Sectorul 4 - Gardurile puse pentru ca mașinile să nu mai intre pe linia de tramvai, date jos

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Sectorului 4 a scos gardurile puse de Primăria Capitalei, pe Șoseaua Olteniței, ca mașinile să nu mai intre pe linia de tramvai, arată un comunicat de presă transmis de Asociația Metrou Ușor.

Șoseaua Olteniței fără gardurile puse de primărie / Foto: Facebook
Șoseaua Olteniței fără gardurile puse de primărie / Foto: Facebook

„Șoseaua Olteniței a fost transferată în administrarea Primăriei Sectorului 4 de la Adiministrația Străzilor a Primăriei Generale, prin Hotărârea Consiliului General nr.148 din 2017. În august 2019, PMB recepționa lucrările de instalare a separatoarelor liniei de tramvai de pe aprox. 4km ai Șos. Olteniței. În aprilie 2021, Primăria Sector4 a început demontarea acestora, sub pretextul lucrărilor de modernizare ale arterei”, precizează asociația.

În plus, reprezentanții acesteia spun că vor fi afectați mii de călători pentru care nu mai poate fi garantată predictibilitatea mijloacelor de transport public.

„Înlăturarea separatoarelor a dus la compromiterea predictibilității și la scăderea generală a siguranței participanților la trafic, autoturismele circulând și efectuând viraje pe linia de tramvai. Asta conduce la scăderea calității serviciului și la descurajarea utilizării transportului public, în antiteză cu trendul european de îmbunătățire a transportului public, mai ales în contextul încălzirii climatice și a crizei energetice”, a mai transmis ONG-ul.

De ce au fost date jos gardurile

ONG-ul a solicitat răspunsuri de la instituțiile implicate. Potrivit comunicatului de presă, Primăria Capitalei a răspuns că Direcția Transporturi - Comisia Tehnică de Circulație nu a avizat demontarea separatoarelor.

„ADI-TPBI arată că a sesizat Primăriei Sector 4 problemele apărute în fluența și siguranța circulației transportului public după demontarea separatoarelor, solicitând instituției REINSTALAREA acestora. Pe lângă lipsa avizelor PMB și TPBI, cel mai suprinzător răspuns este cel oferit de STB S.A., din care reiese nu doar că instituției nu i-a fost cerut avizul pentru demontarea separatoarelor infrastructurii de tramvai, dar STB S.A. nici măcar nu a fost informată intituțional că urmează demontarea gardurilor pentru a face pregătirile interne necesare (notificarea conducatorilor auto și vatmanilor despre noile condiții). Și mai important este că lucrările de instalare a gardurilor sunt (sau erau) în garanție până în AUGUST 2024”, se arată în comunicatul transmis de Asociația Metrou Ușor.

Un răspuns l-a oferit și Primăria Sectorului 4, care a transmis că gardurile nu au fost puse la loc, deoarece lucrările de reabilitare a Soșelei Olteniței nu au fost finalizate.

„Primăria omite, însă, să precizeze ce lucrări mai sunt de executat și care este data estimativă a finalizării acestora, lăsând impresia că termenul ar putea fi oricând până în 2025, inclusiv. Mai mult, pe Șos. Olteniței nu există panouri de informare cu termene care să ateste faptul că artera ar fi încă, fizic, în șantier, la fel cum nu pot fi observate lucrări în curs. Lucrările de resistematizare pietonală și rutieră par a fi finalizate în toate zonele în care au fost efectuate lucrări”, a mai comunicat ONG-ul.

Reprezentanții ONG-ului consideră că prin demontarea unilaterală a unor componente de infrastructură ce aveau o garanție de 5 ani, în curs, în aprilie 2021, la nici măcăr doi ani de la instalare (august 2019), se prejudiciază interesul cetățenilor și bugetul Primăriei Generale.

„Din punctul nostru de vedere, Primăria Generală și instituțiile sale au scapat de sub control arterele strategice, cu precădere a celor pe care se regăsesc axe importante de transport public, pe care le-au predat în administrarea primăriilor de sector. Nu este prima dată când Primăria Sectorului 4 realizează unilateral lucrări care contravin interesului general al transportului public de la nivelul ariei metropolitane București-Ilfov. Amintim aici de Pasajul Metalurgiei, pentru care Primăria Capitalei a avizat o soluție constructivă ce includea spațiu dedicat la nivelul solului pentru tramvaiul rapid prevăzut pe inelul median în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030, document strategic aprobat la nivelul UE, în concordanță cu alte lucrări editilitare deja realizate din bugetul local precum Pasajul Nicolae Grigorescu (peste râul Dâmbovița) care are spațiu dedicat în perspectiva viitorului tramvai și stației de călători și al cărui traseu se continuă pe Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Primăria Sectorului 4, însă, a construit un pasaj simplu, exclusiv rutier, care va constitui o problemă reală pentru viitorul tramvai., a mai transmis ONG-ul.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite