Reguli de bun simţ în prima zi la noul loc de muncă. De ce este interzis să vorbim primii, ce alte capcane trebuie să evităm

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La interviu ne vom feri de discuţii inuţile FOTO Shutterstock
La interviu ne vom feri de discuţii inuţile FOTO Shutterstock

Bună creştere, decenţă şi discreţie. Acestea sunt ingredientele unei prezentări reuşite la interviu atunci când cauţi un loc de muncă. De altfel, şi prima zi la noul loc de muncă, după angajare, impune bun simţ şi măsură în relaţiile cu superiorii şi colegii. “Codul bunelor maniere astăzi” ne învaţă cum să evităm gafele în aceste situaţii.

În ziua interviului ne vom îmbrăca decent, vom fi corect tunşi şi raşi. Femeile vor încerca să arate cât mai bine, uşor elegante şi sobre. “Ne vom pregăti actele ca să le găsim uşor şi ne vom feri să intervenim inutil în discuţie, mai ales ca să ne lăudăm cu relaţiile pe care le avem”, explică Aurelia Marinescu, autoarea cărţii.

Ce să nu faci:

1. Nu vorbim primii, ci aşteptăm să ni se pună întrebări.

2. Dacă directorul sau şeful întreprinderii intră în încăperea în care îl aşteptăm, ne vom ridica, chiar dacă suntem femeie.

3. În biroul şefului nu ne aşezăm decât după ce am fost invitaţi şi răspundem scurt şi clar la întrebările sale.

4. Când interlocutorul nostru se ridică, facem la fel, chiar dacă ni se pare ca n-am spus încă esenţialul.

5. Nu insistam să mai obţinem o întrevedere şi nu ne vom prezenta a doua oară dacă nu suntem clar invitaţi sau angajaţi în mod sigur. În celelalte cazuri, aşteptăm răspunsul în scris. Dacă angajarea a avut loc în cursul acestei întrevederi, mulţumim pentru încrederea acordată şi promitem să îndeplinim serviciul cu cât mai multă conştiinciozitate. Apoi, părăsim încăperea fără grabă excesivă, dar şi fără să întârziem în mod inutil.

Ce facem după angajare:

1. În prima zi de muncă, e de datoria şefului firmei, sau a unui reprezentant al său, să-l prezinte pe noul angajat colegilor lui de muncă.

2. "Bobocul" trebuie să păstreze în primele zile mult calm ştiind că, la început, se va vorbi despre el în toată întreprinderea.

3. Îşi va aranja locul de muncă cât mai plăcut şi ordonat şi se va strădui de la început să se fac util. Odată introdus, când ajunge să-şi cunoască şeful şi colegii, cu bucuriile şi necazurile lor, judecă singur ceea ce este permis sau interzis, de exemplu pauza de cafea sau posibilitatea de a aduce ceva de mâncare de acasă.

4. Să precizăm că locul de muncă nu este cel mai indicat loc de dat telefoane particulare, chiar dacă ceilalţi se comportă cu discreţia necesară.

5. În relaţiile noastre cu colegii, ne vom păzi ca de foc să participăm la intrigi şi "comploturi". Trebuie să fim buni colegi cu toţi cei cu care lucrăm.

6. Un bărbat se va strădui, în limita posibilului, să-şi mai ajute colegele căci, în ciuda emancipării, funcţionarele rămân înainte de toate femei şi trebuie tratate ca atare.

7.A te remarca muncind cinstit nu are nimic de-a face cu intriga, legea junglei, delaţiunea, metode prin care unii cred că se reuşeşte în viaţă. Profesionalismul, buna creştere şi modestia nu te vor arunca în anonimat, ci dimpotrivă.

Cartea care a ajuns bestseller naţional

Pretutindeni în lume, cărţile care ne învaţă normele comportamentului civilizat se bucură astăzi de un imens succes. “Codul bunelor maniere astăzi” nu face excepţie: la douăzeci de ani de la apariţie s-a vândut în peste 300.000 de exemplare. Scris cu inteligenţă, deplin adaptat uzanţelor moderne occidentale şi totodată celor româneşti, Codul este un veritabil bestseller naţional.

În urma extraordinarului succes al cărţii, autoarea, Aurelia Marinescu(licenţiată a Facultăţii de Limba şi Literatura Română), a fost invitată să vorbească la radio şi la televiziune, să dea interviuri, să scrie în reviste de mare tiraj pe tema comportamentului civilizat, să ţină cursuri de bune maniere la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice a Universităţii Bucureşti.

Vă recomandăm şi:

Bunele maniere la masă. Care este poziţia corectă a corpului când mâncăm şi când nu trebuie să spunem „poftă bună“

Codul bunelor maniere la telefon. Ce este interzis să spui şi când nu eşti obligat să răspunzi. Topul celor mai comune gafe

Bunele maniere şi igiena personală: „Apa de toaletă nu le e permisă decât acelora care mai întâi s-au spălat bine“

Călăraşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite