Soluţie extremă pentru magistrala Bucureşti  - Constanţa: jandarmii vor păzi calea ferată de hoţii de fier vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doar anul trecut au fost raportate 130 de furturi de componente feroviare pe această magistrală.             Foto Adevărul
Doar anul trecut au fost raportate 130 de furturi de componente feroviare pe această magistrală.             Foto Adevărul

Oficialii Companiei de Căi Ferate se văd nevoiţi să ia o măsură extremă să se protejeze în faţa hoţilor de fier vechi care distrug infrastructura de pe una dintre cele mai importante rute. Deşi magistrala Bucureşti – Constanţa a fost refăcută integral acum câţiva ani, trenurile merg şi cu 30 de kilometri pe oră, acumulând întârzieri de câteva ore pentru fiecare cursă, din cauza hoţilor care demontează constant componentele de siguranţă.

Astfel, conducerea CFR Călători va cere ajutorul Jandarmeriei, ca o ultimă soluţie de apărare în faţa hoţilor de fier vechi, care, pentru câteva kilograme de metal pun în pericol siguranţa a sute de oameni zilnic. După o investiţie colosală şi mai bine de cinci ani de muncă, magistrala feroviară care ar trebui să unească Bucureştiul de litoral funcţionează în continuare în regim de avarie, în urma furturilor constante de relee, cabluri şi alte componente de siguranţă.

Deşi este una dintre cele mai tranzitate rute, CFR-ul nu reuşeşte să o facă performantă. Dacă în anul 1988 un tren rapid ajungea la Constanţa în 2,5 ore, acum, în 2013 acelaşi tren face peste 5 ore pe aceeaşi rută.

Autorităţile spun că s-a ajuns în această situaţie revoltătoare doar din vina hoţilor care fură imediat toate componentele care se înlocuiesc pe această magistrală. Numai anul trecut au fost înlocuite aici peste 130 de relee, notează Digi24.ro.

"Furtul releelor sau a altor componente presupune prelungirea timpului în care trenul străbate distanţa dintre două staţii", a explicat Mircea Purice, revizor general CFR SA, pentru postul de televiziune.

Între Bucureşti şi Constanţa sunt 16 staţii, iar la fiecare dintre ele, din cauza echipamentului de coordonare a traficului feroviar care este mereu furat, trenurile acumulează câte şase minute întârziere pentru fiecare dintre staţii, rezultând astfel o întârziere de aproximativ 100 de minute.

Oficialii din Ministerul Transporturilor, împreună cu cei din conducerea CFR Călători, vor să rezolve problema cu ajutorul Jandarmeriei. Săptămâna viitoare va fi propusă Guvernului o ordonanţă de urgenţă prin care se cere ajutorul jandarmilor care urmează să protejeze calea freată dintre cele două oraşe.

"În două luni maxim, pe această linie se va merge cu viteza cu care poate trenul să meargă", a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, in cadrul unei emisiuni de la postul TV Digi24.
 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite