Metroul până la Gara Progresu va fi construit cu bani de la guvernul elveţian
0
Proiectul de prelungire a Magistralei 4 de metrou până la Gara Progresu, în valoare de 10 milioane de franci elveţieni, fără TVA, (aproximativ 8,4 milioane de euro), propus de Metrorex, a fost aprobat, vinerea trecută, de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Confederaţiei Elveţiene. Statul elveţian va contribui cu 8,5 milioane de franci elveţieni (aproximativ 7 milioane de euro).
Proiectul face parte din Acordul-cadru încheiat între Consiliul Federal Elveţian şi Guvernul României pe 7 septembrie 2010.
În cadrul Proiectului, concomitent cu elaborarea Studiului de pre-fezabilitate şi a Studiului de fezabilitate, se are în vedere realizarea a două studii: unul privind transportul multimodal în municipiul Bucureşti ce va evidenţia impactul asupra transportului de suprafaţă a Liniei 4 de metrou şi altul privind creşterea traficului pe Linia 4 de metrou, precum şi încheierea unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.
„Odată cu elaborarea documentaţiilor tehnico-economice necesare promovării acestui proiect, S.C. Metrorex S.A trece la o nouă etapă în procesul de dezvoltare a reţelei de metrou şi anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, iar la finalizarea acestuia şi conectarea cu linia de legătură a metroului cu Aeroportul Internaţional Otopeni, Municipiul Bucureşti va dispune de cea mai lungă diametrală de metrou pe axa Nord-Sud, în lungime de circa 33 km şi 28 de staţii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu cele două aeroporturi - Otopeni şi Băneasa - şi cele patru gări de cale ferată: Băneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu”, a menţionat, într-un comuncat de presă, Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.