Revoluţie la o şcoală din Râmnicu Sărat: evaluare prin calificative, elevii pot alege obiectele de studiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO I. Bunilă
FOTO I. Bunilă

Reforma în învăţământ începe cu experimente aplicate în şase şcoli din ţară. Pe 13 septembrie, vor începe un altfel de an şcolar şi câţiva elevi ai unei şcoli din Râmnicu Sărat. Cei 23 de copii, toţi în clasa a cincea, vor învăţa într-un proiect pilot cu multe noutăţi. De exemplu, evaluarea se face prin calificative.

Şcoala gimnazială Gheorghe Vernescu, din municipiul Râmnicu Sărat, are 340 de elevi care provin din medii diferite, de la familii care îşi permit sa plătească suplimentar meditaţii, la părinţi care abia au cu ce să-i îmbrace pentru a-i trimite la şcoală. 

Cunoscând situaţia extraşcolară a elevilor şi nevoile acestora, conducerea scolii a aplicat pentru participarea la acest proiect pilot.

”Avem în şcoală copii care provin din medii sociale diferite şi am considerat la un moment dat că este nevoie să le acordăm egalitate de şanse şi să ne adaptăm procesului educativ, de învăţare, în funcţie de nevoile lor. Astfel, la sfârşit de clasa a opta fiecare elev al nostru să întrunească competenţele din profilul absolventului de gimnaziu”, declară Geanina Lalu Popescu, director Şcoala Gheorghe Vernescu, Râmnicu Sărat.

buzau

Elevii unei clase a cincea vor învăţa în baza unor planuri cadru adaptate nevoilor comunităţii. Cât priveşte presiunea notelor care pentru mulţi elevi este greu de suportat şi de multe ori neînţeleasa şi chiar contestată, acum evaluarea va fi făcută periodic şi obiectiv. Va fi ceea ce se numeşte o evaluare narativă.

”Elevul are nevoie să ştie ce înseamnă nota pe care o primeşte la o evaluare şi atunci am propus în acest proiect să ataşăm o fişă de competenţe fiecărei evaluări, fiecărui elev, ca să înţeleagă mai bine de unde pleacă, unde este şi unde va trebui să ajungă. Elevii care trec prin această provocare, pentru că noi o luăm ca pe o provocare, nu pot să aibă rezultate mai slabe sau cel puţin egale cu rezultatele pe care le-ar fi avut în învăţământ tradiţional sau într-o abordare tradiţională. Deci, pentru elevi nu este niciun risc, este din contră o provocare şi lucrurile nu pot merge decât spre bine”, spune Angelina Rivera Rocabado, profesor de limbi străine la Şcoala Gheorghe Vernescu, din Râmnicu Sărat.
buzau

Dacă acest proiect va fi unul de succes, acest model va fi extins şi în alte unităţi de învăţământ la nivel naţional. Potrivit ministrului Educaţiei, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă urmează să finanţeze un număr de 60 de şcoli pilot în continuare.

Vă mai recomandăm şi:

VIDEO Turiştii români redescoperă Vulcanii Noroioşi după lunga perioadă de restricţii impuse de pandemie

FOTO Start în modernizarea unui drum turistic din judeţul Buzău, neasfaltat de peste patru decenii

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite