tronsonul.

„Adevărul“ a lansat o provocare celor doi piloţi clujeni de raliu, Bogdan Marişca, multiplu campion naţional, şi Marco Tempestini, om de afaceri italian stabilit în 1997, la Cluj, care a devenit recent campion al Europei de Est. Aceştia au acceptat să testeze traseul autostrăzii pentru cititorii cotidianului.

Autostrada de 20 de minute

Tronsonul dinspre Turda spre Gilău a fost parcurs în 20 de minute, în condiţiile în care Marişca, la volanul unui Audi A6, maşina personală a pilotului, a respectat cu stricteţe atât viteza maxim admisă – 110 kilometri/oră, cât şi avertizările rutiere. La intrarea pe autostradă, la ora 16.00, când s-a deschis oficial tronsonul, s-a creat un ambuteiaj, din cauza numărului mare de şoferi care au dorit să încerce drumul. „Se pare că nu scăpăm de ambuteiaje nici când avem autostradă”, a fost prima constatare a lui Tempestini.

Marişca - impresionat, Tempestini - critic

În numai 10 minute, traficul s-a fluidizat, astfel încât cei doi au putut parcurge primii kilometri pe autostrada Ardealului. Marişca, a fost extrem de încântat de autostradă, în ansamblu, în timp ce italianul, a avut mai multe nemulţumiri. „Banda de urgenţă mi se pare că este prea îngustă. Asfaltul este perfect, dar mi-e frică de accidente atunci când şoferii ajung la o viteză mare, iar apoi brusc vor fi nevoiţi să frâneze la coborârea în curbă. Ar trebui semnalizate mai intens aceste coborâri şi urcări“, a constatat pilotul italian. El a mai spus că o mare problemă o vor reprezenta camioanele din cauză  că sunt numai două benzi. „Şi în Italia sunt autostrăzi unde e aşa şi se creează ambuteiaje incredibile. Părerea mea e că trei benzi erau necesare, dar per ansamblu, este bine făcută autostrada”, a concluzionat Tempestini.

„Trebuie să conduci prudent pe autostradă“

Marişca, care a fost încântat de peisajul care se întide de o parte şi de alta a autostrăzii, a dat verdictul: drumul este sigur, dar trebuie să conduci prudent. „Este foarte OK. La o viteză constantă de 130/140 de kilometri la oră, eşti în siguranţă deplină. Se poate merge şi cu 200 de kilometri la oră, dar când urmează o curbă la coborâre, ai o mare problemă, pentru că apare ruperea de ritm, iar câmpul vizual este mult limitat“, a explicat clujeanul.  El a remarcat că rigolele de captare a apei, amplasate pe dealurile din apropierea şoselei, sunt foarte bine făcute, drenajul fiind făcut corect.
După un drum de douăzeci de minute, autostrada se termină. „Din păcate, coborâm prea repede. Ca o glumă, aş putea să zic că maşinile nu vor mai fi la modă când se termină autostrada”, a spus Marişca.

La ieşirea de pe autostradă spre Gilău nu s-a înregistrat nicio surpriză: traficul a fost cât se poate de fluid. Concluzia celor doi piloţi a fost că tronsonul realizat de americanii de la Bechtel este OK.

„Este foarte bine făcută. Sunt mulţumit, mi-a lăsat o impresie plăcută”
Bogdan Marişca

„Sunt mulţumit în general, deşi părerea mea este că trei benzi erau necesare”
Marco Tempestini

O oră în minus şi 5.000  de maşini mai puţin

Principalii beneficiari ai deschiderii autostrăzii vor fi atât clujenii, care vor scăpa, potrivit specialiştilor, de aproximativ 5.000 de autoturisme care tranzitează zilnic oraşul, precum şi şoferii care circulă dinspre Alba Iulia spre Oradea şi retur. Aceştia vor scăpa de cei 48 de kilometri de pe DN1 dintre Turda şi Gilău, care implicau traversarea municipiului Cluj-Napoca, şi le „răpeau” o oră şi jumătate, urmând să parcurgă cei 42 de kilometri ai A3 în aproximativ 30 de minute.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite