Braşovul cumpără primele autobuze electrice. Investiţia depăşeşte 10 milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unul dintre autobuzele electrice testate de RATBV anii trecuţi şi-a dovedit eficienţa. Foto: Ionuţ Dincă
Unul dintre autobuzele electrice testate de RATBV anii trecuţi şi-a dovedit eficienţa. Foto: Ionuţ Dincă

Printr-un proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării şi Administraţiei, Primăria Braşov ar urma să achiziţioneze 20 autobuze electrice, precum şi staţii de încărcare pentru acestea.

Valoarea estimată a acestora, determinată în baza preţurilor unitare transmise de MDRAP este de 47 de milioane de lei cu TVA, respectiv peste 10 milioane de euro. Contribuţia municipalităţii la acest proiect va fi de numai 2%, respectiv de 950.000 de lei, restul sumei urmând să fie asiguraţi printr-o finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

După achiziţionarea mijloacelor de transport care fac obiectul acestui proiect, oraşele partenere au obligaţia să menţină proprietatea asupra acestora pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data efectuării plăţii finale, să asigure exploatarea şi întreţinerea bunurilor, precum şi funcţionarea la locul de desfăşurare a proiectului şi exclusiv pentru scopul pentru care au fost achiziţionate. 12 dintre autobuzele electrice ce vor fi cumpărate vor fi articulate şi vor avea o lungime de 18 metri, iar celelalte vor fi mijlocii, cu o lungime de 12 metri.

Autobuzul electric, mai econom

Anii trecuţi, RATBV a testat mai multe tipuri de autobuze electrice. Unul dintre acestea a fost Autobuzul BYD, produs în China. Acesta a fost testat timp de 17 zile şi a parcurs 2.955 de km, după ce a circulat pe mai multe trasee, consumul total fiind de 2.685,1 de kw. Conform calculelor făcute de specialiştii operatorului de transport, costul de exploatare pe kilometru de exemplu pe linia de care merge spre Poiana Braşov a fost de 0,48 lei, în timp ce pentru un autobuz clasic alimentat cu motorină, costul rezultat pe kilometru era de 2,02 lei. autonomia estimată de constructor a fost de 250 de km. Consumul de kilowaţi a fost de aproximativ 220 de kw, pe zi, iar după o astfel de cursă, bateriile autobuzului nu s-au epuizat în totalitate, ci au rămas încărcate în proporţie de 17%. Recomandarea constructorului autobuzului BYD a fost tocmai de a nu epuiza în totalitate bateriile, astfel ca să nu se deterioreze.

Citeşte şi:

Braşovul va avea 105 autobuze noi italieneUn cost mai mic pe kilometru

Autobuz turistic cu 10 lei pe zi la Braşov. Are internet şi o plasmă care oferă turiştilor informaţii despre obiectivele turistice pe lângă care trece

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite