Astăzi se decide soarta Halei Matache şi a celor două pasaje subterane din nordul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Tehnică de Urbanism a Ministerului Dezvoltarii susţine astăzi o şedintă în urma căreia se va stabili soarta unor proiecte majore din programul lui Oprescu precum controversatele pasaje subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei dar şi demolarea Halei Matache.

Discuţiile pentru avizarea celor trei proiecte au început joi, înainte de ora prânzului. Avizul din partea Comisiei Tehnice de Urbanism a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului ar reprezenta un pas în plus înspre aprobarea proiectelor în Consiliul General al Capitalei, notează site-ul B365.ro

În jurul Halei Matache, clădire încadrată în clasa monumentelor istorice, au fost stârnite atâtea controverse în ultimii ani. Au fost semnate petiţii, a fost împrejmuită cu un lanţ uman, s-a propus o eventuală restaurare, a fost ameninţată cu demolarea în repetate rânduri, ba chiar s-a propus şi mutarea ei în altă parte a Bucureştiului.

La începutul anului, atât Ministerul Culturii cât şi Ministerul Dezvoltării au dat avizul pentru refacerea şi restaurarea clădirii, iar la sfârşitul lunii iulie existau zvonuri conform cărora Primăria Capitalei ar dori să mute Hala Matache de pe amplasamentul actual pentru a face loc Diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus. Finalizarea acestui proiect de anvergură a fost imposibilă chiar din cauza acestei clădiri, ajungându-se astfel la o întârziere de peste un an până în acest moment. În continuare, Primăria Capitalei nu deţine un aviz pentru continuarea lucrărilor în zonă. 

După ce în luna februarie Ministerului Culturii au avizat lucrările pentru cele două pasaje subterane din nordul Capitalei, dacă decizia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului ar fid at astăzi implementarea acestor proiecte ar mai depinde doar de avizul celor de la Ministerul Mediului.

Pasajul de la Piaţa Charles de Gaulle va fi poziţionat pe centrul bulevardului şi va avea câte un tunel pentru fiecare sens de circulaţie cu câte două benzi. Accesul în pasaj se va face imediat după statuia Aviatorilor şi va trece pe sub Piata Charles de Gaulle ieşind la suprafaţă înainte de ambasada Chinei.

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va fi construit în forma literei Y. Potrivit proiectului, accesul în pasajul subteran se va face de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, din dreptul Fântânii Mioriţa, şi va ieşi prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff şi spre Bd. Expoziţiei. Spre deosebire de celălalt pasaj, accesul în subteran se va face prin lateralul bulevardului, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploieşti, printr-o rampă de coborâre.

În luna martie, mai mulţi membri ai Ordinului Arhitecţilor din România au contestat vehement Pasajului din Piaţa Charles de Gaulle şi Pasajului din Piaţa Presei Libere, acuzând că cele două construcţii nu ar rezolva cu adevărat problema aglomeraţiei şi vor distruge cele două mari artere istorice ale Capitalei, Şoseaua Kiseleff şi Bulevardul Aviatorilor. Cu toate acestea, Minsiterul Culturii a hotărât, la începutul anului, ca arterele să nu fie clasate ca "monument istoric".

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite