Un cor unic înfiinţat de un preot din Buzău interpretează melodii în limbaj mimico-gestual VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Iulian Bunilă
Foto Iulian Bunilă

Se învaţă muzică şi în şcolile pentru copiii surzi. O demonstrează membrii corului Liceului Tehnologic Special pentru Copii cu Deficienţe Auditive Buzău, care au învăţat de la preotul comunităţii de surzi din oraş, Ionuţ Mihalaşcu, să interpreteze câteva colinde şi melodii patriotice în limbaj mimico-gestual.

Serbarea de sfârşit de an şcolar, de zilele trecute, a fost cea mai aşteptată ocazie pentru copiii din corul special de a dovedi că, prin pasiunea lor, pot trece peste orice impediment al vieţii. 

Momentul a fost unul surprinzător pentru profesorii Liceului pentru Copii cu Deficienţe Auditive şi părinţii copiilor care nu aud. Corul a fost înfiinţat de părintele Ionuţ Mihalaşcu, preotul comunităţii de surzi din Buzău. 

„Am reuşit să realizăm, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Ciprian, corul mimico-gestual «Sfântul Meletie» al Paraclisului «Sfântul Meletie» şi al Liceului Tehnologic Special pentru Copii cu Deficienţe Auditive Buzău”, spune părintele Ionuţ Mihalaşcu.

Copiii nu aud muzica, nu o înţeleg. În schimb, îi simt vibraţiile iar versurile, cu sprijinul profesorului, sunt transformate în semne. 

Este o muncă titanică pe care elevii, alături de coordonatori, o fac zilnic, iar rezultatele sunt pe măsură.

”Este dificil, eu fiind auzitor. Am depus ceva eforturi însă a fost o dorinţă şi o chemare de la Dumnezeu. Este o mare mângâiere pentru ei şi pentru mine pentru că mă simt bine că-i sunt cuiva de folos”, declară părintele Ionuţ Mihalaşcu.

buzaucorsurzi

Foto I. Bunilă

Activitatea corului a început cu proiectul „Şi noi ştim să colindăm”, prin care copiii hipoacuzici au colindat în limbaj mimico-gestual. „Interpretăm şi alte piese, nu numai religioase. Avem şi cântece patriotice, în şcoală, la biserică şi acolo unde mai suntem invitaţi, pentru a prezenta un moment şi pentru a-i reprezenta şi pe ei”, adaugă coordonatorul corului.

Prin limbajul mimico-gestual, cântăreţii din corul special împărtăşesc bucuria muzicii. „Există un limbaj comun bisericesc mimico-gestual şi există şi un limbaj laic. Sunt semne specializate, pe care le-am învăţat. Ei, neauzind, e foarte complicat să interiorizeze şi atunci depinde de starea interpretului, cel care redă piesa”, spune coordonatorul corului format din copii hipoacuzici.

buzaucorsurzi

Foto I. Bunilă

Preotul Ionuţ Mihalaşcu ne explică de ce este foarte important rolul interpretului. Dacă acesta trăieşte cântecul, prin gestica lui va putea să le exprime starea şi copiilor deficienţi de auz, pentru ca şi ei să înţeleagă cântecul. 

„În DEX, de exemplu, sunt aproximativ 35.000 de cuvinte. În limbajul mimico-gestual sunt până la zece mii. Interpretul trebuie imediat, la secundă, să găsească sinonimul cel mai apropiat de nivelul de percepţie, de înţelegere al deficientului de auz pe care-l are în faţă”, precizează coordonatorul corului.
cor

Foto I. Bunilă

Pentru profesori, bucuria de pe chipurile copiilor este cea mai mare răsplată pe care o pot primi după câţiva ani deosebit de dificili. „Mă impresionează şi sunt foarte mândră de copiii noştri şi de cadrele didactice care se implică atât de mult şi încearcă să facă altceva pentru aceşti copii în afară de ceea ce se face la clasă”, spune Antoanela Marinov, directoarea unităţii speciale de învăţământ.

Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficienţe Auditive Buzău are 115 elevi.

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Ocupaţia care a smuls din depresie o bătrână rămasă singură într-un cătun din Munţii Buzăului

Comemorarea unui erou din Afganistan, umbrită de nemulţumirile familiei faţă de relaţia cu statul VIDEO

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite