Ce i-au învățat spaniolii pe elevii din Vestul României. Detaliile unei întâlniri unde s-a plămădit viitorul FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cinci firme din Granada (Spania) din domeniul alimentar (brutării, patiserii și restaurante) și o fermă ecologică au fost gazde primitoare pentru elevii din Arad.

Elevii au fost încântați de tot ce au învățat FOTO arhivă personală
Elevii au fost încântați de tot ce au învățat FOTO arhivă personală

Spaniolii i-au primit pe copii cu brațele deschise și s-au arătat răbdători și dornici de a împărtăși experiența lor profesională.

Totul în cadrul Erasmus+ la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară Arad.

Pentru majoritatea elevilor acest proiect a însemnat prima experiență de lucru în condiții reale de muncă, într-o limbă străină. S-au descurcat cu brio, au colaborat cu membrii echipei și cu personalul unităților, și-au îmbunătățit competențele de comunicare în limba engleză și spaniolă. Toți elevii participanți au trecut printr-un proces de selecție în care au contat rezultatele anterioare la învățătură și purtare, dar și competențele de comunicare în limba engleză. De asemenea, au avut de întocmit un portofoliu de candidatură, în care au utilizat competențele digitale dobândite.

Pnetru liceul amintit, anul școlar 2022-2023 a însemnat primul an de implementare a Acreditării V.E.T. Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA120-VET-000045579, derulată prin Agenţia Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei.

Trei săptămâni de mobilitate internațională

Astfel, elevii ia în cadrul acestui proiect, în perioada mai-iunie, 24 de elevi ai claselor a X-a din domeniul Industrie Alimentară și Agricultură (domenii specifice liceului) însoțiti de prof. Sauliuc Anda, prof. Simedru Viorela, prof. Cordovan Raluca și prof. Diaconescu Marilena, au petrecut trei săptămâni de mobilitate internațională în scopul formării profesionale de specialitate.

Pe lângă competențele profesionale, elevii noștri au deprins valorile și comportamentele considerate importante la locul de muncă: punctualitatea, politețea, respectul față de colegi, colaborarea cu membrii echipei, protejarea mediului prin colectarea selectivă și reducerea risipei, realizarea sarcinilor de lucru în ritmul propriu. Zilele de week-end au însemnat adevărate izvoare de dezvoltare culturală. Regiunea Andaluzia, orașul Granada în care arhitectura specifică regiunii se împletește cu arhitectura maură, palatul Alhambra (patrimoniu UNESCO), Sevilla și Cordoba cu minunatele lor piețe – au reprezentat tot atâtea motive de a ne bucura privirile și a ne îmbogăți cultural”, a declarat directorul Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară Arad, prof. Iulia Otilia Crișan.

De fapt, întreaga activitate a elevilor a fost atent monitorizată pe perioada mobilității de prof. Iulia Otilia Crișan.

Pe lângă dezvoltarea competențelor profesionale ale elevilor, acest proiect și-a propus și dezvoltarea competențelor resurselor umane în scopul integrării instrumentelor curriculare, a instrumentelor IT în procesul educațional. Astfel, 4 cadre didactice de specialitate au participat la activități de job-shadowing tot în Granada, Spania – în cadrul cărora au avut oportunitatea de a observa sistemul educațional andaluz, de a-și perfecționa competențele de creare de resurse educaționale deschise, care vor fi utilizate în activitatea la clasă, pentru a face lecțiile mai atractive pentru elevi.

Primul an de implementare a acreditării se apropie de final, dar ne așteaptă un nou an plin de aventuri în care alți 28 de elevi ai claselor a X-a vor învăța tainele meseriei într-o altă țară europeană prin intermediul Erasmus+”, declarat prof. Anda Sauliuc, coordonator proiect.

Știri locale



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite