Bucureşti, vara şantierelor. Care sunt lucrările de infrastructură ce îngreunează traficul din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul pod al Pasajului Mihai Bravu a fost inaugurat la începutul lunii FOTO Sever Gheorghe
Primul pod al Pasajului Mihai Bravu a fost inaugurat la începutul lunii FOTO Sever Gheorghe

Capitala se va transforma în această vară într-un şaniter enorm, iar pe marile artere se va circula cu dificultate. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, spune că realizarea lucrărilor este esenţială pentru siguranţa bucureştenilor, dar şi pentru fluidizarea traficului rutier pe viitor.

În perioada următoare în Bucureşti vor începe lucrări importante de reabilitare şi modernizare, ceea ce va îngreuna traficul, şi aşa sufocat, pe marile bulevarde. Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, a precizat că, pe lângă şantierele deja existente, vor începe ample lucrări la reţeaua de energie electrică, sistemul de iluminat şi reţeaua de gaze naturale.

Racorduri de gaze, vechi de 70 de ani

„În primul rând, vorbim despre lucrări executate în coordonare cu lucrările Primăriei Municipiului Bucureşti, cum ar fi devierea branşamentului la Străpungerea Bulevardului Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu şi devierea conductelor de gaze naturale la Pasajul subteran de la Piaţa Presei Libere, în august începând devierea conductelor de gaze naturale la Pasajul Piaţa Sudului“, a declarat, duminică, Sorin Oprescu.

În câteva săptămâni, vor începe şi lucrările de modernizare a 39,5 kilometri de reţea de gaze naturale, care nu au mai fost schimbate de zeci de ani. „Aţi văzut periculozitatea pe care o reprezintă gazele. Racordurile sunt nerefăcute de 70, 75 de ani“, a precizat primarul.

Totodată, edilul a ţinut să arate că, deşi lucrările se vor desfăşura pe marile bulevarde ale Capitalei şi vor îngreuna traficul rutier, realizarea acestora este esenţială, cu atât mai mult cu cât banii vin „din absorţia fondurilor europene“.

În paralel cu executarea acestor lucrări, va începe înlocuirea şi modernizarea ţevilor de apă de sub marile bulevarde ale Capitalei. Primarul Sorin Oprescu a spus că schimbarea canalizării din centrul Bucureştiul este necesară, întrucât nu a mai fost realizată de circa 60 de ani.

Scopul lucrărilor, spune edilul-şef, este realizarea de reţele publice etanşe de alimentare cu apă potabilă şi canalizare pentru riveranii străzilor Dianei, Ion Minulescu, Strada Dacia (între Strada Toamnei şi Strada Suvenir) şi Calea Văcăreşti (între Costache Stamate şi Tineretului). Lucrări asemănătoare se realizează şi pe 30 de străzi din cartierul Petricani, pentru colectarea apei pluviale şi extinderea canalizării pluviale Bucureşti-Măgurele, între strada Periniţa şi Sântimbru.

Trei kilometri de reţea de curent electric

Pentru execuţia lucrărilor la reţeaua de energie electrică-ENEL, în acest moment se încearcă obţinerea autorizaţiilor, iar amenajarea şantierelor urmează să înceapă în luna august, urmând ca lucrările se fie finalizate în luna noiembrie a acestui an. Tronsonul pe care se va lucra va avea o lungime de 2.800 de metri şi va cuprinde Bulevardele Poligrafiei, Aviator Alexandru Şerbănescu (străzile Barbu Văcărescu, Gara Herăstrău, Pechea, Băiculeşti).

INFOGRAFIE MARE

De asemenea, în acest moment se lucrează pe bulevardele Dacia (de la Calea Griviţei până la Piaţa Romană) şi Iuliu Maniu, la Parcul Unirii, pe strada Halelor, pe Splaiul Independenţei (de la Piaţa Unirii până la Calea Victoriei), pe Calea Victoriei şi pe Bulevardul Eroilor.

„În iulie şi august, încep lucrările de refacere a sistemului de iluminat public, pe Bulevardul Eroii Sanitari, pe Şoseaua Olteniţei, pe Strada Armenească, pe Calea Dorobanţi, pe Strada Mihai Eminescu, pe Academiei şi pe Şoseaua Petricani“, a explicat primarul general al Capitalei. În cadrul acestor lucrări vor fi înlocuite echipamentele de iluminat.

Vechile şantiere sufocă oraşul

Pe lângă lucrările de modernizare şi înlocuire a ţevilor vechi, care vor începe în câteva săptămâni în Capitală, în vechile şantiere deschise în oraş în ultimii ani se lucrează la foc continuu. Unul dintre acestea vizează lucrările de la Pasajul suprateran Mihai Bravu. La începutul lunii iunie, a fost inaugurat primul pod al pasajului, pe direcţia de mers Big Bergeni-Văcăreşti, urmând ca până la sfârşitul anului şoferii să circule şi pe cel de-al doilea pod.

liviu rebeanu foto marian iliescu

Lucrările de pe Liviu Rebreanu FOTO Marian iliescu

Un alt şantier deschis în Bucureşti este cel de la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere, care va fi amplasat la intersecţia a patru artere intens circulate: Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Şoseaua Kiseleff, Bulevardul Mărăşti şi Bulevardul Poligrafiei. De asemenea, se mai lucrează la Străpungerea Bulevardului Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu şi la reabilitarea sistemului rutier şi liniei de tramvai de pe Şoseaua Iancului-Pantelimon.

Calea Victoriei, redată pietonilor

O altă zonă în care se lucrează este Calea Victoriei, aici unde va fi amenajat un loc de promenadă. De asemenea, vor fi amenajate şi piste pentru biciclişti, iar lucrările vor fi gata până la sfârşitul acestui an. Şi pentru reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai în zona Liviu Rebreanu-Camil Ressu se lucrează intens, lucrările fiind executate în proporţie de 15%.

„Am aşteptat ca elevii să intre în vacanţă şi să înceapă perioada concediilor, pentru ca Bucureştiul să fie mai liber. Este vorba despre lucrări finanţate atât de la bugetul Primăriei, cât şi din fonduri nerambursabile“ Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei

Se deschid noi şantiere 

La mică distanţă de Pasajul Mihai Bravu, în sudul Capitalei, urmează să fie realizat Pasajul subteran Piaţa Sudului. Aici va fi construit un pasaj pe direcţia Calea Văcăreşti-Strada Vasile Niţu, care va avea şi patru pasaje pietonale, fiind cel mai mare proiect de infrastructură realizat cu fonduri europene din Bucureşti. Durata de execuţie a lucrărilor se întinde pe 18 luni, iar în acest moment se încearcă obţinerea avizelor pentru devierea circulaţiei şi demararea lucrărilor.

Şi „Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti“ este o lucrare de infrastructură care va îngreuna în perioada următoare traficul rutier în zona de vest a Capitalei. Într-o primă etapă a proiectului, municipalitatea doreşte construirea unui pod hobanat, peste Dâmboviţa, pe direcţia de mers A1-Splaiul Independenţei. În acest moment se lucrează la pilonii şi pilele podului, fiind executate în proporţie de 4%.

Patinoar cu relief artificial şi arenă mltifuncţională

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că la începutul lunii a avut loc şedinţa de deschidere a ofertelor pentru procedura de achiziţie publică a Arenei Multifuncţionale. Aceasta urmează să fie construită în cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu, pe o suprafaţă de 4,5 hectare, investiţia fiind estimată la circa 290 de milioane de lei fără TVA. 

image

Aşa ar trebui să arate noul patinoar FOTO PMB

De asemenea, municipalitatea a anunţat că se va reface şi se va moderniza patinoarul Mihai Flamaropol din Capitală, în prezent derulându-se procedura de evaluare a ofertelor. Patinoarul, ce va fi construit pe o suprafaţă de aproximativ 9.500 de metri pătraţi, va avea o capacitate de 3.100 de locuri, iar pe acoperiş va fi amenajat un relief artificial orientat spre lacul din apropiere. Valoarea proiectului se ridică la 105 milioane de lei, fără TVA. Durata de execuţie va fi de 24 de luni, din momentul începerii lucrărilor.

Totodată, luna viitoare vor începe lucrările la Academia de Tenis, care ar urma să fie gata până la sfârşitul acestui an. Valoarea totală a contractului se ridică la 4,5 milioane de lei, fără TVA, şi va cuprinde şase terenuri de tenis. „Prin proiect se propune şi realizarea a două clădiri-anexă care adăpostesc majoritatea funcţiunilor ce ţin de activitatea sportivă“, a declarat Sorin Oprescu.

Şi mai multe monumente istorice au intrat deja în lucrări de consolidare şi modernizare, printre acestea Arcul de Triumf, Casa Cesianu şi Muzeul Nicolae Minovici.

Sensuri unice pe mai multe artere

Ion Dedu, directorul Direcţiei de Infrastructură din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, a declarat, pentru „Adevărul“, că tronsonul cuprins între Nicolae Caranfil şi Ştefan cel Mare va intra într-un amplu proces de reabilitare şi modernizare, ceea ce va atrage, după finalizare, instituirea unor sensuri unice pe câteva mari artere din oraş. Dedu a precizat că în acest moment există un studiu de fezabilitate în derulare, motiv pentru care nu se poate stabili încă un termen. 

Prin urmare, potrivit lui Ion Dedu, atât pe Bulevardul Barbu Văcărescu, cât şi pe Calea Floreasca vor fi introduse sensuri unice. „Pe Barbu Văcărescu va fi sens unic dinspre Lacul Tei către Fabrica de Glucoză, iar pe Calea Floreasca va fi invers“, a declarat Ion Dedu. 

INFOGRAFIE MICA

De asemenea, linia de tramvai de pe Barbu Văcărescu va fi mutată în lateral, pentru a se putea introduce sensul unic. În ceea ce priveşte costurile lucrărilor, Ion Dedu a declarat că, cel mai probabil, acestea se vor ridica la suma de aproximativ 25-30 de milioane de euro, bani necesări modernizării şi reabilitării întregului tronson cuprins între Nicolae Caranfil şi Ştefan cel Mare. 

Constantin Tobescu, reprezentantul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), a declarat că în toată perioada în care linia de tramvai va fi suspendată, reprezentanţii regiei vor introduce autobuze care vor prelua călătorii şi care vor circula pe acelaşi traseu. 

Modificări pe Calea Dorobanţilor şi pe strada Polonă

Totodată, va fi introdus sens unic pe Calea Dorobanţi, după finalizarea lucrărilor de reabilitare, între Ştefan cel Mare şi Bulevardul Dacia, dar şi pe strada Polonă. Concret, pe Calea Dorobanţi se va circula doar pe sensul dinspre Ştefan cel Mare spre Dacia, în timp ce pe strada Polonă se va circula în sens invers.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite