Jaf istoric de sute de milioane de lei la Administraţia Străzilor din Bucureşti. Afaceri murdare, firme favorizate şi licitaţii trucate pe banii contribuabililor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Administraţia Străzilor din Bucureşti a organizat două licitaţii, cu miros puternic de fraudă, prin care alocă bugete astronomice, de ordinul sutelor de milioane de lei, unor firme care ar trebui să se ocupe de marcajele rutiere de pe străzile Capitalei.

Pe artere principale din centrul Bucureştiului, precum bulevardul Mihail Kogălniceanu sau Regina Elisabeta au fost scoase toate marcajele rutiere, urmând ca, în viitorul apropiat să fie montate unele noi. Administraţia Străzilor Bucureşti, instituţie aflată în subordinea Municipalităţii a decis prin licitaţie, alocarea sumei de 54 de milioane de euro unui consorţiu format din trei firme, care ar urma să se ocupe în următorii patru ani de semnele şi marcajele rutiere din Bucureşti.

Acţiunile Alinei Roman, şefa instituţiei, au intrat în vizorul presei de mai mult timp, care atrăgea atenţia asupra şmenurilor făcute la cârma instituţiei. Noul contract atribuit de Administraţia Străzilor Bucureşti face parte dintr-un şir de şmecherii pe bani publici al şefei instituţiei, care a organizat două licitaţii pentru aceleaşi servicii. 

În luna iulie din 2011, Administraţia Străzilor a încheiat în urma unei licitaţii un acord-cadru cu durata de 4 ani, cu firma Vesta Investment în care companiei respective I se cerea să se ocupe de  proiectarea şi execuţia unor lucrări de semnalizare orizontală (marcaje rutiere) şi verticală (indicatoare) pentru suma de 20,9 milioane lei.

La şase luni de la atribuirea contractului respectiv, Alina Roman a anunţat că instituţia pe care o conduce va organiza o nouă licitaţie care viza încheierea unui alt acord-cadru pentru proiectare, execuţie şi administrare a semnalizării rutiere orizontală şi verticală. De data aceasta, suma pusă la bătaie, era de peste 10 ori mai mare adică 245 milioane lei cu TVA.

Izul dubios al afacerii a fost sesizat şi de unele firme participante la respectiva licitaţie, astfel că, atribuirea contractului a fost amânată până acum când s-a decis semnarea afacerii un consorţiu de trei firme, toate cu un trecut strâns legat de Primăria Generală: SC DUMAVA SEMNALIZARE SRL & SC VESTA INVESTMENT SRL& SC.

SC DUMAVA SEMNALIZARE SRL este o firmă controlată de omul de afaceri Stelian Marius Varghida. Firma sa a mai colaborat cu Primăria şi Administraţia Străzilor şi în 2009 când, în asociere cu UTI Traffic Management, a pus mâna pe un contract de aproape cinci milioane euro pentru realizarea pistelor pentru biciclişti în Capitală. 

SC VESTA INVESTMENT SRL este deţinută de omul de afaceri Radu Spirea şi a câştigat, în luna octombrie,potrivit b365.ro un contract în valoare de aproximativ 9,5 milioane de lei pentru furnizarea şi montarea unor indicatoare rutiere în Sectorul 1 al Capitalei, păstorit de liberalul Andrei Chiliman. 

Cea de-a treia firmă câştigătoare SC PRIMACONS GROUP SRL este deţinută de omul de afaceri Alexandru Dumitrovici.

Unde vor ajunge cei 244 de mmilioane de lei

Potrivit site-ului b365.ro, acordul cadru presupune proiectare, execuţie şi administrare lucrări de semnalizare rutieră orizontală (marcaje rutiere termoplastice alb/galben) şi verticală (indicatoare rutiere, mijloace auxiliare de semnalizare etc) care vor fi executate pe străzile şi parcările aflate în administrarea Administraţiei Străzilor, limitatoare de viteză, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri din material plastic sau cauciuc, pentru a preveni viteza peste limita legala în trafic.

De asemenea, contractual prevede şi montarea de indicatoare pentru orientare rutierăcare vor fi amplasate pe console şi portaluri, dar şi marcaje rutiere convenţionale pentru străzile ce urmează să intre în reabilitare sau întreţinere, şi nu beneficiează de  semnalizare rutieră corespunzătoare. Benzile rezonatoare transversale vor fi amplasate în apropierea trecerilor de pietoni, a unităţilor de învăţământ, spitalelor şi parcurilor. 

Administraţiei Străzilor vrea de asemenea ca toată semnalizarea rutieră care va fi montată de cele trei firme să fie introdusă într-o bază de date în care se vor regăsi tipul şi cu coordonatele GPS ale fiecărui element de semnalizare în parte. 

O altă afacere pe bani publici, girate de Alina Roman, care s-a dovedit a fi doar o altă găură dată bugetului local, pe lângă fiascoul de 10 de milioane de euro al pistelor de biciclişti, a fost atribuirea unui contract în valoare de aproximativ 40 de milioane de lei prin care alte firme, abonate la banii cetăţenilor, trebuiau să numere gropile de pe străzile Capitalei.

Totodată, la sfârşitul anului trecut, Administraţia Străzilor a plătit firmei UTI Traffic Management 800.000 de euro pentru instalarea a 14.000 de separatoare de sensuri. (Adică 57 de euro pentru fiecare stlp de 30 de centimetri din plastic). Dispozitivele au rezistat mai puţin de o lună, fiind puse la pământ de şoferii care au trecut cu uşurinţă peste ele. B365.ro mai notează că tot UTI a primit de la Administraţia Străzilor, în acest an, contracte de aproape 18 milioane de lei pentru întreţinerea şi modernizarea semafoarelor din Bucureşti. Contractul pentru service, întreţinere, mentenanţă automate de dirijare a circulaţiei şi modernizare a instalaţiilor de semaforizare are o durată de trei ani.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite